Que estàs buscant?
B2_F Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que es solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_F Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
E5_F Valorar l'estat funcional del pacient, considerant els aspectes físics, psicològics i socials
E6_F Valorar el diagnòstic de cures de fisioteràpia segons les normes i amb els instruments de validació reconeguts internacionalment
E7_F Dissenyar el pla d'intervenció de fisioteràpia atenent a criteris d'adequació, validesa i eficiència
E8_F Executar, dirigir i coordinar el pla d'intervenció de fisioteràpia, utilitzant les eines terapèutiques propies i atenent a la individualitat de l'usuari
E9_F Avaluar l'evolució dels resultats obtinguts amb el tractament en relació amb els objectius marcats
E10_F Elaborar l'informe d'alta de les cures de fisioteràpia una vegada coberts els objectius proposats
E13_F Capacitat per treballar en equips professionals com a unitat bàsica en la que s'estructuren de forma uni o multidisciplinar i interdisciplinar els professionals i altra personal de les organitzacions assistencials
E16_F Capacitat per portar a terme intervencions fisioterapèutiques basant-se en l'atenció integral de la salut que suposa la cooperació multiprofessional, la integració dels processos i la continuitat assistencial
T1_F Adquirir la capacitat per comunicar-se en una llengua estrangera i treballar en un context internacional
T2_F Demostrar capacitat d'organització i planificació
T3_F L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
Es presenta una assignatura de caràcter teoricopràctic. On es donaran les principals bases anatòmiques i fisiològiques del sòl pelvic. Per tal de que l’alumne assoleixi els següents objectius d’aprenentatge:
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El TecnoCampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
- Identifica els principals tractaments utilitzats en les intervencions de fisioteràpia per a cadascuna de les especialitats clíniques. Classificar-los segons el seu efecte i importància i establir ordre de prioritats en la seva aplicació terapèutica.
- Analitza els efectes produïts per les intervencions. Avalua beneficis i riscos i establir un criteri d'intervenció en funció de les prioritats i efectes perseguits.
- Analitza les expectatives del pacient per a cadascuna de les especialitats clíniques respecte a la seva evolució, demandes i necessitats.
- Estableix el protocol d'intervenció en funció de la negociació conjunta entre terapeuta i pacient.
- Avalua l'estat físic i mental del pacient. Determina el nivell de severitat, disfuncions, minusvalideses i limitacions tant a nivell individual com social.
- Aplica tecnologies per a l'avaluació del pacient. Incorpora nous instruments de mesurament que facilitin l'objectivació de les intervencions. Participa a la validació d'eines d'avaluació per a la seva incorporació a la pràctica clínica.
- Realitza el diagnòstic fisioterapèutic específic per a cadascuna de les especialitats clíniques per tal de determinar les disfuncions i minusvalideses que requeriran d'una intervenció específica de fisioteràpia.
- Interactua amb els altres professionals de la salut i de l'activitat física per fonamentar un pla d'intervenció basat en els diagnòstics clínics específics de cadascuna de les professions.
- Interactua amb els professionals mèdics per al guany d'eficàcia terapèutica.Establir objectius conjunts d'intervenció.
activitat |
hores |
metodologia |
competències |
classe magistral |
17,5 |
Sessió presencial a la qual assisteixen tots els estudiants matriculats a l'assignatura.En aquesta sessió, el professor presenta els continguts, normalment amb el suport de les presentacions multimèdia. |
CB2, E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16, |
treball grupal |
10 |
Realització d'activitats en grup |
CB2, CB4 T2, E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
treball individual |
5 |
Realització treball individual |
CB2, CB4 T2 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
tutoria grupal
|
2 |
Tutoria presencial a l'aula |
CB2, CB4 T2 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
tutoria individual
|
3 |
|
CB2, CB4 T2 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
pràctiques reglades |
17,5 |
Pràctiques realitzades en aules específiques |
CB2, CB4 T2, T3 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16, |
estudi personal |
45 |
Solució de problemes, recerca bibliogràfica, i estudi personal. |
CB2, CB4 T2, T3 E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16, |
total |
10 0 |
|
|
En l'assignatura es presentaren les principals afeccions i tractaments en l'àmbit de la fisioterapia uroginecològica, abdominal, coloproctológica i sexual.
