Que estàs buscant?
CB2. Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CE3. Analitzar i valorar els estats comptables, avaluar el rendiment econòmic i elaborar informes financers.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta enfront del canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT2. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT3. Mostrar disposició per a conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional.
CT4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant amb flexibilitat i creativitat els coneixements adquirits i adaptant-los a contextos i situacions noves.
Aquesta assignatura és una iniciació en el món dels mercats financers i la forma de treballar i interpretar aquests d'una manera metòdica. Al llarg del curs es desenvoluparan els fonaments de les lleis matemàtiques
que regeixen les operacions del mercat financer, amb un alt contingut pràctic i amb referències al moment econòmic actual.
Aquesta branca de la matemàtica proporcionarà els coneixements necessaris per a la formulació i resolució dels fenòmens financers amb els quals l'alumne es pot trobar en la seva vida personal i professional, així com els instruments necessaris per a la interpretació dels mateixos i facilitar la presa de decisions.
Principals instruments matemàtics aplicats a la gestió financera i per la presa de decisions. Diferències entre interès simple i compost. Anàlisis de rendes constants i variables i diferents tipus de préstecs.
Sessions teòriques |
MD1. Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura |
Aprenentatge autònom |
MD9. Resolució d’exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor. MD11. Tutories no presencials: per a les quals l'alumne disposarà de recursos telemàtics com el correu electrònic i els recursos de la intranet de l'ESCSET. |
El procés d’ensenyament es basa en les classes presencials expositives teoricopràctiques, i combina la docència magistral, en què s’introdueixen els conceptes teòrics de la matemàtica financera i es desenvolupen exemples explicatius, amb la docència pràctica, en què els estudiants fan exercicis orientats a l’adquisició i reforçament dels conceptes teòrics. Aquest procés es complementa amb la informació proporcionada en el moodle de l’assignatura i amb una pàgina web en què l’alumnat pot trobar material de suport teòric i pràctic de l’assignatura.
Aquesta assignatura es farà amb suport informàtic.
Tema 1
Sistemes financers clàssics de capitalització Simple
Règim d’interès Simple Vençut.
Règim d’interès Simple Anticipat.
Tema 2
Sistemes financers clàssics de capitalització Compost
Règim d’interès Compost.
Equivalències entre Règims Financers Racionals. Tant Efectiu Anual i TAE.
Tema 3
Descompte Financer
Règim de Descompte Simple
Règim de Descompte Matemàtic o Racional
Tema 4
Rendes Financeres
Concepte.
Classificació de rendes.
Valoració de Rendes Constants.
Valoració de Rendes en Progressió Aritmètica.
Valoració de Rendes en Progressió Geomètrica
Tema 5
Préstecs
Concepte i Magnituds d’un préstec.
Classificació dels préstecs.
Préstec amb amortització única del capital
Préstecs amortitzables segons el sistema Americà.
Préstecs amortitzables segons el sistema Francès.
Préstec amb quota d’amortització constant
Activitats pràctiques individuals i grupals relacionades amb tots el temes, que consisteix en la realització d’exercicis, tant escrits com amb suport informàtic.
Hi han 5 qüestionaris o activitats entregables corresponents a cadascún dels temes
L’avaluació continuada consisteix en les proves i activitats següents:
1. Activitats pràctiques o qüestionaris individuals relacionats amb tots el temes, que consisteix en la realització d’exercicis, tant escrits com amb suport informàtic. Es presentaran al llarg de tot el període docent. Computa el 30 % de la qualificació final.
2. Las proves son:
Opció 1
Opció 2
Per poder superar el curs mitjançant l’avaluació continuada s’exigeix que la puntuació de les proves sigui com a mínim 4 i que la suma ponderada de la puntuació obtinguda en les proves i activitats sigui igual o superior a 5.
En recuperació només es podrà fer la prova final que computarà el 70 % de la qualificació final, ja que es conservaran les notes de les activitats.
Resum del sistema d’avaluació:
Treball individual (parcial) i/o Treball en grup |
30% |
Examen Final |
70% |
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
Miner J. (2010): Curso de Matemática financiera, 2a edición. Mc GrawHill
Díaz Mata, A. y Aguilera, V. (2013) Matemáticas financieras. 5ª ed. Mc Graw Hill.