Data de publicació:
2025-06-05

Presentació de candidatures fins al dia:
2025-06-30

Altres

En termini de recepció de sol·licituds

El pla estratègic TecnoCampus 2027 estableix, a l’eix TecnoCampus cap endins, que el talent és la base de la competitivitat, és el fonament d’una comunitat professional que aprecia el compromís, la generositat i la bona voluntat entre tots els seus integrants. Aquest eix té com a objectiu adaptar i desenvolupar de manera diferencial totes aquelles iniciatives que han estat i són els fonaments de l’organització.

Per tal de desenvolupar les línies estratègiques previstes, la Fundació TecnoCampus inicia un procés de selecció per a la provisió del lloc de treball de director/a de gestió de persones. 

Dependència jeràrquica i estructura

  • Reportarà a la Direcció General de la Fundació TecnoCampus.
  • Comptarà amb un equip d’unes 5 persones.

La posició té un elevat contingut relacional. Interactua amb la resta de Direccions, tant acadèmiques com de serveis. 

És la persona de referència en les relacions i negociacions amb la Representació Legal de les Persones Treballadores.

Missió

Gestionar el servei de gestió de persones, contribuint des de la vessant humana i organitzativa, a la missió i objectius del pla estratègic 2027.

Funcions

Atracció i desenvolupament de talent:

  • Descriure, avaluar i classificar els llocs de treball.
  • Desenvolupar el Employer branding.
  • Portar a terme el reclutament i gestió de la contractació.
  • Establir i impulsar l’estratègia per atraure i contractar talent.
  • Establir i impulsar l’estratègia per atraure talent a través de plataformes especialitzades en l’àmbit acadèmic i de recerca.
  • Elaborar i implantar un pla d’acollida.
  • Afavorir l’autorealització dels equips.
  • Dissenyar el pla de formació, plans de desenvolupament.
  • Dissenyar i desenvolupar sistemes d’avaluació.

Compensació i beneficis:

  • Contribuir amb criteris de racionalitat i competència tècnica a l’harmonització de la política retributiva.
  • Dissenyar del sistema de retribució del personal i d'avaluació dels resultats.
  • Realitzar estudi de fórmules salarials, política d'incentius i l'establiment de nivells salarials.

Comunicació interna:

  • Desenvolupar i executar iniciatives de comunicació interna que afavoreixin el sentiment de pertinença a la institució.
  • Dissenyar i implementar els instruments associats a la millora de la comunicació interna corporativa.

Projectes organitzatius

  • Fer anàlisis organitzatius dels diferents serveis o departaments, presentant propostes d’aprovació d’organigrames i del seu dimensionament.
  • Fer propostes de millora organitzativa orientades a models de gestió basats en l’eficiència i qualitat en la prestació de serveis.
  • Recopilar i facilitar tota la informació corporativa associada a indicadors de personal i de processos de gestió.

Administració de personal:

  • Establir la política de gestió de nòmines i assegurances socials (mitjançant gestoria laboral quan sigui necessari).
  • Vetllar per la correcte gestió de permisos, vacances, hores extraordinàries, baixes per malaltia, etc.

Relacions laborals:

  • Participar activament en la negociació d’acords laborals del conveni col·lectiu.
  • Negociar amb el comitè d’empresa i representants dels treballadors.
  • Analitzar i millorar el clima laboral.
  • Elaborar i desplegar Plans d’igualtat.
  • Gestionar els conflictes quan es produeixin.

Prevenció de riscos laborals:

  • Gestionar l’avaluació de riscos laborals.
  • Planificar l'activitat preventiva.
  • Participar en el Comitè de Seguretat i Salut Laboral.
  • Vetllar per la realització, difusió i correcta implementació dels plans d'autoprotecció i emergència.
  • Establir el pla de vigilància de la salut i fer-ne el corresponent seguiment.

Estructura i plantilla

La plantilla està formada per unes 500 persones entre personal amb dedicació completa i dedicació parcial, com part del personal docent associat.

Lloc de treball

El lloc de treball es troba a Mataró.

Perfil professional

La persona a seleccionar ha de tenir un perfil generalista i aportar metodologia i expertesa en atracció, desenvolupament i retenció de talent així com en processos de millora organitzativa.

Requisits mínims per a la participació en el procés 

Són requisits mínims de participació:

  • Tenir formació superior (llicenciatura o grau universitari).
  • Tenir experiència en posicions generalistes de recursos humans.
  • Tenir experiència en empreses i/o organitzacions formades per plantilles d'un nivell alt de formació.
  • Es requereix un nivell alt dels idiomes català i castellà. 
  • És indispensable un nivell avançat de l’idioma anglès. 

Presentació de candidatures i calendari

Les persones interessades han de presentar les seves sol·licituds a través de l’empresa Català Recursos Humans, designada per acompanyar el procés de selecció. 

Les persones interessades poden presentar la seva sol·licitud a l’atenció de Judith Català, a l’adreça judith.catala@catalarrhh.es, indicant com a referència “HRTecno”.

