Que estàs buscant?
L’assignatura serà impartida en català i castellà indistintament. Alguns continguts de l’assignatura seran en anglès com: contingut audiovisual, material de suport i articles científics.
L’alumne ha de ser capaç d’utilitzar aquest material per assolir els objectius de l’assignatura.
B2_F Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que es solen demostrar mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B4_F Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
E5_F Valorar l'estat funcional del pacient, considerant els aspectes físics, psicològics i socials
E6_F Valorar el diagnòstic de cures de fisioteràpia segons les normes i amb els instruments de validació reconeguts internacionalment
E7_F Dissenyar el pla d'intervenció de fisioteràpia atenent a criteris d'adequació, validesa i eficiència
E8_F Executar, dirigir i coordinar el pla d'intervenció de fisioteràpia, utilitzant les eines terapèutiques propies i atenent a la individualitat de l'usuari
E9_F Avaluar l'evolució dels resultats obtinguts amb el tractament en relació amb els objectius marcats
E10_F Elaborar l'informe d'alta de les cures de fisioteràpia una vegada coberts els objectius proposats
E13_F Capacitat per treballar en equips professionals com a unitat bàsica en la que s'estructuren de forma uni o multidisciplinar i interdisciplinar els professionals i altra personal de les organitzacions assistencials
E16_F Capacitat per portar a terme intervencions fisioterapèutiques basant-se en l'atenció integral de la salut que suposa la cooperació multiprofessional, la integració dels processos i la continuitat assistencial
T1_F Adquirir la capacitat per comunicar-se en una llengua estrangera i treballar en un context internacional
T2_F Demostrar capacitat d'organització i planificació
T3_F L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
En aquesta assignatura s’ofereix la possibilitat que l’estudiant obtingui uns coneixements bàsics sobre el desenvolupament del infant sa i les diferents afeccions que com a professionals sanitaris podem tractar. El/la futur/a professional de Fisioteràpia, necessita comptar amb aquests coneixements per comprendre millor la complexitat de la relació assistencial i poder utilitzar estratègies i habilitats que li permetin realitzar intervencions efectives i humanes.
L’objectiu fonamental de l’assignatura es ajudar a l’estudiant a adquirir els coneixements bàsics de la infància, de manera que sigui capaç de reconèixer les funcions i estructures, nivell d’activitat i participació. Així com assolir una major comprensió de les variants en els desenvolupament de l’infant en la seva totalitat.
Requisits previs
No hi ha cap prerequisit per cursar aquesta assignatura.
Magistral |
17.5 |
Treball en grup |
10 |
Tutoria grupal |
2 |
Treball individual |
5 |
Tutoria individual |
3 |
Pràctiques reglades |
17.5 |
Estudi personal |
45 |
Total |
100 |
Bloc teòric
Bloc pràctic
El sistema d'avaluació d'adquisició de les competències serà el següent:
L'estudiant ha d'aprovar amb un 5 la prova escrita per tal de poder fer la mitjana i obtenir la nota final.
Les classes pràctiques son d’assistència obligatòria (almenys el 80%), és requisit per aprovar l'assignatura. En cas de no complir amb aquest 80%, l'assignatura quedarà suspesa per al curs següent.
La no assistència o presentació dels treballs en el termini establert serà valorat en 0 i no serà recuperable.
Les activitats d’avaluació proposades son obligatòries.
Activitat avaluadora Ponderació |
Treball en grup 20% |
Activitats d’avaluació continuada: activitats i qüestionaris online 40% |
Examen escrit 40% |
Recuperació:
Dins del mateix curs, existeix la possibilitat de recuperar nomès la prova escrita. D’acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació si s’ha suspès l’assignatura. Si la qualificació es de No presentat/ada, no es podrà optar a la Recuperació.
Si el alumne no acudeix al 80 % de les classes pràctiques no te dret a la recuperació de l’examen.
La única part que no es pot recuperar es el treball en grup. Si es supen l'avaluació continuada i la mitjana amb la prova escrita i el treball en grup surt supès tindrá de presentarse a la recuperació.
J. Palisano, R., Orlin, M., & Schreiber, J. . Campbell's Physical Therapy for Children (5th ed.). Missouri: Elservier. 2017
Macias L, Fagoaga J.Fisioterapia en pediatria.Madrid: McGraw-Hill Interamericana; 2018
Shumway-Cook, A., & Woollacott, M. Motor control: Translating Research into Clinical Practice (4th ed.) Baltimore: Ed. LWW. 2010.
Organización Mundial de la Salud. Clasificación Internacional del Funcionamiento, de la Discapacidad y de la Salud: versión para la infancia y adolescencia: CIF-IA. Geneve, Switzerland 2011.
ISBN 978-84-7670-711-1 (edición española)
J. Sarwark, C. LaBella. Pediatric Orthopaedics and Sport Injuries: A Quick Reference Guide 2nd Edition 2014.
M. Hadders-Algra He neurolological examination of th child with minor neurological dysfunction. Mac Keith Press, 2010
M. Hadders-Algra, E. Brogren Carlberg. Postural Control: A key Issue in developmental disorders. Clinics in Developmental Medicine. Paperback 1718. 2008
Thelen and colleagues. The developmental origins of locomotion. In Woollacoo MH, Shumway-Cook A, editors : Development of posture and gait acroos the life spam, Columbia, SC, 1989, Unversitiy of South Carolina Press, pp 23-47.
Cano de la-Cuerda R, Molero-Sánchez A, Carratalá-Tejada M, Alguacil-Diego IM, Molina-Rueda F, Miangolarra-Page JC, Torricelli D. Theories and control models and motor learning: clinical applications in neuro-rehabilitation. Neurologia. 2015
Cano de la Cuerda R., Collado Vázquez S.. Neurorrehabilitación. Métodos específicos de valoración y tratamiento. Ed. Panamericana. 2012
Forestier, Michèle. De la naissance aux premier spas. Acompagner l’enfant dans ses découvertes motrices: Toulouse: Ed. Erès. 2éme Edition 2018
S. Levitt. Tratamiento de la paràlisis cerebral y el retraso motor (5a edición). Panamericana: 2013
Espinosa Jorge J., Arroyo Riaño MO., Martín Maroto P., Ruiz Molina D., Moreno Palacios JA. Guía Esencial de Rehabilitación Infantil. Madrid: Panamericana; 2010
Amiel-Tissón C, Grenier A.Vigilancia neurológica durante el primer año de vida. Barcelona: Masson; 1998