Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Alex Araujo Batlle

Trimestre: Segon trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

Thibisay González Rodríguez

Competències


Competències bàsiques
  • B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi

     

  • B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic

     

Competències específiques
  • E17_TUR_Conèixer detalls del funcionament de les destinacions, estructures turístiques i els seus sectors empresarials a nivell mundial

Competències generals
  • G1_TUR_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de concens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements

Competències transversals
  • T1_TUR_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita  en les dues llengues oficials de Catalunya

  • T2_TUR_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional

     

  • T4_TUR_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc

     

  • T5_TUR_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària

  • T6_TUR_Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic

Descripció


  • Estudi teòric i pràctic sobre l'organització de grans esdeveniments.
  •  Anàlisi de la importància de la planificació, el màrqueting de l'esdeveniment, el rol dels agents públics i privats en l'organització, el finançament, així com els elements per gestionar el post-esdeveniment.

Resultats d'aprenentatge


Gestionar i organitzar esdeveniments per impulsar una destinació turística i millorar el seu posicionament

Metodologia de treball


  • Classes amb suport de material en Power Point.
  • Assignacions en equip avaluades.
  • Convidats i activitats especials (subjecte a confirmació).
  • Assignació de treballs en equip amb lliuraments avaluades.
  • Recerca i aportació personal en cada classe de temes relacionats amb l'assignatura.
  • Intervenció dinàmica a classe utilitzant eines d'Internet.
  • Dinàmiques de grup amb temes de discussió a classe.
  • Tutories individuals o en grup.
  • Examen final.

Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.

El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.

Continguts


Tema 1: Aproximació i anàlisi de la importància de l'organització i realització d'esdeveniments, fent especial èmfasi en el Sector Turisme.

Tema 2: Estudi de les fases de planificació d'un esdeveniment i les estratègies de màrqueting per a la seva promoció i comunicació.

Tema 3: Els esdeveniments Corporatius:

  • Definició
  • Característiques
  • Importància
  • Objectius
  • Localització
  • Pressupost
  • Seguiment i Control
  • El Manual de Protocol Corporatiu

Tema 4: La importància de la Relació amb els mitjans i de la Seguretat en la realització d'Esdeveniments:

  • L'estratègia de Comunicació i Màrqueting dels esdeveniments

Tema 5: El Protocol i la seva importància en l'organització d'esdeveniments.

Tema 6: Organització d'esdeveniments en el Sector Públic

Tema 7: La importància dels serveis de Restauració en l'organització d'esdeveniments.

Tema 8: Noves tendències per a l'organització de grans esdeveniments

Tema 9: Fires, Congressos i Convencions.

Tema 10: Presentació dels projectes realitzats pels alumnes

Activitats d'aprenentatge


  • Totes les activitats es realitzaran en equip.
  • La formació dels equips es durà a terme la primera setmana de classes. Un cop constituïts, no es podran realitzar canvis sense l'aprovació per escrit del professor.
  • En les sessions de classe es realitzaran exercicis en equip que seran avaluats. Aquesta qualificació correspon al 20% de participació a classe.
  • Cada equip haurà d'escollir un tipus d'esdeveniment a desenvolupar que presentarà com a Projecte Final de l'Assignatura. Un cop escollit l'esdeveniment, no es podran realitzar canvis sense l'aprovació per escrit del professor. Els alumnes rebran totes les pautes el primer dia de classe.

 

 

Sistema d'avaluació


  • Conferència. Taller 10%
  • Exposicions 10%
  • Treball individual i/o en grup 50%
  • Examen final 30%

IMPORTANT: S'ha de presentar l'examen final per comptabilitzar la resta de l'avaluació i obtenir una nota major o igual a 5/10 per aprovar l’assignatura.

Recuperació:

Per a aquells que hagin suspès l'examen final, tindran l'opció de fer un examen recuperació durant l'última setmana del trimestre.  La nota acumulada en l'avaluació contínua, es guardarà i serà comptabilitzada també per a l'examen de recuperació.

Totes les activitats no lliurades en les dates i amb els requeriments previstos es consideren com a "no lliurades".  Les dates de lliurament dels treballs i presentacions indicaran el primer dia de classe.

Bibliografia


Bàsic

De Urbina, José Antonio (2001) "El gran libro del Protocolo". 2da edición. Madrid. Ed. Temas de Hoy

Fuente Lafuente, Carlos (2005) "Manual práctico para la organización de eventos". Ed. Ediciones Protocolo

Repilla, I (2019) "El Aliado". Ed. Seix Barral

Complementary

Kilkenny, Shannon (2011) "The Complete Guide to successful event planning". 2da edición. Ed. Atlantic Publishing Group Inc.