Que estàs buscant?
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E5_Valorar l'estat funcional del pacient, considerant els aspectes físics, psicològics i socials
E20_Identificar els factors estructurals, fisiològics i biomecànics que condicionen la pràctica de l'activitat física i de l'esport
E21_Identificar els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre l'estructura i funció del cos humà
E22_Entendre els fonaments, estructures i funcions de les habilitats i patrons de la motricitat humana
E23_Identificar els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre els aspectes psicològics i socials de l'ésser humà
E24_Entendre els fonametns del condicionament físic per la pràctica de l'activitat física i l'esport
T2_Demostrar capacitat d'organització i planificació
L'assignatura TEORIA I PRÀCTICA DE L’ENTRENAMENT exposa els fonaments teòrics i pràctics sobre els que l’alumne construirà la seva pràctica professional en relació al contingut de l’assignatura.
S’aborden aspectes teòrics necessaris per entendre les noves tendències en l’entrenament dins l’àmbit de la fisioteràpia. Certs aspectes son aportacions de l’àmbit esportiu, que cal adaptar i posar al dia, junt amb nous conceptes i aprofitant les noves tecnologies. L’àrea de coneixement d’aquesta assignatura està en constant transformació gràcies a les aportacions que la investigació fa i sens dubte farà en el futur pròxim. Les sessions pràctiques tenen la missió de treballar sobre conceptes teòrics importants i garantir la seva integració.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
Tipologia Activitat | Hores |
Classe magistral | 36 |
Tutoria grupal | 14 |
Treball en grup | 3 |
Treball individual | 8 |
Seminari teòric-pràctic | 14 |
Estudi personal | 75 |
Total | 150 |
Tema 1. ANÀLISI FUNCIONAL DE L'EXERCICI
Tema 2. INTRODUCCIÓ A L'ENTRENAMENT.
Tema 3. ENTRENAMENT DE LA FORÇA.
Tema 4. ENTRENAMENT DE LA RESISTÈNCIA.
Tema 5. ENTRENAMENT DE LA VELOCITAT.
Tema 6. ENTRENAMENT D'ADM
Les activitats de l’assignatura segueixen el sistema d’avaluació contínua, és a dir, que al llarg del trimestre el professor/a planteja diverses activitats, que els
estudiants han de resoldre i entregar. El treball de cada una de les activitats permet valorar a l’estudiant, el seguiment que fa a l’assignatura i els elements de
millora, a partir dels comentaris i notes que el professor/a farà de les activitats. Per a aquest fi, s'empraran classes expositives basades en l'explicació del professor, pràctiques realitzades en aules específiques per aprofundir en els conceptes explicats a classe, tutories presencials en grup o individuals, treballs individuals i presentació de temes per part de l'alumnat.
Les activitats que es plantegen poden ser individuals o en grups de treball. El professor/a dóna les indicacions per tal que els estudiants les puguin elaborar i
entregar. Totes les activitats que es plantegen estan pensades perquè els estudiants tinguin una perspectiva pràctica dels temes que es desenvolupen a llarg
de les deu setmanes del trimestre.
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les
titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
La qualificació final de l'alumne és el resultat d'una avaluació contínua a través de diferents activitats avaluadores. L'aprovat de l'assignatura s'obté amb una qualificació igual o superior a 5 punts (sobre 10) d'acord amb la següent taula de ponderació:
Avaluació |
Activitat Avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Contínua |
Treballs en grup |
20% |
B4, B5, E5, E20, E21, E22, E23, E24. |
Contínua |
Treballs individuals |
20% |
E5, E20, E21, E24, T2. |
Contínua |
Activitats d’aula |
10% |
B4, B5, E5, E20, E21, E22, E23, E24. |
Final |
Examen Final. Convocatòria Ordinària o Recuperació |
50% |
E5, E20, E21, E24, T2. |
NOTA FINAL |
Suma de percentatges segons la taula de ponderació |
Criteris per fer mitjana entre les activitats avaluadores:
Avaluació |
Activitat Avaluadora |
Criteri |
Contínua |
Treballs en grup |
5/10 |
Contínua |
Treballs individuals |
5/10 |
Contínua |
Activitats d’aula |
5/10 |
Final |
Examen Final. Convocatòria Ordinària o Recuperació |
5/10 |
Recuperació
Durant el mateix curs, existeix la possibilitat de recuperar competències no assolides durant l'assignatura.
D'acord amb la normativa vigent, a l'activitat avaluadora de l'examen, només es podrà optar a la recuperació de l'assignatura si s'ha suspès. En cas de
No Presentat/ada, no es podrà optar a la recuperació.
L’activitat avaluadora en període de recuperació és un examen (prova escrita) presencial. Aquest examen pondera el 50% de l’avaluació i s’haurà de superar
amb un 5/10 per poder avaluar la totalitat de l’assignatura. La nota obtinguda durant l’avaluació continuada es mantindrà.
Avaluació |
Activitat Avaluadora en el període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Contínua |
Treballs en grup |
20% (No recuperable) |
B4, B5, E5, E20, E21, E22, E23, E24. |
Contínua |
Treballs individuals |
20% (No recuperable) |
E5, E20, E21, E24, T2. |
Contínua |
Activitats d’aula |
10% (No recuperable) |
B4, B5, E5, E20, E21, E22, E23, E24. |
Final |
Examen Final. Convocatòria Ordinària o Recuperació |
50% |
E5, E20, E21, E24, T2. |
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
Izquierdo, M (2008). Bases Mecánicas y Neurofisiológicas de la Actividad Física y el Deporte. Panamericana. Madrid.
Gonzalez-Badillo, JJ et al (2019): La velocidad de ejecución como referencia para la programación, control y evaluaciaón del entrenamiento de fuerza. Madrid.
https://hiitscience.com/book-contents/
Romero, D. y Tous, J (2010). Prevención de lesiones en el deporte: claves para un rendimiento deportivo óptimo. Editorial Médica Panamericana. Madrid.
Tous, F (1999): Nuevas tendencias en Fuerza y Musculación. Ergo. Barcelona.
Gonzalez- Badillo, JJ; Gorostiaga, E (2002). Fundamentos del entrenamiento de la fuerza. INDE. Madrid.