Que estàs buscant?
B2. Aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi.
B4 Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
E5_F Valorar l'estat funcional del pacient, considerant els aspectes físics, psicològics i socials
E6_F Valorar el diagnòstic de cures de fisioteràpia segons les normes i amb els instruments de validació reconeguts internacionalment
E9_F Avaluar l'evolució dels resultats obtinguts amb el tractament en relació amb els objectius marcats
E13_F Capacitat per treballar en equips professionals com a unitat bàsica en la que s'estructuren de forma uni o multidisciplinar i interdisciplinar els professionals i altra personal de les organitzacions assistencials
E16_F Capacitat per portar a terme intervencions fisioterapèutiques basant-se en l'atenció integral de la salut que suposa la cooperació multiprofessional, la integració dels processos i la continuitat assistencial
T3_F L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
L’assignatura “Fonaments de la patologia neurológica” (Codi 22033), correspon a 4 crèdits ECTS. Es una assignatura obligatòria. S’impartirà al segon trimestre del tercer curs de la doble titulació de Fisioteràpia i Ciències de la l’Activitat Física i l’Esport a les aules del Consorci Sanitari del Maresme (CSdM), el personal docent inclou dos professors amb una dedicació de 20 hores lectives cadascú.
Amb l’evolució recent del coneixement de la fisiopatologia, historia natural i resposta al tractament de moltes malalties neurològiques, s’ha establert la relació entre l’activitat física i aquests tres aspectes essencials de la patologia neurològica.
L’activitat física, tant dirigida a la milloria i recuperació de les habilitats limitades per la patologia com a la seva prevenció o fins i tot a la modificació de certs aspectes del curs d’algunes malalties o del seu risc de presentació, és actualment un aspecte de creixent interés a la investigació.
El coneixement dels aspectes fonamentals de la patologia neurològica ha de permetre als professionals implicats el desenvolupament i la implementació a la seva pràctica de noves tècniques al maneig del pacient neurològic dirigides a la millora de la seva funcionalitat i qualitat de vida.
Activitats formatives i metodología
Activitat |
Hores |
Classe magistral |
35 |
Treball en grup |
10 |
Tutoria grupal |
2 |
Treball individual |
5 |
Tutoria individual |
3 |
Estudi personal |
45 |
Sessions plenàries: Classes magistrals amb l’ajuda de suport multimèdia i plataformes interactives, dirigides al debat i aclariment de continus al debat-discussió i a la presentació de casos clínics.
Treball en grup: treball i discussióde diferents temes en grups reduïts i posta en comú en classe.
Treball autònom: Lectures de textos recomanats, articles, resolució de problemes, etc. Autoaprenentatge (activitats a moodle). Estudi personal
1. Prova escrita, examen final: 50%
2. Participació practica a clase: 20%
3. Presentació de treball en equip: 10%
4. Presentació de treball individual: amb ponderació del 20%
Per aprovar l’assignatura es necessari obtenir una qualificació de 5/10 a la prova escrita.
D’acord a la normativa vigent, només es podran presentar al examen de recuperació aquells alumnes que hagin obtingut una qualificació de suspens al examen teòric durant el període ordinari.
Rohkamm, Color Atlas of Neurology (2004) Ed. Thieme
Cambier , Neurología, 7º Ed. 2000. Ed. Masson
Sociedad Española de Neurologíahttp://www.sen.es
Fundación del Cerebro http://www.fundaciondelcerebro.es
Academia Americana de Neurología http://www.aan.es
Oliver Sack, El hombre que confundió a su mujer con un sombrero (1985) Ed Gerald Duckworth
Adams and Victor, Principles of Neurology (2014). 10ª ed. Editorial McGraw Hill