Que estàs buscant?
L'assignatura es durà a terme en catala i castellà,
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E6_Valorar el diagnòstic de cures de fisioteràpia segons les normes i amb els instruments de validació reconeguts internacionalment
E8_Executar, dirigir i coordinar el pla d'intervenció de fisioteràpia, utilitzant les eines terapèutiques propies i atenent a la individualitat de l'usuari
E10_Elaborar l'informe d'alta de les cures de fisioteràpia una vegada coberts els objectius proposats
E11_Proporcionar una atenció de fisioteràpia eficaç, oferint una assistència integral als pacients
E13_Capacitat per treballar en equips professionals com a unitat bàsica en la que s'estructuren de forma uni o multidisciplinar i interdisciplinar els professionals i altra personal de les organitzacions assistencials
E18_Adquirir habilitats de gestió clínica que incloguin l'ús eficient dels recursos sanitaris i desenvolupar activitats de planifiació, gestió i control de les unitats assistencials on es doni atenció en fisioteràpia i la seva relació amb altres serveis sanitaris
E23_Identificar els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre els aspectes psicològics i socials de l'ésser humà
E24_Entendre els fonametns del condicionament físic per la pràctica de l'activitat física i l'esport
T1_Adquirir la capacitat per comunicar-se en una llengua estrangera i treballar en un context internacional
T2_Demostrar capacitat d'organització i planificació
T3_L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
L’assignatura Mètodes innovadors en valoració fins de la Fisioteràpia pretén proporcionar coneixement del sistemes més actuals en l’exploració i la monitorització pel seguiment dels tractaments de fisioteràpia.
La recerca i les noves tecnologies han desenvolupament de noves eines per quantificar característiques físiques com rangs de moviments, força, patrons de moviment i observació de l’estructura a través de la ultra sonografia. En l’àmbit de la fisioteràpia esportiva, actualment existeixen eines que poden ser utilitzades pels fisioterapeutes durant la recuperació i prevenció de lesions, així mateix, en la prescripció d’exercicis i el manteniment de la salut.
RA48. Incorpora la comunicació i difusió de resultats com a part del procés d'intervenció terapèutica.
RA58. Aplicar el mètode científic als diferents camps de la fisioteràpia: disseny metodològic, registres,bases dedades i anàlisi estadística.
RA59. Comprendre problemes substancials de fisioteràpia i proposar hipòtesis per dissenyar l'estratègia metodològica per a la seva demostració científica, que donaria lloc a la millor resolució dels problemes identificats.
RA14. Utilitza la terminologia específica en llengua anglesa relacionada amb la tecnologia, la informació i l'estadística aplicada a l'activitat física i l'esport: taules de dades, gràfics, diagrames, procediments, protocols,...
RA11. Aplica el mètode científic als diferents camps de l'activitat física i les ciències de l'esport: disseny metodològic, registres, bases de dades i anàlisi estadística.
RA20. Identifica els principals agents físics utilitzats en les intervencions de fisioteràpia. Classificar-los segons el seu efecte i importància i establir ordre de prioritats en la seva aplicació terapèutica.
RA22. Estableix el protocol d'intervenció a partir de la negociació conjunta entre terapeuta i pacient.
RA23. Realitza el diagnòstic fisioterapèutic per determinar les disfuncions i discapacitats que requeriran una intervenció de fisioteràpia específica.
RA13. Incorporar noves tecnologies per a l'obtenció de registres i el processament de la informació i la imatge a la fisioteràpia: formular projectes que integrin les diferents operacions.
RA8. Aplica, a partir del coneixement, els efectes de l'activitat física i les intervencions físiques, provocades sobre les reaccions bioquímiques dels diferents òrgans i sistemes humans
Tipologia Activitat | Hores |
AF1. Classes teòriques | 8.25 |
AF2. Seminaris / Tallers | 3 |
AF3. Classes pràctiques | 26.25 |
AF6. Estudi i treball en grup | 2 |
AF6. Estudi i treball autònom, individual | 60.5 |
Total | 100 |
Introducció de mètodes d’avaluació actuals manuals, digitals i d’aparatetge. Coneixement dels factors de risc múscul esquelètics modificables en les lesió traumátològica i esportiva.Valoració i práctica del rang de moviment amb l’ús de eines manuals, digitals, app, en 2 i 3D. Valoració i práctica de la força d’EESS i EEII amb l’ùs de dinamòmetres, galgues, i sistemes d’encoders i plataforma de forces. Introducció i práctica en la valoració ultrasonogràfica de l’estructura muscusluoesquelètica. Valoració i práctica de test funcionals. Introducció i práctica de l’ús de l’electromiografia, i sistemes de 2 i 3D . Introducció de la eina de quantificación de l’estructura del tendó amb Ultrasound Tissue Characterization (UTC).
MD1. Mètode expositiu o lliçó magistral: transmetre coneixements i activar els processos cognitius de l'alumne a través de l'aprenentatge unidireccional
MD2. Casos pràctics: adquisició d'aprenentatge mitjançant l'anàlisi de casos reals o simulats
MD3. Resoldre exercicis i problemes: fer exercici, assajar i posar en pràctica coneixements previs
MD4. Aprenentatge basat en problemes (ABP): desenvolupament de coneixement actiu a través de la resolució de problemes
MD5. Aprenentatge orientat a projectes: realització d'un projecte de resolució d'un problema, aplicant habilitats i coneixements adquirits
MD6. Aprenentatge cooperatiu: fomentar el coneixement actiu i significatiu de manera cooperativa
L’assignatura es valorà de la següent manera :
Les activitats seran tipus videografies, qüestionaris, cassos clínics, etc. En el cas que no s’aprovi l’avaluació continuada, es podrà repetir, és a dir, no s’acceptaran per l’examen final aquell/a alumne que no hagin aprovat totes les activitats.
L’examen de recuperació serà tipus test.
La nota mínima per aprobar l’assignatura será de 5.