Que estàs buscant?
E5_Dissenyar i realitzar un producte audiovisual (format per imatges fixes o en moviment), atenent tant als seus aspectes tècnics com artístics, en tots els seus components
E9_Aplicar els principis mecànics, electrònics i digitals de la captació, amplificació i gravació de so per a la seva aplicació a diferents plataformes: espectacles, ràdio, televisió, audiovisual i multimèdia. Postproduir l'audio i afegir els efectes sonors d'una producció audiovisual
E10_Aplicar processos, mètodes i tècniques per a desenvolupar la creativitat i la innovació en la realització audiovisual, en el desenvolupament multimèdia i en la programació de videojocs
E11_Aplicar les regles musicals i els llenguatges per a la creació musical i la gravació de so en la producció musical i la creació de música electrònica pel seu ús com a bandes sonores en produccions audiovisuals
E14_Adquirir els coneixements de la història, estètica, evolució i dinàmica del cine, televisió, ràdio, premsa, Internet i videojocs, aixó com reconèixer l'estètica a través del visionat i l'anàlisi
E16_Idear, dissenyar, planificar i realitzar una peça audiovisual publicitària des de la conceptualització del seu missatge, l'elaboració del guió, l'estratègia de comunicació i la seva difusió
E18_Analitzar les estructures, els continguts i els estils de programació televisiva i radiofònica atenent a les característiques tècniques de la seva realització. Idear, produir i realitzar programes per a la televisió i ràdio en la part tècnica: sala de realització o control de ràdio, respectivament
En aquesta assignatura es proporcionen els coneixements teòrics i pràctics necessaris per a la creació musical associada a un producte audiovisual. Aquestes eines no estàn destinades a la creació professional, sinó a generar la capacitat de comprensió i d'anàlsi del paper de la música en els productes audiovisuals (ja sigui cinema, documental, publicitat o videojocs)
En acabar l'assignatura l'alumnat ha de ser capaç de:
L'assignatura combina classes teòriques a l’aula i classes pràctiques al laboratori. A les classes teòriques el professor exposa conceptes i exemples tot fomentant la participació dels estudiants mentre que a les classes pràctiques els estudiants fan ús d'un programari especialitzat per treballar en les diverses situacions proposades.
Tots els materials es publicaran al campus virtual. Els avisos als estudiants també es faran per aquest mitjà; és responsabilitat de l'estudiant consultar aquest espai virtual regularment.
I. Fonaments bàsics del llenguatge musical
Introducció als conceptes de ritme, melodia i harmonia.
Estructura i forma.
Reconeixement visual (amb el teclat en pantalla i a partir de la representació gràfica MIDI, excepcionalment amb notació musical).
Reconeixement auditiu.
II. Introducció a la creació musical amb eines DAW
Presentació i descripció dels entorns DAW emprats (Pro Tools i Reason).
Reason:
Presentació de l’entorn (breu recordatori)
Configuració pas a pas del rack.
Lògiques de connexionat.
Aspectes bàsics del seqüenciador.
Protools:
Presentació de l’entorn.
Pistes d’àudio, MIDI i instruments virtuals.
Eines d’edició d’àudio.
Edició MIDI.
III. La creació musical en l'àmbit dels mitjans audiovisuals
Música de llibreria.
Música original i compilation scores
Funcions de la música cinematogràfica (recordatòri)
El·laboració d'una cue list
Temp tracks. Click tracks. Processos de mescla i dubbing
Anàlisi de la música de pelicules, spots publicitaris, series, documentals i videojocs
Introducció a les practiques
Aprofundiment en el coneixement de les eines DAW que s’empraran durant l’assignatura: Reason i Protools.
Descripció de la gestió d’arxius en disc dels sitemes DAW. Disc de treball, ruta, tipus d’arxiu i arxius referenciats.
Descripció dels entorns de treball.
Creació de pistes d’àudio, MIDI i d’instrument virtual.
Importació de pistes d’àudio. Edició bàsica.
Producció de fons musical per a una seqüència de vídeojoc
Es profunditzarà en les possibilitats de les DAW, en les seves eines creatives, els seus instruments virtuals i en les possibilitats d’edició i mescla.
Música per a spot publicitari
Es profunditzarà en les possibilitats de les DAW, en les seves eines creatives, els seus instruments virtuals i en les possibilitats d’edició i mescla.
· 3 proves parcials distribuïdes al llarg del trimestre. Aquestes proves es faran a través d’un sistema online i tindran un valor total d'un 10% sobre la nota final.
· 2 pràctiques avaluables que caldrà entregar a través del Moodle de l'assignatura (eCampus), on el professor habilitarà una bústia d'entrega per a cada activitat avaluable. Cada pràctica valdrà un 25% de la nota final.
· 1 prova final que englobarà tots els continguts de l'assignatura, el seu pes sobre la nota final serà d'un 40%.
Per poder fer mitjana, caldrà haver superat la prova final amb més d'un 4 sobre 10. Aquells estudiants que obtinguin una qualificació inferior al 4 hauran de fer una prova de recuperació; es mantindràn la resta de notes de les proves parcials i pràctiques. En cap cas es podrà optar a la recuperació per pujar nota. Les pràctiques i proves parcials no disposen de recuperació.
Les qualificacions podran ser revisades en una data i lloc publicats pel professor a través de l'eCampus.
HERRERA, Enric (1990): “Teoría musical y armonía moderna, vol. I”. Barcelona: Ed. Bosch Música.
WHITE, Glenn; LOUIE, G. J. (2005) “The Audio Dictionary (3rd ed.).”Seattle: Washington Press.
HOFFMANN, F. (Ed.). (2005). “Enciclopedia of recorded sound”. Londres: Routledge.
LORENZO, Thomas (2008) “El arreglo, un puzzle de expresión musical” Barcelona: Ed. Bosch Música.
GUSTEMS, Josep (Ed.). (2014) “Música y audición en los géneros audiovisuales". Barcelona: Universitat de Barcelona
STERNE, J. (2003) “The Audible Past. Cultural origins of sound reproduction” Durham: Duke University Press.
COOK, Nicholas (1998)”Analysing Musical Multimedia. Oxford” Oxford University Press.
AVID. Protools 110, v12. AVID
AVID. Protools 101, v12. AVID