Que estàs buscant?
CB4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic, tant especialitzat com no especialitzat
CB5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per empendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
CB2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà d'una elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
CB1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements d'una àrea d'estudi que tingui la base en l'educació general, i s'acostuma a trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats.inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
CB3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir o interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
CG11_Establir una comunicació eficaç amb pacients, família, grups socials i companys i fomentar l'educació per la salut
CG19_Gaudir d'autonomia i capacitat crítica per a l'ús de les TIC
CT 1 Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere, per dissenyar solucions
Aquesta assignatura té com a objectiu proporcionar a l'estudiant eines que optimitzin el procés d'aprenentatge.
L'assignatura consisteix en una introducció a l’ús de recursos metodològics de cerca de bibliografia científica, comprensió i organització de la informació en Ciències de la Salut
Igualment es treballen els models d'aprenentage, recursos per la presa de decisions com el pensament crític, característiques d'un pensador/a critic i com aplicar-ho a la pràctica clínica.
L'organització de l'estudi, la metodologia de treball, les estratègies cognitives i la millora de les habilitats comunicatives, tant escrites com orals, són la base per optimitzar la integració de l'estudiant al món universitari.
Per aquest motiu, des de l'inici, es proporciona a l'alumne metodologies per assolir les competències, que li seran necessaries en el desenvolupament de la seva trajectòria acadèmica i personal.
RA 1. Conèixer l'estructura i el funcionament de la UPF i el projecte educatiu de la ESCST
RA 2. Conèixer els diferents tipus de programes informàtics
RA 3. Adquirir nocions bàsiques sobre xarxes Internet i informació sanitària.
RA 4. Identificar les característiques de la literatura científica.
RA 5. Identificar la perspectiva sistèmica i analítica del coneixement disciplinar.
RA 6. Practicar la narrativa reflexiva com a font d'autoaprenentatge i autoavaluació.
RA 7. Desenvolupar habilitats per a una pràctica reflexiva.
RA 35. Identificar les habilitats requerides per al treball en equip.
RA 47. Consultar i utilitzar les fonts d'informació, i les bases de dades relacionades amb la infermeria.
MD1. Sessions de classes expositives
MD4. Treball individual
MD5. Presentacions de temes per part dels alumnes
MD6. Tutories presencials en grup o individuals
MD11. Treball autònom
Sessió PRELIMINAR Setmana zero
- Conèixer l'estructura i el funcionament de la UPF i el projecte educatiu Tecnocampus
BLOC A - Professora Elisabeth Rosell
1. La comunicació dins l'àmbit de la infermeria
2. L'escriptura científica
BLOC B - Professora Gemma Garreta
1.Conceptes introductoris.
2. Revisió de la literatura.
3. Referències bibliogràfiques i citacions.
4. Mendeley (Gestor de referències).
BLOC C - Professora Dra. Carme Rosell
1. Estils aprenentatge.La gestió del temps
2. El pensament crític. El judici crític en infermeria
3.Registres clínics i transferència d’informació
4. Tutories del desenvolupament de treball
Pel que fa a les activitats formatives i la metodologia utilitzada en les mateixes, la següent taula les resumeix incloent-hi els crèdits assignats a cadascuna de les activitats i les competències que en elles es treballen. Amb aquesta combinació d'activitats es pretén que l'alumne tingui un paper actiu dins del seu cicle educatiu i que interaccioni amb la resta dels seus companys mitjançant activitats d'aprenentatge cooperatiu, fomentant el pensament crític.
