Que estàs buscant?
B5_F Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E15_F Participar en l'elaboració de protocols assistencials de fisioteràpia basada en l'evidència científica, fomentant activitats professionals que dinamitzin la investigació en fisioteràpia
E17_F Comprendre la importància d'actualitzar els coneixements, habilitats i destreses i actituds que integren les competències professionals del fisioterapeuta
T1_F Adquirir la capacitat per comunicar-se en una llengua estrangera i treballar en un context internacional
T2_F Demostrar capacitat d'organització i planificació
La Confederació Mundial de Fisioteràpia (ER-WCPT) defineix la Fisioteràpia Basada en la Evidencia (FBE) com “un compromís per a utilitzar la major evidencia científica disponible en la toma de decisions clíniques sobre la cura d’un individuo i que integra a al seu torn tant el coneixement adquirit durant la pràctica professional como aquell obtingut a través de la investigació sistemàtica en un determinat camp.
Aquest concepte, derivat al seu torn de la Medicina Basada en la Evidencia, te com objectiu integrar dins la pràctica clínica habitual de los fisioterapeutes els coneixements teòrico-pràctics adquirits mitjançant l’experiència professional amb l’evidència científica actual en relació a les tècniques i teràpies utilitzades en fisioteràpia i les preferències i característiques específiques de cada pacient amb l’objectiu final de proporcionar als nostres pacients/subjectes la millor atenció possible.
Al llarg d’aquesta assignatura aprofundirem en el concepte i significat de la FBE posant l’accent especialment en el seu aspecte més científic, intentant integrar-ho dins del raonament clínic i la toma de decisions en fisioteràpia mitjançant la lectura crítica d'estudis de investigació actuals i el debat i intercanvi d'experiències i opinions.
Activitat |
Hores |
Clase magistral |
25 |
Treball en grup |
8 |
Tutoria grupal |
1,5 |
Treball individual |
3 |
Estudi personal |
37,5 |
Total |
75 |
Tema 1: Evidence-based Physiotherapy
Tema 2: Què considerem evidència?
Tema 3: On trobem la evidència científica?
Tema 4: Com saber si l’evidència és fiable?
Tema 5: Aplicació pràctica de la fisioteràpia basada en la evidència
Aquesta assignatura s’avaluarà de la següent forma:
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Examen teòric |
50% |
Activitats seminaris |
20% |
Treball individual |
30% |
El treball individual consistirà en la lectura i anàlisis crític d’un article científic i l'elaboració d'un abstract en formato pòster/infografia.
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Examen de recuperació |
50% |
Per aprovar l’assignatura es necessari obtenir una qualificació de 5/10 a l’examen teòric. Les activitats d'avaluació continuada (seminaris i el treball individual) NO son recuperables.
D’acord a la normativa vigent, només es podran presentar al examen de recuperació aquells alumnes que hagin obtingut una qualificació de suspens al examen teòric durant el període ordinari.
Robert Herbert Gro Jamtvedt Judy Mead Kåre Birger Hagen; Practical Evidence-Based Physiotherapy (2nd edition). Elsevier 2005
Straus SE., Richardson WS, Glasziou P, Haynes RB. Medicina basada en la evidencia. Como ejercer y enseñar la MBA (3ª edición). Elsevier 2006
https://ebm-tools.knowledgetranslation.net/syllabi/physiotherapy-practice