Distribuint l’aprenentatge en diferents apartats:
metodologia |
competències |
Sessió presencial a la qual assisteixen tots els estudiants matriculats a l'assignatura.En aquesta sessió, el professor presenta els continguts, normalment amb el suport de les presentacions multimèdia. |
CB2, E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16, |
Realització d'activitats en grup |
CB2, CB4 T2, E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
Realització treball individual |
CB2, CB4 T2 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
Tutoria presencial a l'aula |
CB2, CB4 T2 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
|
CB2, CB4 T2 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16,
|
Pràctiques realitzades en aules específiques |
CB2, CB4 T2, T3 , E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16, |
Solució de problemes, recerca bibliogràfica, i estudi personal. |
CB2, CB4 T2, T3 E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16, |
|
|
La qualificació final de l'alumne és el resultat d'una avaluació contínua i una avaluació final. L'aprovat de l'assignatura s'obté amb una qualificació igual o superior a 5 punts (sobre 10 punts) d'acord amb la següent taula de ponderació:
avaluació |
Activitat avaluadora |
ponderació |
És competència nci a s ivaluad a s |
continua |
treball grupal |
20% |
CB2, CB4 T2, T3 E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16 |
continua |
examen Pràctic |
30% |
CB2, CB4 T2, T3 E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16, |
final |
examen Teòric |
50% |
CB2, CB4 T2, T3 E5, E6, E7, E8 E9, E10, E13, E16 |
Per poder aprovar l'assignatura és obligatòria entregar totes les parts (Treball, exàmen pràctic i exàmen teòric) i treure com a mínim un 5/10 tant del'exàmen pràctic com teòric.
L'examen final comprendrà la totalitat dels continguts i es realitzarà en finalitzar l'assignatura, durant el període avaluador del trimestre en què s'imparteix i / o durant el període de recuperació.
recuperació
Dins el mateix curs, hi ha la possibilitat de recuperar competències no assolides durant l'assignatura. D'acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació, si s'ha suspès l'assignatura. Si la qualificació es de No presentat tat / da, no es podràoptar a la recuperació.
Les qualificacions obtingudes en l'avaluació contínua seran conservades com a part de la nota final de l'assignatura, tant les superades com les no superades, per preservar els criteris de l'avaluació continuada, mantenint la mateixa ponderació que en la primera convocatòria.
cronograma i Guía d'activitats.
Totes les activitats avaluadores tindran unes dates concretes de realització i lliurament, que es comunicaran a l'alumne en començar l'assignatura mitjançant el Cronograma i la Guia d'activitats.
Activitats individual i participació en activitats a classe
Els treballs en grup formen part de l'avaluació continuada. Es publicarà al moodle de l'assignatura i aniran relacionades amb el temari. Es valoraran les participacions dels alumnes en les activitats proposades en les classes presencials i en els fòrums de l'aula.
Possibilitat d ' Obtenció de Matrícula d'Honor
Quan la qualificació final de l'assignatura sigui d'Excel·lent (de 9 a 10 punts), l'alumne / a podrà optar a obtenir la calificac ió de matrícula d'honor (MH) a criteri del docent.
Segons la normativa acadèmica de la UPF, el nombre màxim de MH possibles en una assignatura és del 5% en relació al total d'alumnes matriculats a la mateixa.
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu
Walter, C arolina. Fisioteràpia en obstetricia i uroginecologia.1ºedicion. Barcelona. MASSON. 2014
Rehabilitacion del suelo pelvico femenino. Practica clinica basada en la evidencia.
Ramirez. Blanco. Kauffman
Rebeca G. Stephenson, Linda J.Connor. Fisioterapia en Obstetricia y Ginecologia Interamericana
Calais-Germain, Blandine. E l perineu femení i el part. 1º edició.Barcelona. Llebre de Març. 2004.
Kauffmann, Blanco, Ramirez. Reeducación de las disfunciones del cuelo pelviano. Drugs Expert, 2012.
Blandine Calais Germain. Abdominales sin riesgo. La liebre de marzo
Mercedes Blanquet Rochera . Fisioterapia en las disfunciones sexuales femeninas .
Calais-Germain, Blandine. Vives, Núria. Parir en moviment. 1º edició. Barcelona.Liebre de Març. 2009.
Dra.Bernadette de Gasquet. Abdomninales deten la masacre - RBA