Informació general


Tipus d'assignatura: Optativa

Coordinador: Núria Masferrer Llabinés

Trimestre: Segon trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Núria Fernández Pérez

Idiomes d'impartició


  • Tipus d'assignatura : Optatives
  • Coordinador : Núria Masferrer Llabines
  • Curs: Tercer
  • Trimestre: Segon
  • Crèdits: 5
  • Professorat: Núria Fernández 
  • Mail: nfernandezp@tecnocampus.cat

Competències


Competències bàsiques
  • B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteixi de la base de l'educació secundària general, i es sol trobar a un nivell que, si bé té suport en llibres de texte avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi

     

  • B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi

  • B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat

     

  • B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia

Competències específiques
  • E4_Avaluar i definir les polítiques de personal d'una empresa o organització empresarial, seleccionar equips de treball, definir perfils i establir necessitats de personal

     

Competències generals
  • G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements

  • G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament

  • G3_Integrar els valors de justicia social, d'igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació controbueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i que es basa en la cultura del diàleg i de la pau

     

Competències transversals
  • T3_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc

     

  • T5_Desenvolupar tasques aplicant, amb flexibilitat i creativitat, els coneixements adquirits i adaptant-los a contextes i situacions noves

     

Descripció


Assignatura amb un clar objectiu cap a l’autoconeixement, estil de lideratge i treball en equip.

Resultats d'aprenentatge


Adquirir les competències i habilitats específiques per a l’autogestió, autodirecció i autolideratge, així com, la gestió, direcció i lideratge de col·laboradors, equips i organitzacions. 

Conèixer i posar en pràctica l’estratègica disciplina del networking professional (presencial i virtual). 

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.

Metodologia de treball


MD1. Classes magistrals: Sessions de classe expositives basades en l'explícació del professor/a en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats a l'assignatura. 

MD3. Presentacions: Formats multimèdia que serveixen de suport a les classes presencials. Aprenentage dirigit

MD5. Seminaris: Format presencial en petits grups de treball. Són sessions lligades a les sessions presencials de l'assignatura que permeten oferir una perspectiva pràctica de l'assignatura i en la qual la participació de l'estudiant és clau.Aprenentatge autònom

MD4. Càpsules de vídeo: Recurs en format vídeo, que inclou continguts o demostracions dels eixos temàtics de les assignatures. Aquestes càpsules están integrades en l'estructura de l'assignatura i serveixen als estudiants per revisar tantes vegades com calgui les idees o propostes que el professor necessita destacar de les seves classes.

MD11. Tutories no presencials: per a les quals l'alumne disposarà de recursos telemàtics com el correu electrònic i els recursos de la intranet de l'ESCSET.

Continguts


MODUL 1. L’AUTOCONEIXEMENT PER A L’AUTOLIDERATGE. 

-  Millorar el nivell d’autoconeixement i autolideratge aliniats amb els objectius professionals fixats. 

-  Integrar metodologia (a través de la pràctica durant les sessions presencials) per: 

  • Prendre consciència de la realitat (recursos cognitius, emocionals, físics, socials, econòmics, entorn...) vinculada a la nostra pròpia persona i projecte professional, així com, els de les parts interessades del nostre entorn i del nostre projecte. 
  • Aprendre a fixar objectius de manera eficaç i eficient, així com passar a l’acció. 

-  Presa eficaç i eficient de decisions. 

-  Nocions bàsiques de neuromanagement. 

MODUL 2. EL LÍDER D’IDEES 

-  Quin és el nostre concepte de líder ideal? 

-  Quin tipus de líder volem arribar a ser? 

-  El líder útil. 

-  Quin tipus de líder vull comunicar que sóc? Com? 

-  Integrar metodologia (a través de la pràctica durant les sessions presencials) 

per vendre (una idea, un projecte, una proposta, una solució...) fidelitzant i 

convencent (persuadint) cada cop que comuniquem. 

-  La gestió de l’anticipació. L’ús de la intuïció . 

-  Gestió del temps. 

MODUL 3. EL LÍDER MEDIADOR FORJADOR DE TALENT EN CONVIVÈNCIA 

-  Grups o equips. Quan convé uns o altres. 

-  Eines de comunicació efectiva. 

-  El líder mediador. Més enllà de la gestió de conflictes. 

-  Eines de coaching per a l’optimització del rendiment de les persones. 

-  Polítiques per a una gestió eficient del talent i la motivació. 

MODUL 4. NETWORKING PRESENCIAL 

-  Introducció al concepte del networking profesional 

-  Pràctica de networking 

-  Tarjeta de visita: el meu CV 

MODUL 5. LA MEVA INFORMACIÓ DIGITAL I LA DELS ALTRES 

-  Introducció: ser a la xarxa, una necessitat .

-  Linkedin, Twiter, Facebook.

Activitats d'aprenentatge


-Treballs en grup i/o individuals

-Lectura de llibre i exposició

- Jocs

Sistema d'avaluació


60% Treball final escrit o examen final. 

40% Treball individual i/o en grup.

(Cal aprovar l’examen final per comptabilitzar la resta d’avaluació. En recuperació es conservaran les notes de les activitats, només s’haurà de fer l’exàmen. L’estudiant que no s’hagi presentat als exàmens finals no podrà optar a l’examen de recuperació).