Que estàs buscant?
Atès el nombre de ciutadans de l’àrea metropolitana de Barcelona - Maresme que fan servir l’anglès com a llengua de comunicació i les possibilitats de mobilitat dels professionals de la salut dins de la Unió Europea, tenir una base sòlida de coneixements de llengua anglesa es considera un element important de la formació d’un estudiant de fisioteràpia i de ciències de l’activitat física i de l’esport. Aquest curs altament comunicatiu treballa les destreses necessàries perquè un professional de la salut pugui comunicar-se de manera eficaç en un entorn relacionat amb la salut. A més a més, atesa la quantitat d’articles acadèmics publicats en llengua anglesa dins de l’àrea de les ciències de la salut, la capacitat dels estudiants de grau de poder llegir en anglès de manera efectiva ha esdevingut imprescindible.
B3_F Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incorporin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic i ètic
B1 Demostrar posseir coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda de el seu camp d'estudi.
B3 Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incorporin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic i ètic
B5 Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E14_F Incorporar els principis ètics i legals de la professió a la pràctica professional, així com integrar els aspectes socials i comunitaris en la presa de decisions
E15_F Participar en l'elaboració de protocols assistencials de fisioteràpia basada en l'evidència científica, fomentant activitats professionals que dinamitzin la investigació en fisioteràpia
E17_F Comprendre la importància d'actualitzar els coneixements, habilitats i destreses i actituds que integren les competències professionals del fisioterapeuta
E19_F Saber comunicar-se de manera efectiva i clara, tant de forma oral com escrita, amb els usuaris del sistema sanitari, així com amb altres professionals
E12 Gestionar instal·lacions esportives
T1_F Adquirir la capacitat per comunicar-se en una llengua estrangera i treballar en un context internacional
T1 Comprendre la literatura científica de l'àmbit de l'activitat física i l'esport en llengua anglesa i en altres llengües de presència significativa en l'àmbit científic.
Aquest curs altament comunicatiu treballa les destreses necessàries perquè un professional de la salut pugui comunicar-se de manera eficaç en un entorn relacionat amb la salut. A més a més, atesa la quantitat d’articles acadèmics publicats en llengua anglesa dins de l’àrea de les ciències de la salut, la capacitat dels estudiants de grau de poder llegir en anglès de manera efectiva ha esdevingut imprescindible.
L’objectiu principal d’aquest curs és: · Millorar la capacitat de l’estudiant de comunicar-se en anglès i entendre textos acadèmics en un context de la salut. L’assignatura se centra en la realització d’activitats professionals en anglès en els àmbits de la infermeria i de les ciències de l’activitat física i de l’esport, amb una atenció paral·lela al vocabulari pertinent i a la gramàtica. D’aquesta manera, els resultats de l’aprenentatge són els següents: Adquereix i domina l’idioma anglès aplicat a les ciències de la salut i de l’activitat física. Incorpora l’anglès com a idioma d’aprenentatge i difusió de coneixements científics. Utilització en la comunicació interprofessional.
La metodologia del curs serà de naturalesa molt pràctica. Cada sessió inclourà una varietat d'activitats dissenyades per desenvolupar les principals estratègies lingüístiques. El principal objectiu d’aquesta assignatura serà l’ús actiu de l’anglès en un ambient dinàmic.
Sinopsi:
Els continguts són altament funcionals i es vinculen a situacions reals mitjançant task-based learning. Entendre i expressar-se de forma oral en anglès.
CONTINGUTS GENERALS
CONTINGUTS ESPECÍFICS
Situation |
Contents, Skills and Functions |
Content-Based Listening (talks, conferences..) |
Orientation listening Listening for gist Listening for specific meaning |
Content-Based Reading (academic articles, reports, case studies, documentaries...) |
Meaning from context Understanding main ideas Understanding details |
The Human Body |
Skeleton Muscles Organs Functions of the body Posture and movement |
Pain and Symptoms |
Describing pain Describing symptoms Making a diagnosis |
Injuries |
Muscular injuries Bone injuries Discussing treatment Monitoring |
Health, Exercise & Nutrition |
Diet Training |
Sports Injuries |
Muscular injuries Treatment Physiotherapy |
Sports Psychology |
Performance Attitudes |
Sports Management |
Legal Aspects Rules and Regulations |
Clase magistral | 25 |
Treball en grup | 8 |
Tutoria grupal | 1.5 |
Treball autònom | 3 |
Estudi personal | 37.5 |
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Avaluació contínua
Presentació oral en grup: Els estudiants hauran d’escollir un tema consensuat amb el professor basat en el contingut , els materials audiovisual i els articles.
|
20% |
B1, B3, B5, T1, E12, E14, E15, E17, E19 |
Participació positiu en les activitats
Els estudiants hauran de participar en les activitats de parlar, escoltar i interactiu.
|
10% |
B1, B3, B5, T1, E12, E14, E15, E17, E19 |
Avaluació contínua
Treball escrit individual: Els estudiants hauran d’escollir un tema consensuat amb el professor:
|
30% |
B1, B3, B5, T1, E12, E14, E15, E17, E19 |
Avaluació final
Examen final de dues parts: Part A: Comprensió auditiva Consisteix en una audició d’una situació real contextualitzada. S’ha de prendre apunts i contestar unes preguntes. Part B: Comprensió lectora Es llegeix un text de l’àmbit sanitari. S’ha de contestar unes preguntes. |
40% |
B1, B3, B5, T1, E12, E14, E15, E17, E19 |