Que estàs buscant?
L'assignatura serà impartida en castellà.
Material de lectures, vídeos, i altres materials en anglès.
Els alumnes podran utilitzar el català en les seves exposicions i treballs presentats.
CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CE5. Reconèixer les particularitats de l'activitat de màrqueting en sectors d'activitat amb característiques específiques.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
L'evolució del context ha generat un consumidor/ usuari/ stakeholder informat, exigent i compromès, que busca valors amb els quals identificar-se a l'hora de prendre les seves decisions de consum/ afiliació/ pertinença.
Aquest aspecte impacta en l'enfocament que qualsevol marca/ entitat/ organització ha d'adquirir per a aconseguir diferenciar-se en un context digitalitzat, global i saturat.
El que implica adaptar un nou mindset per a atreure, seduir i fidelizar als nostres stakeholders: Relacions vs.Transaccions.
El Màrqueting social i d'esdeveniments dóna resposta de manera versàtil i efectiva a aquesta nova necessitat de crear vincle i generar valor a llarg termini en les nostres relacions amb els nostres stakeholders( clients, empleats, usuaris, proveïdors).
Constituint una oportunitat única de connectar directament amb la nostra audiència i comunicar de manera immersiva el nostre missatge.
És per això que es desplega una metodologia pràctica de com organitzar un esdeveniment, les seves fases, objectius estratègics i operacions, resultats esperats i les seves formes de mesura.
En els quals la creativitat és clau per a obtenir visibilitat i diferenciació.
· Entendre què és un esdeveniment i què el caracteritza.
· Conèixer les fases en l'organització d'un esdeveniment
· Conceptualitzar la idea d'un esdeveniment i desenvolupar la seva planificació, utilitzant les eines idònies per a dur-lo a terme amb èxit en cadascuna de les seves fases: PRE-DURANT-POST
Sessions teòriques
MD1. Classe magistral
MD2. Conferències
MD3. Presentacions.
Aprenentatge dirigit
MD7. Estudi de casos
Aprenentatge autònom
MD9. Resolució d'exercicis i problemes
MD10. Recerca i lectura d'articles
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent. El TecnoCampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
1-QUÈ ÉS UN ESDEVENIMENT?
- Context/ Definició/ Tipologies/ Tendències
2-FASES DEL PROCÉS EN L'ORGANITZACIÓ D'UN ESDEVENIMENT:
Fase 0: El brief del client
-Marca, valors i filosofia.
-Propòsit/ Missatge
-Target
- Objectius qualitatius i quantitatius
-Tipologia d'esdeveniment
-Dates
-Pressupost
Fase 1: PLANIFICACIÓ
-Definició d'objectius i KPI
- User-Profile
- Desenvolupament de la idea
- Necessitats/ recursos
- “Contra-brífing”- Integració feedback client
- Assignació de partides de pressupost
- Promoció: PRE-DURANT-POST
Fase 2: IMPLEMENTACIÓ
-Coordinació
-Dinamització
Fase 3: MESURAMENT, SEGUIMENT, CONCLUSIONS
3. PRESENTACIÓ FINAL
-Comunicació eficaç
AF1. Sessions teòriques
AF3. Treball en equip
AF7. Tutories presencials
Avaluació continuada- 80%
SE1. Participació en casos, debats i exercicis proposats per la docent - 20%
SE2. Exercicis individuals proposats per la docent:
-Treball final: Planificació d'un esdeveniment de caràcter social per a una marca 50%( 40% valoració grupal +10% contribució Individual-caldrà indicar contribució/ rol de cada integrant de l'equip).
Aquest treball es desenvoluparà parcialment en classe durant les sessions.
SE3.Exposició del treball final - 10%
Examen final - 20%
SE4. Examen individual tipus test - 20%
L'assignatura és presencial i s'ha de seguir des de l'inici de curs.
Atès que es tracta d'una avaluació continuada uyde caràcter 100% pràctic, l'assistència és obligatòria i necessària per a poder aprovar, així com el lliurament dels exercicis proposats per la docent dins dels terminis establerts.
Els exercicis lliurats fora de termini tindran una puntuació màxima de 4/10. La nota final mínima per a aprovar serà un 5/10.
Només es podrà recuperar l'examen final, que haurà de ser aprovat (5/10) per a fer mitjana amb la nota acumulada de l'avaluació contínua.
Barry, Siskind (2007). Marketing de eventos: Estrategias clave para ferias comerciales, presentaciones, conferencias y otros eventos. Deusto ediciones.
Cabero Soto, Luisa Cristina (2012). Organización de reuniones y eventos. Ediciones Paraninfo.
Se De la Serna Ramos, María y Escudero López-Cepero, Marta (2017). Guía de organización de congresos, eventos feriales y exposiciones (Ceremonial y Protocolo). Ed. Sintesis.
Panizo Alonso, Julio y Jiménez-Morales, Mónica (2017). Eventos y protocolo: la gestión estratégica de actos corporativos e institucionales. Editorial UOC.
https://www.reasonwhy.es
Gisbert, Paco (2015). 50 Eventos deportivos.Grijalbo.
Barranco Saiz, Francisco Javier (2005). Marketing social corporativo: La acción social de la empresa. Piramide.