Informació general


Tipus d'assignatura: Bàsica

Coordinador: Maddalena Fedele

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Nuria Sánchez Guillem
Ismael Hernández Adell 

Competències


Competències específiques
  • E12_Planificar estratègies empresarials relacionades amb els fenòmens econòmics i socials típics de la societat del benestar i la industria de l'entreteniment digital. Convertir idees en actes de forma creativa i innovadora

Descripció


L'assignatura Economia i Administració d'Empreses és una assignatura obligatòria dins el Grau. Pretén familiaritzar l'alumne amb els conceptes econòmics més bàsics que regulen el nostre entorn econòmic i social, així com introduir-lo en el funcionament del món empresarial. Consta de dues parts ben diferenciades: Part I Economia i Part II Empresa.

Resultats d'aprenentatge


  • Fer ús de vocabulari econòmic.
  • Identificar i descriure els principals objectius econòmics i socials.
  • Valorar diferents solucions proposades de Política econòmica.
  • Identificar les àrees funcionals d'una empresa.
  • Interpretar i valorar informació de l'entorn empresarial.
  • Descriure i classificar diferents actius i fonts de finançament d'una empresa audiovisual.

Metodologia de treball


El treball a l'aula es basa en classes on el professor explica els conceptes de teoria amb exemples reals, notícies actuals de premsa i casos pràctics que es resolen conjuntament amb la participació dels alumnes. Donat el caràcter social d'aquesta assignatura, i per tant que en molts casos no hi ha una única solució als problemes plantejats, es fa molt interessant, a partir d'uns mínims conceptes teòrics, la intervenció dels alumnes per a promoure el debat en alguns temes. A l'aula també es treballarà en grup, analitzant articles o notícies, resolent exercicis o proposant solucions.

Continguts


1. Introducció a la teoria econòmica.

  • Escassetat i elecció: Frontera de possibilitats de producció.
  • Objectius econòmics.
  • Agents econòmics.
  • Sectors econòmics.
  • Sistemes econòmics.

2. Microeconomia: El mercat.

  • Demanda i oferta: Buscant l'equilibri.
  • Reaccions de compradors i venedors.

3. Macroeconomia: Comptabilitat Nacional.

  • Indicadors macroeconòmics: Avantatges i inconvenients.
  • Polítiques econòmiques: Política Fiscal i Política Monetària.
  • Efectes positius i negatius de la Política econòmica.

4. L'empresa com a organització.

  • Conceptes: Empresa - empresari - emprenedor.
  • Àrees funcionals.
  • Organigrama i Estructura Organitzativa.

5. L'empresa i l'entorn.

  • L'entorn empresarial: PEST i DAFO
  • Cultura empresarial.

6. L'empresa i la informació econòmica.

  • Balanç: Fotografia del patrimoni.
  • Compte d'explotació.

 

Activitats d'aprenentatge


Activitat 1: Col.lecció de premsa: Analitzar notícies actuals del nostre entorn econòmic i social. Demostrar capacitat de reflexió i argumentació  segons els propis judicis de valor.

Activitat 2: Deures

Activitat 3: Examen Primer parcial

Activitat 4: Examen Segon parcial

Sistema d'avaluació


La qualificació final de l'assignatura es calcularà aplicant les següents ponderacions a les activitats:

Activitat 1: Col.lecció de premsa - 15%

Activitat 2: Deures - 15%

Activitat 3: Primer parcial - 35%

Activitat 4: Segon parcial - 35%

Recuperació: Els alumnes amb una qualificació inferior a 5 en la nota final, podran recuperar l'assignatura mitjançant la realització d'un únic examen que recollirà tot el contingut de la mateixa. La nota obtinguda a l'examen de recuperació serà la nota final de l'assignatura. Segons la normativa vigent del centre, tan sols es podran presentar a l'examen de recuperació aquells estudiants que hagin participat en un nombre significatiu de les activitats d'avaluació del curs i no hagin arribat al 5 de nota mitjana final.

Bibliografia


Bàsic

Amat, Oriol (2008). Comprender la contabilidad y las finanzas. Gestión 2000.

Núria Sánchez Guillem. Dossier d'exercicis de l'assignatura. ESUP Tecnocampus.

Aguado, Lacalle y Cepeda (2005). Lecciones básicas de economía. Paraninfo.

Complementary

Vogel, Harold (2007). Entertainment Industry Economics: A guide for financial analysis. Cambridge University Press.

Maynar Mariño (2010). La economía de la empresa. McGrawHill.

Bueno Campos, Eduardo (2004). Curso básico de economía de la empresa. Pirámide.