Que estàs buscant?
Català
Castellà
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que es solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
E5_Valorar l'estat funcional del pacient, considerant els aspectes físics, psicològics i socials
E6_Valorar el diagnòstic de cures de fisioteràpia segons les normes i amb els instruments de validació reconeguts internacionalment
E7_Dissenyar el pla d'intervenció de fisioteràpia atenent a criteris d'adequació, validesa i eficiència
E8_Executar, dirigir i coordinar el pla d'intervenció de fisioteràpia, utilitzant les eines terapèutiques propies i atenent a la individualitat de l'usuari
E9_Avaluar l'evolució dels resultats obtinguts amb el tractament en relació amb els objectius marcats
E10_Elaborar l'informe d'alta de les cures de fisioteràpia una vegada coberts els objectius proposats
E13_Capacitat per treballar en equips professionals com a unitat bàsica en la que s'estructuren de forma uni o multidisciplinar i interdisciplinar els professionals i altra personal de les organitzacions assistencials
E16_Capacitat per portar a terme intervencions fisioterapèutiques basant-se en l'atenció integral de la salut que suposa la cooperació multiprofessional, la integració dels processos i la continuitat assistencial
T1_Adquirir la capacitat per comunicar-se en una llengua estrangera i treballar en un context internacional
T2_Demostrar capacitat d'organització i planificació
T3_L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
Fisioteràpia Neurològica és una assignatura que pretén posar a disposició de l’alumne els coneixements necessaris per entendre els principis bàsics de la Neurorehabilitació així com les principals afectacions neurològiques en pacients adults. Tant mateix es proporcionarà a l’alumne les nocions, eines i estratègies necessàries per poder avaluar al pacient així con planificar i executar el tractament d’aquest.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D'aquesta forma es facilitarà l'assoliment dels coneixements i competències que s'especifiquen en aquest pla docent. No obstant i això, en relació amb aquells continguts pràctics de l'assignatura en què resulti imprescindible l'adquisició de competències procedimentals i actitudinals per part dels alumnes, es pot considerar, si la situació sanitària ho requereix, la suspensió parcial i temporal d'aquesta amb el consegüent ajornament en la seva continuïtat fins que la situació de salut ho permeti.
Magistral 17.5hs
Treball en grup 10hs
Tutoria grupal 2hs
Treball individual 10hs
Tutoria individual 3hs
Pràctiques reglades 35hs
Estudi personal 72.5hs
Total 150hs
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Examen |
40 |
Treballs individuals |
25 |
Treballs en grup |
15 |
Pràctiques reglades |
20 |
L’assistència és obligatòria per poder presentar-se als exàmens teòric i pràctic ( es requereix una presencialitat mínima del 80% de totes les classes pràctiques).
Cal aprovar (≥5) l’examen teòric i pràctic per poder fer mitja i aprovar l’assignatura. L’assignatura s’aprova amb un ≥ 5 de mitjana global.
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
Recuperació:
Les qualificacions obtingudes durant el trimestre resultat de l’avaluació continuada (presentació de treballs individuals i presentació de treballs en grup) no es poden recuperar i per tant es conservaran les notes com part de la nota final de l’assignatura (tant les superades com les no superades).
Els alumnes que hagin suspès l’examen pràctic i/o teòric tindran dret a un examen de recuperació.
( D'acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació, si s'ha suspès l'assignatura. Si la qualificació és de No presentat/da, no s'hi podrà optar a la recuperació.)
Cano de la Cuerda, Roberto; Collado Vázquez, Susana; et al. Neurorrehabilitación. Métodos específicos de valoración y tratamiento. 1a ed. Barcelona, Ed Panamericana, 2012
Bisbe Gutiérrez, Marta; Santoyo Medina, Carmen; Segarra Vidal, Vicenç; Fisioterapia en Neurología. Procedimientos para restablecer la capacidad funcional. 1a ed. Barcelona, Ed. Panamericana, 2009
Cano de la Cuerda, Roberto; Martínez Piédrola, Rosa María; Miangolarra Page, Juan Carlos. Control y aprendizaje motor. 1a ed. Barcelona, Ed. Panamericana, 2017
Seco J. (2020). Sistema Nervioso. Métodos, fisioterapia clínica y afecciones para fisioterapeutas. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Shumway-Cook, A. Woollacott, M. (2019). Control Motor. De la Investigación a la Práctica Clínica. España: Editorial: Lippincott.
Davies, P.M. Pasos a seguir. Tratamiento integrado de pacientes con hemiplejía. 2a ed. Madrid, Panamericana, 2003
Carr, Janet; Shepherd, Roberta. Rehabilitación de pacientes en el Ictus. 1a ed. Madrid: Elsevier, 2003
Sociedad espanyola de RHB y MF. Evaluación clínica y tratamiento de la espasticidad. 1a ed. Barcelona, Ed. Panamericana, 2009
Bobath, Berta. Hemiplejía del adulto: Evaluación y tratamiento. 3a edició. Buenos Aires: Panamericana, 1993
Paeth, Bettina. Experiencias con el concepto Bobath. 1a ed. Barcelona: Panamericana, 2000
Strokes, Maria. Rehabilitación neurológica. Colección Fisioterapia Vol 2. 1a ed. Barcelona: Harcourt, 2000
Kandel E. (2001). Principios de neurociencia. Madrid: McGraw-Hill Interamericana de España.
Cano de la Cuerda R, Collado Vazquez S. (2018). Nuevas tecnologías en neurorrehabilitación: aplicaciones diasgósticas y terapéuticas. Madrid: Editorial Médica Panamericana.
Rizzolatti, G. Singaglia, C. (2006) Las neuronas espejo; los mecanismos de la empatia emocional. Barcelona: Paidos Iberica.