Que estàs buscant?
Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà o anglès.
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
V12. Aplicar la iniciativa emprenedora i la innovació per a la creació de nous videojocs i línies de negoci.
V13. Aplicar la visió sobre el negoci, el màrqueting i les vendes, l'anàlisi econòmic i el coneixement tècnic per a la producció de videojocs.
V14. Liderar equips de dissenyadors, artistes o desenvolupadors per a la consecució dels objectius especificats en el temps previst, de forma estructurada segons la metodologia establerta per a la gestió del projecte.
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L'assignatura d'Administració d'Empreses és la primera aproximació als elements de planificació organitzativa i gestió econòmica i financera d'un projecte en el marc de la matèria de Producció i Negoci. L'assignatura treballa els elements centrals de l'administració i gestió de les empreses modernes com la planificació, l'organització, la direcció i el control. L'assignatura consta de sessions teòriques i pràctiques i d'un treball d'aplicació d'una idea de negoci. Per assolir els coneixements l'assignatura s'avalua amb l'elaboració d'un treball en grup i amb la realització de proves de coneixements individuals.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
En acabar l'assignatura els estudiants han de ser capaços de:
E12.1. Generar idees innovadores de productes de videojocs i analitzar-les com a oportunitat de negoci.
E12.5. Desenvolupar projectes emprenedors, tenint en compte el model de negoci, la viabilitat del mateix, el pla de màrqueting i vendes i el client.
E13.1. Demostrar coneixements sobre l'estructura i organització d'una empresa.
E13.2. Fer servir eines de previsió i planificació empresarial.
E13.7. Analitzar la viabilitat econòmica d'un negoci o línia de negoci.
E14.2. Exercir el lideratge i la gestió d'equips.
E14.3. Contribuir a generar una cultura de l'aprenentatge, gestió dels errors, feedback i gestió de les crítiques.
L'assignatura utilitza les següents metodologies de treball:
BLOC 1: CONCEPTES BÀSICS I VALORACIÓ ECONÒMICO-FINANCERA DE L'EMPRESA
Tema 1: L’empresa i la seva administració
1.1. Conceptes bàsics d'economia, empresa i administració
1.2. L'empresa com a organització: funcions, tipus i administració
1.3. Valoració econòmico-financera de l'empresa (1): el balanç general de l'empresa i el compte de resultats
1.4. Valoració econòmico-financera de l'empresa (2): Productivitat, rendibilitat i punt mort
1.5. Valoració econòmico-financera de l'empresa (3): Gestió de tresoreria i ràtios (solvència, liquiditat i endeutament).
BLOC 2: LES FUNCIONS BÀSIQUES DE LA GESTIÓ EMPRESARIAL
Tema 2: La planificació empresarial
2.1. La previsió i l’anàlisi de l’entorn
2.2. Concepte de planificació: Diferents nivells de planificació
2.3. Tipus de plans: Plans permanents i Plans temporals
Tema 3: L'organització de l'empresa
3.1. Definició i disseny de l’estructura organitzativa
3.2. Les parts de l’organització
3.3. L’organigrama: Disseny horitzontal i vertical
3.4. Els mecanismes de coordinació
Tema 4: El control a l'empresa
4.1. Els sistemes d’informació per al control
4.2. El procés de control
4.2.1. Les variables crítiques i els indicadors de gestió
4.2.2. El registre de resultats
4.2.3. L’anàlisi de desviacions i les accions correctores
Tema 5: La direcció de l'empresa
5.1. Principis, funcions i realitat de la tasca directiva
5.2. Variables que condicionen la funció de direcció: Motivació, incentius i estils de direcció
Amb l’objectiu de recollir l’evidència de l’assoliment dels resultats d’aprenentatge esperats es realitzaran les següents activitats de caràcter avaluatiu (relacionades amb totes les competències comunes):
A1. Exercicis a classe i per fer a casa: (Evidència del resultat d’aprenentatge E12.1, E13.1., E13.2, E13.7)
Exercicis i pràctiques per a realitzar a classe o per fer a casa a través de documents, llibres, articles i altres formats. Els exercicis realitzats a casa i a l’aula es resoldran en comú i serviran per comentar, analitzar i generar debats a classe en torn als continguts de l’assignatura.
A2. Treball en grup: planificació d’un projecte de negoci (Evidència del resultat d’aprenentatge E12.5, E13.1, E13.2, E13.7, E14.2, E14.3)
Posada en pràctica per part dels equips de treball (3-4 persones) d'un projecte de negoci aplicant els elements fonamentals d’administració empresarial explicats en els continguts teòrics de l’assignatura.
El desenvolupament del treball compta amb tutories setmanals dins i fora de la classe, de manera que els alumnes puguin aplicar els continguts explicats en les sessions teòriques.
A3. Examen final (Evidència de tots els resultats d'aprenentatge) Prova individual que avalua tots els continguts de l'assignatura.
Criteris generals de les activitats:
Els exercicis de classe, per norma general, es faran de manera individual.
Els treballs del curs en grup es presentaran en format paper DIN-A4. Cal que estiguin correctament paginats i han de contar amb: índex, introducció, cos del treball, conclusions i bibliografia (els annexos són optatius).
El professor informarà de les dates i format del lliurament de l'activitat.
El professor presentarà un enunciat per cada activitat i els criteris d'avaluació.
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Exercici a classe i/o per a casa: entre 4 i 6 activitats sobre els continguts de l'assignatura: 20%
A2. Treball en grup: planificació d'un projecte de negoci: 30%
A3. Examen final: 50%
Nota final = (A1 x 0,2) + (A2 x 0,30) + (A3 x 0,50)
Consideracions:
No s'acceptaran els treballs i exercicis lliurats fora de la data límit i constaran com a activitat no lliurada. Les activitats no lliurades comptaran com un 0. Per poder optar a l’avaluació continuada de l’assignatura és imprescindible obtenir una nota igual o superior a 5 en l'examen.
L'examen final de l'assignatura es farà el dia designat per la Direcció del centre.
Recuperació:
Finalment, els alumnes amb una qualificació inferior a 5 en la nota final o amb l'examen suspès hauran de presentar-se a l'examen de reavaluació de l’assignatura. Aquest examen avaluarà tots els continguts treballats durant el curs i la nota obtinguda serà la nota definitiva de l'assignatura (no es tindrà en compte l'avaluació continuada). Per tant, a l'examen de reavaluació és necessari obtenir una nota igual o superior a 5 per poder aprovar l'assignatura.
DEV (2020). Libro Blanco del Desarrollo Español de Videojuegos 2019.
DIEZ de CASTRO, J.; REDONDO LÓPEZ, C.; BARREIRO FERNÁNDEZ, B.; LÓPEZ CABARCOS, M.A. (2002): Administración de empresas. Dirigir en la sociedad del conocimiento. Madrid, Pirámide.
Barcelona Activa (s.d.) Com fer el Pla Econòmic-Financer. Document de Treball de Barcelona Activa. Ajuntament de Barcelona.
AMAT, ORIOL (2005): Análisis económico-financiero. Barcelona: Gestión 2000.
GIL ESTALLO, M.A., GINER DE LA FUENTE, F. (2010): Cómo crear y hacer funcionar una empresa. Madrid, Ed. Esic.
ROBBINS, S.P y COULTER, M.C (2005): Administración. Mexico, Ed. Pearson. 8a edición.