Que estàs buscant?
E5_Dissenyar i realitzar un producte audiovisual (format per imatges fixes o en moviment), atenent tant als seus aspectes tècnics com artístics, en tots els seus components
E9_Aplicar els principis mecànics, electrònics i digitals de la captació, amplificació i gravació de so per a la seva aplicació a diferents plataformes: espectacles, ràdio, televisió, audiovisual i multimèdia. Postproduir l'audio i afegir els efectes sonors d'una producció audiovisual
E13_Aplicar els principis de disseny visual i sonor per a la creació dels elements de presentació que s'utilitzen en productes sonors, audiovisuals, televisió i espectacles
E16_Idear, dissenyar, planificar i realitzar una peça audiovisual publicitària des de la conceptualització del seu missatge, l'elaboració del guió, l'estratègia de comunicació i la seva difusió
L'assignatura representa una introducció a diferents mètodes d'anàlisi sobre la relació entre so i imatge. Es treballa des de dos grans blocs: un dedicat a l'adquisició d'eines per a l'anàlisi discursiva del so en l'audiovisual, i l'altra en el coneixement de les pròpies eines de captació, amplificació i tractament sonor.
En acabar l'assignatura l'alumnat ha de ser capaç de:
Les sessions teòriques combinaran la classe expositiva amb el treball a partir de material documental i audiovisual. També en plantejaran exercicis i discussions a partir de material escrit (articles, manuals, especificacions tècniques).
El professor publicarà a l'eCampus tots els documents corresponents als materials i presentacions de les sessions teòriques. Pel que fa a les pràctiques l’estudiant disposarà d’un document guiat per assolir els continguts procedimentals. L'assistència a les pràctiques és obligatòria.
BLOC 1: Aproximació teòrico-discursiva
Michel Chion i l'audiovisió
El concepte de valor afegit pel so
Les funcions de la música cinematogràfica
El muntatge sonor i les funcions del so
Anàlisi del so en l'audiovisual
BLOC 2: Aproximació teòrico-pràctica
Principis bàsics del so
Cadena d’àudio
Microfonia
Altaveus
Enregistrament i tractament del so
L'assignatura s'organitza en una part de sessions teòriques col·lectives i una part de sessions pràctiques que es faran en grups reduïts.
3 proves parcials al llarg del trimestre on s’avaluaran continguts teòrics i aspectes relacionats amb els continguts treballats a les pràctiques obligatòries. Aquestes proves es faran a través d’un sistema online i el seu valor total serà d'un 20% de la nota global.
1 prova final que englobarà tots els continguts de l'assignatura. El seu pes sobre la nota final serà d'un 50%.
1 treball d'anàlisi en grup que s'haurà d'exposar a classe. El seu pes sobre la nota final serà d'un 30%.
Per fer mitjana caldrà haver superat la prova final amb més d'un 4 sobre 10. Aquells estudiants que obtinguin una qualificació inferior a 4 hauran de fer una prova de recuperació; es mantindran la resta de notes de les proves parcials. En cap cas es podrà optar a la recuperació per pujar nota. Les proves parcials no disposen de recuperació.
Les qualificacions podran ser revisades en una data i lloc publicats pel professor a través de l'eCampus.
ALTEN, Stanley R. (2008). El sonido en los medios audiovisuales. Andoain: Escuela de Cine y Vídeo.
MILES, Huber David (2014): Modern Recording Techniques. Abingdon: Focal Press.
SUPPER, Martin (2012) Música electrónica y música con ordenador: Historia, estética, métodos, sistemas. Madrid: Alianza Ed.
CHION, Michel. (1993). La audiovisión: Introducción a un análisis conjunto de la imagen y el sonido. Barcelona: Paidós.
PALOMO, Miguel (1995): El estudio de grabación personal, Madrid: Ed. Amusic.
WHITE, Glenn; LOUIE, G. J. (2005): The Audio Dictionary (3rd ed.). Seattle: Washington Press.
RICHARDSON, John., GORBMAN, Claudia., & VERNALLIS, Carol. (Eds.). (2013). The Oxford Handbook of New Audiovisual Aesthetics. New York: Oxford University Press.
GUSTEMS, Josep (Ed) (2014) Música y audición en los géneros audiovisuales. Barcelona: Universitat de Barcelona
COOK, Nicholas (1998): Analysing Musical Multimedia. Oxford: Oxford University Press.
NEUMEYER, David (2015): Meaning and Interpretation of Music in Cinema. Bloomington: Indiana University Press
TAGG, Philp (2013): Music's Meanings: A Moderni Musicology for Non-Musos. New York: The Mass Madia Music Scholars Press
CUNNINGHAM, Mark (1996): Good Vibrations. Londres: Sanctuary Productions.
KATZ, Mark. (2004): Capturing Sound: How Technology Has Changed Music. Berkeley: University of California Press.
MARTIN, George (1979): All you need is ears. New York: St. Martin’s Griffin.
TRYNKA, Paul (Ed) (1996): Rock hardware: 40 years of rock instrumentation. London: Balafon Books.
BUTLER, Tom (1994): Manual de audio Fender. Trad. d’Alberto Gutiérrez Marín. Fender musical instruments Corporation.
MARTIN, George (1997): Summer of love. The making of Sgt. Peppers. Londres: Macmillan
AVID. Protools 101, v12. AVID