Activitat |
ECTS |
Metodologia |
Competències |
AF1. Classe magistral |
0,5 |
Sessió presencial a la qual assisteixen tots els estudiants matriculats a l'assignatura. En aquesta sessió, el professor presenta els continguts, normalment amb el suport de presentacions multimèdia |
CB1, |
AF6. Treball en grup |
0,7 |
Debat, resolució de problemes, estudi de casos |
CB2, CB3, CB4, CB5, CG11 |
AF7. Treball individual |
0,2 |
Activitats de seguiment i avaluació formativa per orientar sobre l'aprenentatge de conceptes, habilitats i actituds. Orientacions pedagògiques per millorar l'aprenentatge cooperatiu i individual. |
CB2, CB3, CB4, CB5, CG11 |
AF9. Estudi personal |
2,6 |
Lectures de textos recomanats, articles, guies, etc. Preparació dels temes per al treball en grup i exposició dels mateixos. |
CB1 |
L'avaluació de les competències genèriques i específiques es realitzarà de forma continuada amb les següents activitats:
Sistema avaluació |
Ponderació total |
Ponderació parcial |
|
Examen escrit |
40% |
50% |
Test |
50% |
Preguntes obertes |
||
Avaluació continuada |
60% |
70% |
80% Memòria del treball 20% Participació en els seminaris |
30% |
Presentació del treball |
Es fa servir el sistema de qualificació quantitativa (de 0 a 10) i qualitativa (suspens, aprovat, notable, excel·lent, matrícula d'honor) segons RD 1125/2003
Recuperació
La recuperació es realitzarà amb un examen amb la mateixa estructura i ponderació que el realitzat en 1ª convocatòria.
De la part d’avaluació continuada, només es podrà recuperar la memòria escrita, havent d’efectuar un treball individual, de característiques similars a la 1a convocatòria.
Segons normativa UPF, els estudiants tindran opció a realitzar la recuperació d'assignatures que hagin obtingut la qualificació de 'suspens', que són les úniques susceptibles de modificació en el procés de recuperació.
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu
Baró, T. (2011). Parlar i convencer: [receptes per a fer bones presentacions en públic]. Barcelona: Serbal.
Amadeo, I., & Sole´, J. (2009). Curs pràctic de redacció. Barcelona: Educaula.
Boeglin Naumovic, M. (2007). Leer y redactar en la universidad¿: del caos de las ideas al texto estructurado. Alcalá de Guadaíra¿: MAD.
Cassany, D. (2018). La cuina de l’escriptura¿: un manual imprescindible per a tots aquells que s’han de posar a escriure. La Butxaca
Cassany, D. (1999). Construir la escritura. Barcelona: Paido´s.
Cueva Martín, A. de la., Aleixandre Benavent, R., Rodríguez i Gairi´n, J. M., & Universitat de València. (2001). Fonts d’informació en ciències de la salut. València: Universitat de València.
Estrada, J. M. (2007). Capítulo 2: La búsqueda bibliográfica y su aplicación en PubMed-MEDLINE. SEMERGEN - Medicina de Familia, 33(4), 193–199. https://doi.org/10.1016/S1138-3593(07)73875-3
Técnicas de búsqueda y uso de la información. (2013). Madrid: Editorial Universitaria Ramón Areces.
Turull, A., Ardanuy Baró, J., Arroyo i Amayuelas, E., & Arroyo i Amayuelas, E. (2017). Tècniques de treball i de comunicació¿: instrumentàrium per a les ciències jurídiques i socials. Barcelona¿: Huygens Editorial.
Lluch, G., & Nicolás, M. (2015). Escriptura acadèmica¿: planificació, documentació, redacció, citació i models. Barcelona¿: Editorial UOC.
Critical thinking, clinical reasoning, and clinical judgment : a practical approach. Autora:Rosalinda Alfaro-LeFevre 2021
Edición:Seventh edition. Editorial:Elsevier
De la Cueva, A., Aleixandre, R., Rodríguez, J. M. (2001). Fonts d’informació en ciències de la salut. Universitat de València.
Pacios, A.R. (2013). Técnicas de búsqueda y uso de la información. Editorial Universitaria Ramón Areces.
Tecnocampus. (2021). Recursos d’informació. https://www.tecnocampus.cat/biblioteca-crai/recursos-dinformacio
Universitat Oberta de Catalunya. (2022). Universitat Oberta de Catalunya. https://biblioteca.uoc.edu:8080/ca/plana/Estil-APA/
Amat Salas, O., Rodrigo de Larrucea, J., & Rocafort Nicolau, A. (2017). Com fer recerca¿: treball de final de grau, tesi de màster, tesi doctoral i altres projectes de recerca (Primera ed). Barcelona¿: Profit Editorial.