Que estàs buscant?
Idiomes d’ impartició: Català, Castellà i Anglès (material docent i recursos).
CB3. Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
CB4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
CB5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CE1. Reconèixer l'entorn en què opera l'organització, el funcionament de l'empresa i les seves àrees funcionals i els instruments d'anàlisi.
CE2. Aplicar els principis de màrqueting i investigació de mercats
CE4. Analitzar i avaluar les estratègies de desenvolupament, llançament i posicionament de nous productes, així com prendre decisions en relació amb la variable del producte, preu, distribució i comunicació.
CE5. Reconèixer les particularitats de l'activitat de màrqueting en sectors d'activitat amb característiques específiques.
CE6. Sintetitzar i avaluar les estratègies de màrqueting per a la internacionalització de l'activitat empresarial.
CE9. Aplicar les eines tecnològiques per a l'aprofitament dels recursos del negoci a través del Màrqueting.
CE10. Analitzar i avaluar el paper de les comunitats digitals i les xarxes socials a l'empresa.
CE15. Reunir i interpretar dades significatives per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.
CE3. Identificar les eines qualitatives i quantitatives d'anàlisi i diagnòstic per a la investigació de mercats.
CE7. Gestionar oportuna i convenientment els recursos disponibles en els ambients de treball en els que toqui dirigir.
CG1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
CG2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
CT1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
CT4. Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària.
CT5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
Objectius d’aprenentatge generals de l’assignatura "Fonaments de Màrqueting":
Adquirir uns coneixements bàsics en Polítiques i Estratègies en Marqueting, i de procediments de teoria posada en pràctica a través dels diferents casos pràctics i “Best Practices”.
Conèixer la terminologia habitual en màrqueting.
Aprendre a connectar la funció de Màrqueting en l'empresa i la seva integració com una funció clau dins del sistema organitzatiu de la mateixa.
Fomentar la capacitat creativa i estratègica, secundàriament, les capacitats d'anàlisis i de síntesis, així com l'activació i operativa en Màrqueting.
Mostrar els conceptes i eines de Màrqueting aplicat al negoci.
Sessions teòriques
MD1.Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura.
MD3. Presentacions: Formats multimèdia que serveixen de suport a les classes presencials.
Aprenentatge dirigit
MD5. Seminaris: Format presencial en petits grups de treball.
MD6. Debats i fòrums: Converses presencials o online, segons els objectius que el professor responsable de l'assignatura persegueixi.
MD7. Estudi de casos: Dinàmica que parteix de l'estudi d'un cas, que serveix per contextualitzar a l'estudiant en una situació en concret, el professor pot proposar diferents activitats, tant a nivell individual com en grup, entre els seus estudiants.
Aprenentatge autònom
MD9. Resolució d'exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor.
MD12. Tutories no presencials: per les quals l'alumne disposarà de recursos telemàtics com el correu electrònic i els recursos de la intranet de la ESCSET.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
1. Introducció al Màrqueting.
2. La direcció estratègica i el màrqueting.
3. Investigació comercial.
4. El comportament del consumidor.
5. Màrqueting estratègic.
6. Introducció al pla de màrqueting.
7. Segmentació, mercat objectiu i posicionament.
8. Màrqueting mix.
AF1. Sessions teòriques
AF2. Seminaris
AF3. Treball en grup
AF4. Treball individual
AF5. Estudi personal
• Per aprovar l’assignatura mitjançant el sistema d’avaluació continuada, cal obtenir, com a mínim, una nota de 5 sobre 10, resultat de la mitjana ponderada de les qualificacions de les pràctiques realitzades a classe, activitats individuals i pràctica en grup. En el cas de suspendre l’avaluació continua s’accedeix directament a l’examen de recuperació, que pondera el 40% de l’assignatura.
• Nota mínima de 5 en examen final per fer mitja amb l’avaluació contínua.
•En cas de suspendre l’examen final, els alumnes s’hauran de presentar a recuperació i pondera el 40% de la nota final.
Kotler, Philip.; Armstrong, Gary. 2008. Fundamentos de Marketing (12ª Ed.). Ed. Pearson Prentice Hall, Madrid.
Grewal, Dhruv; Levy, Michael. 2018. Marketing (6ª. Ed.). Nova York: McGraw-Hill Education.
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. 2016. Marketing management (15ª. Ed.). Essex: Pearson.
Perreault, William D.; Cannon, Joseph P.; McCarthy, E. Jerome. 2017. Essentials of marketing: a marketing strategy planning approach (15ª. Ed.). Nova York: McGraw-Hill Education.
Santesmases Mestre, Miguel. 2001. Marketing: Conceptos y Estrategias (4ª Ed.). Ed. Pirámide.
Stanton, William; Futrell, Charles. 2000. Fundamentos de Mercadotecnia. Ed. Mc Graw Hill.
Churchill, Gilbert A. ; Walker, Orville C. ; Ford, Neil M. 1994. Dirección de Ventas. Promociones Jumerca, D.L.
Kotler, Philip. 2012. Dirección de Marketing (8ª Ed.). Prentice Hall.
Vela, Carmelina; Bouges, Olga. 1994. Fundamentos de Marketing. Ed. ESIC.
Vernette, Eric. 1994. Marketing fundamental Ed. Gestión 2.000.