Que estàs buscant?
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CE5. Reconèixer les particularitats de l'activitat de màrqueting en sectors d'activitat amb característiques específiques.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CT4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
En un entorn global, digital i saturat, la diferenciació en el mercat s'ha convertit en el major repte per a qualsevol companyia o marca comercial. Especialment quan ens referim a el sector Retail. L'homogeneïtzació de l'oferta, l'aparició de canal de compra en línia, la crisi i l'arribada de noves generacions s'han produït importants canvis en el context general, que afecten i defineixen nous comportaments, motivacions i expectatives de compra per part del consumidor.
Tots aquests factors generen un nou paradigma: COM vs. QUÈ. Ja no comprem productes. Comprem històries, personalitat i valors de les marques que consumim, a través dels quals ens identifiquem i ens ajuden a contar qui som.
Aquest COM és l'experiència de compra. La qual, per ser eficaç, ha de complir tres objectius principals:
· Seduir al seu comprador objectiu / Target;
· Generar un procés de compra ergonòmic i adaptat a les seves necessitats;
· Harmonitzar un espai comercial on generar record a comprador, per convertir-lo en prescriptor.
En aquest context, on el punt de venda es converteix en canal estratègic de comunicació, entren en joc polítiques tàctiques imprescindibles d'entendre i gestionar per assegurar una experiència única, autèntica i coherent, clau per a la diferenciació i perdurabilitat en el temps.
Sessions teòriques
MD1. Classe magistral
MD2. Conferencias
MD3. Presentacions.
Aprenentatge dirigido
MD7. Estudi de casos
Aprenentatge autónom
MD9. Resolució d'exercicis i problemes
MD10. Recerca i lectura d'articles
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent. El TecnoCampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
CONTINGUTS
1-INTRODUCCIÓ AL RETAIL MARKETING
2-TENDÈNCIES
3-L’EXPERIÈNCIA DE COMPRA
· Decisions estratègiques: TARGET- POSICIONAMIENTO- ROL DEL PUNT DE VENDA
· Decisions tàctiques-Les 7P de l'Retail Mix:
-Producte / Servei / PVP / Ubicació / Visual Merchandising / Store Màrqueting Pla / Atenció a el client
4. TECNOLOGIA APLICADA A EL PUNT DE VENDA
AF1. Sessions teòriques
AF3. Treball en equip
AF4. Treball individual
AF7. Tutories presencials
Avaluació continuada 80%
SE1. Participació en casos, debats i exercicis proposats per la docent - 20%
SE2. Exercicis individuals proposats per la docent: 50%
-Assistència i participació en Retail-Safaris-
-Treball final: Innovació d'un concepte retail, partint d'un concepte existent. Definició de l'estratègia retail- Target / Posicionament / Procés de compra- i experiència de compra nova- 50% (30% valoració grupal + 10% contribució Individual).
Aquest treball es desenvoluparà parcialment a classe durant les sessions.
SE3.Exposició de la feina final - 10%
Exàmen final - 20%
SE4. Examen individual 1 / Preguntes obertes - 20% L'assignatura és presencial i s'ha de seguir des de l'inici de curs. Atès que es tracta d'una avaluació continuada, l'assistència és obligatòria i necessària per a poder aprovar, així com el lliurament dels exercicis proposats per la docent dins dels terminis establerts.
Els exercicis lliurats fora de termini tindran una puntuació màxima de 4/10. La nota final mínima per aprovar serà un 5/10. Només es podrà recuperar l'examen final, que haurà de ser aprovat (5/10) per fer mitja amb la nota acumulada de l'avaluació contínua.
Ståhlberg, M., & Maila, V. (2014). Shopper marketing. Profit Editorial. Edición castellano con prólogo de Xavier Bordanova
B. Joseph Pine II y James H.Gilmore. (2019) The Experience Economy: Competing for Customer Time, Attention, and Money.
Harvard Business Reveiw Press.
Doug Stephens. (2017) Reengeneering Retail: The Future of Selling in a Post-Digital World. Figure 1 Publishing.
RETAIL REVOLUTION-David Kepron- AIA, LEED BD +C, RDI
RETAIL 4.0: 10 Reglas para la era digital- PHILIP KOTLER/ GIUSEPPE STIGLIANO- Mondadori