Que estàs buscant?
E5_Dissenyar i realitzar un producte audiovisual (format per imatges fixes o en moviment), atenent tant als seus aspectes tècnics com artístics, en tots els seus components
E8_Dissenyar les necessitats d'il.luminació d'un espai en funció de les seves característiques i de l'objectiu final del producte a gravar, fotografia o video
E10_Aplicar processos, mètodes i tècniques per a desenvolupar la creativitat i la innovació en la realització audiovisual, en el desenvolupament multimèdia i en la programació de videojocs
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per treballar com a membres d'un equip interdisciplinar ja sigui com a un membre més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L'assignatura està orientada a la sensibilització en la il·luminació, en la utilització de la llum amb la finalitat de fer imatges més elaborades o construïdes. Es realitza durant el primer curs del Grau en Mitjans Audiovisuals de manera que, posteriorment, l'alumne disposi d'una formació prèvia que el permeti utilitzar les eines fotogràfiques i fílmiques amb més coneixement, amb el recurs bàsic de la llum i la il·luminació com a element estructurant.
Té contingut teòric i pràctic, sent la història i l'anàlisi les eines transversals utilitzades durant la impartició d'aquesta matèria.
En acabar l'assignatura l'estudiant o estudianta ha de ser capaç de:
TEMA 1: L’ull i la llum . Il·luminació: Història i principis. / El reportatge.
TEMA 2: La llum en els documentals i la pintura de retrats.
Sensibilització a les representacions en imatges: El retrat en la pintura. Anàlisis d'entrevistes de documentals.
TEMA 3: Temperatura de color de la llum
Sensibilització a les representacions en imatges. Anàlisis d'imatges de plató ( notícies, programes d'entrevistes). L’ús de la temperatura de color de la llum en les sèries i el cine.
TEMA 4: Filtratge de la llum. El Color.
Anàlisis de videoclips musicals. Introducció a les llums de color en el cine.
TEMA 5: La il·luminació en la ficció i en els espectacles
Sensibilització a les representacions en imatges. Anàlisis de fragments de pel·lícules de grans directors on apareix el foc.
Activitat 1
Activitat 2
Activitat 3
Activitat 4
Activitat 5
Activitat 6. Puntuable
Activitat 7.Puntuable.
Activitat 8. Puntuable.
Normes de realització de les activitats
Per superar l’assignatura cal aprovar les dues parts obligatòriament: la pràctica (50%) i la teòrica (50%).
Valoració en percentatges sobre la nota final:
Exàmens. 50 % ( examen tipus test 30 % + examen d’anàlisi 20 %). Els dos es realitzen el mateix dia.
Treballs pràctics: 50 % Distribuiïs de la següent manera :
Els enunciats concrets dels treballs pràctics es facilitaran a l’inici del curs permetent a l’alumne explicacions complementàries , si s’escau.
Casanovas, Cristòfol. 2016. “Apunts del profesor” . S’aniran entregant a mesura que avanci el temari. Mataró.
Brown, Blain 1998.” Iluminación para cine y televisión”. Autor-Editor.
Revault D'Allonnes, Fabrice. 2008.” La luz en el cine”.Catedra.
Moreno, J Carlos / Linares, Cesar. Iluminación ( Cuadernos de iluminación escénica). 6.Ed Ñaque, ISBN ISBN 84-89987-07-
Millerson, Gerald. 1994 “Iluminación para video y cine”. IORTV.
Dennis Shaeffer / Larry Salvato. 1992. “Maestros de la luz.Conversaciones con directores de fotoghrafía.” PLOT.
Almendros, Néstor. 1983 “Dias de una cámara”. Seix Barral.
Carlos F. Heredero. 1994. “El lenguaje de la luz. Entrevistas con directores de fotografía del cine español” Universidad Alcalá de Henares.
Tanizaki, Junichiro.2011 “Elogio de la Sombra”. Siruela.
Loiseleux, Jacques. 2005.“La luz en el cine”.Paidós.