Que estàs buscant?
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CE15. Reunir i interpretar dades significatives per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.
CE3. Identificar les eines qualitatives i quantitatives d'anàlisi i diagnòstic per a la investigació de mercats.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CT4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
• Aplicar tècniques estadístiques qualitatives i quantitatives per a la recerca de mercats
• Plantejar, organitzar, realitzar i presentar un projecte de recerca de mercats i utilitzar els resultats obtinguts per a la presa de decisions
Capacitat per reconèixer, familiaritzar-se i utilitzar tècniques estadístiques a l’hora de prendre decisions de mercat. Tot aquest enfocament farà compatible la capacitat per calcular manualment les diverses eines per un conjunt reduït de dades amb la capacitat d’utilitzar i analitzar i interpretar les sortides (outputs) dels softwares estadístics. Algunes preguntes que es resoldran al llarg del curs amb el que sabrem: Com sabem que companyia gasta més en publicitat? Són les despeses en publicitat de les companyies molt similars o són molt dispersos per sexe? Estan associades vendes i publicitat?Què ens diu l'eina de Google correlate?Podem conèixer la rendibilitat d'una any de educació? Quant augmenta el preu d'un habitatge a Barcelona en augmentar la seva superfície en un metre quadrat?Quant és l'efecte estacional d'Agost per al nombre de followers a un compte de twitter?Quin és el valor esperat que obtindrà un empresari davant la decisió de pujar o no el preu?Com és la probabilitat que un blog tingui 1000 visites demà si sabem que les visites en els blogs a Espanya segueix una determinada distribució normal? Què podem extreure de l'anàlisi d'un text del client?
Dominar les tècniques quantitatives i qualitatives per resoldre problemes econòmics i/o de l’empresa per la presa de decisions.
Comprendre i aplicar els conceptes bàsics de la probabilitat, dels càlculs estadístics bàsics i de les eines informàtiques que els faciliten.
Sessions teòriques |
MD1. Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura
MD2. Conferencies: Sessions presencials o emeses en streaming, tant en les aules de la universitat como en el marc d’una altre institució, en les que un o diversos especialistes exposen les seves experiències o projectes davant dels estudiants. |
Aprenentatge dirigit |
MD5. Seminaris: Format presencial en petits grups de treball (entre 14 i 40). Són sessions lligades a les sessions presencials de l'assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l'assignatura i en la qual la participació de l'estudiant és clau. |
Aprenentatge autònom |
MD9. Resolució d'exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor.
MD11. Tutories no presencials: per a les quals l'alumne disposarà de recursos telemàtics com el correu electrònic i els recursos de la intranet de l'ESCSET. |
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent. El TecnoCampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
Tema 1
|
Introducció
|
Tema 2 |
Estadística Unidimensional
|
Tema 3 |
Estadística bidimensional
|
Tema 4 |
Sèries temporals
|
Tema 5 |
Probabilitat
|
Treball individual (dins i fora de l’aula) |
Exercici Estadística descriptiva. Test estadistica descriptiva. Exercici associació entre variables quantitatives. Exercici associació entre variables quantitatives. Exercici de sèries temporals. Test associació entre variables quantitatives i qualitatives i sèries temporals Exercici de distribució binomial. Exercici de distribució normal. Test probabilitat |
Treball en grup |
Treball amb software informàtic. |
L'avaluació trimestral tindrà en compte els següents aspectes amb els pesos que s'indiquen:
- SE4. Examen final de trimestre: 60%. Nota mínima 4 sobre 10.
- SE2. Treball amb base de dades: 30%
- SE2. Lliurament d'exercicis i pràctiques proposades: 10%
Hi haurà una recuperació al iniciar el següent trimestre. Només es recuperarà l’examen. A l’altra 40% és mantindrà la nota de l’avaluació trimestral.
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
RAYA, J. (2012): Estadística aplicada a los negocios y el Marketing. Prentice Hall
SPIEGELHALTER, D.(2019): The art of statistics: learning by data. Pelican
MOORE, Mc. CABE (2005), Introduction to the practice of Statistics. Freeman
NEWBOLD, PAUL, Carlson, W., Thorne, W. (2007), Estadística para los negocios y la economía, 6ta edición,Madrid, Prentice Hall.