Que estàs buscant?
B1_F Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i es trobi en un nivell que, si es recolza amb llibres de text avançats, inclou també algun aspecte que impliqui coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
B2_F Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que es solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B3_F Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incorporin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic i ètic
E1_F Conèixer i comprendre la morfologia, la fisiologia, la patologia i la conducta de les persones, tant sanes com malaltes, en el medi natural i social
E20_F Identificar els factors estructurals, fisiològics i biomecànics que condicionen la pràctica de l'activitat física i de l'esport
T2_F Demostrar capacitat d'organització i planificació
T3_F L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
L'assignatura ANATOMIA HUMANA II completa la assignatura ANATOMIA HUMANA I amb els següents continguts: l'ensenyament del sistema músculesquelètic
de cap, coll i tronc. I de la morfologia i funcionament dels sistemes nerviós, digestiu, renal, reproductor i limfàtic.
L’estudi dels sistemes DIGESTIU, URINARI, REPRODUCTOR i LIMFÀTIC és necessari per abordar el pacient de forma holística, dons l'incorrecte
funcionament dels diferents sistemes pot influenciar i/o relacionar-se amb desordres múscul-esquelètics.
L'estudi detallat del SISTEMA NERVIÓS es imprescindible per a la pràctica clínica de la fisioteràpia, no únicament en l’especialitat de neurofisioteràpia sino
també en un abordatge múscul-esquelètic. Cal tenir present que existeix una influencia recíproca entre els sistemes múscul-esquelètic, nerviós i visceral.
Activitat |
Hores |
Metodologia |
Competències |
Classe magistral |
60 |
Sessió presencial a la que assisteixen tots els estudiantes matriculats en l’assignatura. En aquesta sessió, el professor presenta els continguts. |
B1,B2,B3 E1, E20 |
Treball individual i grupal |
34 |
Realització de treballs individuals. |
B1,B2,B3 T2,T3 E1, E20 |
Tutoria grupal |
4 |
Tutoria presencial a l'aula. |
B1,B2,B3 T2,T3 E1, E20 |
Pràctiques reglades |
10 |
Pràctiques realitzades en aules específiques. |
T2,T3, E20 |
Estudi personal |
92 |
Estudi personal del material, elaborat a classe, linlkat o entregat |
B1,B2,B3 T2,T3 E20 |
Total |
200 |
Tema 0. PRESENTACIÓ DE L’ASSIGNATURA.
Bibliografia.
Sistema d’avaluació.
Tema 1 SISTEMA DIGESTIU
Organització general. Divisions topogràfiques i peritoneu.
Tub digestiu.
Òrgans accessoris
.
Tema 2: SISTEMA RENAL
Organització morfo-funcional del ronyó i del pedicle renal.
Organització morfo-funcional del conducte excretor. Pelvis renals, Urèter, Bufeta Urinària, Pròstata, Uretra.
Tema 3: SISTEMA REPRODUCTOR
Aparell genital femení.
Aparell genital masculí.
Tema 4: SISTEMA LIMFÀTIC
Organització morfo-funcional del sistema limfàtic.
Xarxa de vasos limfàtics.
Òrgans limfàtics Primaris.
Òrgans limfàtics Secundaris.
Tema 5: SISTEMA NERVIÓS
Organització morfo-funcional del sistema nerviós.
Cèl·lules neurals.
Embriologia del sistema nerviós.
Nervis perifèrics i plexes.
Medul·la espinal i Vies de conducció nerviosa.
Tronc encefàlic.
Diencèfal.
Cervellet.
Telencèfal.
Sistema vascular i licuoral.
Parells cranials.
Sistema vegetatiu.
Dermatomes, esclerotomes, miotomes i viscerotomes.
Tema 6: SISTEMA MÚSCUL-ESQUELÈTIC
Crani: Neurocrani, viscero-crani i articulació temporo-mandibular.
Columna Vertebral i articulacions.
Costelles.
Estern.
Músculs facials: de la mímica i masticadors.
Músculs del coll.
Músculs de la paret toràcica.
Músculs del dors.
Diafragma toràcic.
Músculs de la paret abdominal.
Activitat |
Hores |
Classe magistral |
60 |
Treball individual i grupal |
34 |
Tutoria grupal |
4 |
Pràctiques reglades |
10 |
Estudi personal |
92 |
Total |
200 |
La qualificació final de l'alumne és el resultat d'una avaluació continua i una avaluació final. S'aproba l'assignatura amb una cualificació igual o superior a 5 punts sobre 10 punts) d'acord amb la següent taula de ponderació:
Avaluació |
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Continua |
Activitats individuals (cuestionaris) i participació a clase |
10% |
CB1,CB2,CB3 T2,T3 E1, E20 |
Continua |
Examen Parcial (teòric) |
20% |
CB1,CB2,CB3 T2 E1, E20 |
Continua |
Examen Pràctic (palpació) |
20% |
CB1,CB2,CB3 T2 E1, E20 |
Final |
Examen (teòric) |
50% |
CB1,CB2,CB3 T2 E1, E20 |
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de setembre, pel que s'estableix el sistema europeu de crédits i el sistema de qualicacions en les titulacions universitaries de caràcter oficial i validesa en tot el territorio estatal):
0 - 4,9: Suspens (SS)
5,0 - 6,9: Aprobat (AP)
7,0 - 8,9: Notable (NT)
9,0 - 10: Excel·lent (SB)
Criteris per promediar entre las activitats evaluadores: ES NECESSARI APROBAR L'EXAMEN FINAL AMB UN 5 O SUPERIOR PER PROMEDIAR LA NOTA AMB LES ALTRES AVALUACIONS.
Avaluació |
Activitat Avaluadora |
Criteri per promediar |
Continua |
Activitats individuals i en grup. (Participació a l'aula, Participació en la discussió, Pruoba Pràctica) |
Qualsevol Nota |
Continua |
Examen Parcial Eliminatori |
Qualsevol Nota |
Final |
Convocatoria Ordinària o Recuperació |
Igual o superior 5 (sobre 10) |
Convocatoria Ordinaria
Recuperació
Cronograma
Activitats individuals, grupals i la participació en activitats a classe
Posibilitat d'obtenció de Matrícula d'Honor
Kahle, W, et al (2003): Atlas de Anatomía III. Sistema Nervioso. Ed. Omega. Barcelona.
Fritsch, H. et al (2003). Atlas de Anatomía II. Órganos Internos. Ed.Omega. Barcelona.
Diamond, M, et al. (2006) El Cerebro Humano. Libro de Trabajo. Barcelona. Editorial Ariel Neurociencia.
Kapit, W, et al. (2004) Anatomia Libro de Trabajo. Barcelona Editorial Ariel Ciencias Médicas.