Comissió de selecció

Mitjançant resolució de la direcció general es determinaran els membres que formaran part de la comissió. L’empresa especialitzada designada durà a terme un anàlisi amb profunditat de la documentació curricular, valoració de mèrits i capacitats de les persones candidates. Així mateix, acompanyarà a la comissió de selecció en el desenvolupament de la fase d’entrevista.

Valoració de les candidatures

El procés de selecció es desenvolupa en dues fases:

a) Fase de valoració de mèrits, a partir de la valoració del CV i la documentació justificativa aportada 

b) Fase d’entrevista, valoració de competències i idoneïtat

a) Fase de valoració de mèrits

La comissió d’avaluació valorarà els mèrits al·legats i degudament acreditats pels i per les aspirants, fins a un màxim de 10 punts i d’acord amb els següents criteris:

  • Formació específica: es valorarà haver cursat un màster o postgrau en recursos humans i/o formació especialitzada en adquisició/ desenvolupament de talent. Fins a 1 punt.
  • Experiència funcional: experiència generalista a gestió de persones havent participat a comitès de direcció. Visió sistèmica i de 360º. Fins a 2 punts
  • Experiència en atracció, fidelització i desenvolupament de talent: selecció, formació i desenvolupament, avaluació de l’acompliment, entre altres. Fins a 2 punts
  • Experiència en relacions laborals i en matèria de negociació col·lectiva: bons coneixements en matèria d’administració laboral, compensació i beneficis, relacions laborals i negociació col·lectiva. Fins a 2 punts
  • Experiència en projectes de millora i desenvolupament organitzatiu: experiència en la revisió i implantació de processos de treball, reestructuració d’organigrames i organització. Fins a 2 punts.
  • Experiència sectorial: es valorarà que aporti experiència en sectors propers o relacionats amb l’activitat del TecnoCampus. Exemples: centres de recerca, parcs científics, centres tecnològics, universitats, escoles de postgrau, col·legis professionals, associacions empresarials, instituts sectorials, escoles de negoci, gestió d’espais empresarials, incubadores d’empreses, entre altres. Fins a 1 punt.

Cada un dels membres de la comissió de selecció qualificarà cada apartat de la rúbrica anterior a partir de criteris objectivables. Posteriorment, en reunió conjunta, s’exposaran les valoracions atorgades de forma justificada i es procedirà a calcular la mitjana. Per superar la fase, caldrà obtenir un mínim de 6 punts en la valoració de mèrits. 

La ponderació de la fase de valoració de mèrits serà del 60% sobre la valoració global. 

b) Fase d'entrevista, valoració de competències i idoneïtat

Feta la valoració de mèrits, es convocarà als candidats o candidates que hagin obtingut una puntuació superior a 6 punts a la fase de valoració de competències i idoneïtat. Aquesta fase de valoració serà desenvolupada amb l’acompanyament de l’empresa de reclutament directiu. En l’entrevista es valoraran  les competències del candidat o candidata i la seva idoneïtat en relació al lloc de treball ofertat. 

Cada un dels membres de la comissió de selecció qualificarà als candidats i candidates entrevistades en un rang de puntuació de 0 a 10 punts. Per superar la fase, caldrà obtenir un mínim de 6 punts en la valoració de l’entrevista. El resultat de la fase serà la mitjana aritmètica de les puntuacions obtingudes. La ponderació de la fase d’entrevista, valoració de competències i idoneïtat serà del 40% sobre la valoració global. 

Competències Personals

  • Altíssima orientació a les persones.
  • Mentalitat oberta.
  • Actitud positiva, fent front als problemes amb un somriure.
  • Capacitat d’execució, persona resolutiva.
  • Assertivitat.
  • Nivell d’empatia i una gran capitat d’escoltar i extreure necessitats dels equips.
  • Capacitat d’influència en l’organització.
  • Discreció alhora que proximitat a les persones.
  • Capacitat de transformar des del que ja existeix.
  • Excel·lent comunicació oral i escrita.
  • Capacitat per construir relacions interpersonals.
  • Creure en el propòsit del projecte de la Fundació TecnoCampus.
  • Visió estratègica i alhora entrar en el detall per millorar processos, eines, etc.

Resolució del procés

Un cop obtingudes les puntuacions atorgades a cada candidat/a en les dues fases previstes en el procés, els membres de la comissió de selecció, en el termini màxim de 6 dies hàbils, deliberaran  conjuntament sobre les candidatures finalistes. Si cal alguna informació addicional el/la President/a podrà proposar aclariments o presència d’algun/a candidat/a davant la comissió.

La comissió de selecció resoldrà sobre el procés atorgant una puntuació final a cada candidat/a i emetrà un informe final en el que es proposarà al director general, per a la seva designació, al candidat o candidata que hagi obtingut major puntuació. La proposta serà motivada i contindrà els informes que s’hagin generat durant el procés. En el seu cas, la comissió podrà proposar deixar el procés desert si, de manera motivada, així ho estima. 

Vols presentar-te? Accedeix al formulari d'inscripció