Que estàs buscant?
Demostrar poseir coneixements en una àrea d'estudi que parteixi de la base de l'educació secundària general, i s'acostuma a trobar a un nivell que s'apropa a llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi
Aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació, d'una forma professional per obtenir competènices que es demostren per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins la seva àrea d'estudi
Tenir la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment en la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que inclouen una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
Desenvolupar aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
Poder transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
Realitzar els processos d'ensenyament-aprenentatge relatiu a l'activitat física i de l'esport, amb atenció a les característiques individuals, col.lectives i contextuals de les persones
Promoure la formació d'hàbits perdurables i autònoms de pràctica de l'activitat física i de l'esport
Posar en funcionament programes d'activitat física i esport adreçat a poblacions especials
Aplicar els fonaments estètics i expressius al moviment humà
Programar el procés d'entrenament de les habilitats motrius en els seus diferents nivells i entorns de pràctica
Aplicar els principis fisiològics, biomecànics, comportamentals i socials, als diferents camps de l'activitat física i de l'esport
Identificar els riscos que es deriven per a la salut, de la pràctica d'activitats físiques i esportives inadequades i proposar alternatives
Avaluar la condició física, preescriure i desenvolupar els exercicis físics orientats a la salut i en condicions de seguretat per aquests practicants
Realitzar programes d'activitats físiques i esportives
Realitzar programes per a les organitzacions i entitats esportives en l'àmbit de l'Oci, Turisme, el Temps Lliure, i l'Espectacle Esportiu
Seleccionar el material i equipament esportiu adequat per a cada tipus d'activitat i població i en condicions de seguretat
Gestionar instal.lacions esportives
Desenvolupar recursos cognitius i tècnics per l'empreneduria en activitats marítimes, wellness i salut
Identificar l'objecte d'estudi de les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Adquirir la formació científica bàsica aplicada a l'activitat física i a l'esport en les seves diferents manifestacions
Reconèixer els fonaments epistemològics, històrics i educatius de l'activitat i de l'esport
Descriure els factors fisiològics i biomecànics que condicionen la pràctica de l'activitat física i l'esport
Descriure els factors comportamentals i socials que condicionen la pràctica de l'activitat física i de l'esport
Reconèixer els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre l'estructura i funció del cos humà
Identificar els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre els aspectes psicològics i socials de l'ésser humà
Entendre els fonaments, estructures i funcions de les habilitats i patrons de la motricitat humana
Entendre els fonaments de l'acondicionament físic per a la pràctica de l'activitat física i de l'esport
Entendre els fonaments del joc i de l'esport
Elaborar textos escrits i audiovisuals relacionats amb les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Aplicar els drets fonamentals i de la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les personas amb discapacitat, de solidaritat, de protecció medioambiental i els valors propios d'una cultura de la pau i de valors democrátics
Comprendre la literatura científica de l'àmbit de l'activitat física i l'esport en llengua anglesa i en altres llengues de presència significativa en l'àmbit científic
Aplicar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l'ámbit de les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Utilitzar les fonts del coneixement científic certificat en l'àmbit de les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
Aplicar els coneixements a la seva feina, de forma professional, amb l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes a l'àrea de l'Activitat Física i de l'Esport
Desenvolupar habilitats de lideratge, relació interpersonal i treball en equip
Generar recursos per l'adaptació a noves situacions i resolució de problemes, i per l'aprenentatge autònom i la creativitat
Incorporar hàbits de l'excel.lència i de qualitat per a l'exercici professional
Actuar dins dels principis ètics necessaris pel correcte exercici professional, segons el marc normatiu
Comunicar-se en anglès fluidament, tant oralment como per escrit, en contextos professionals i acadèmics
In recent years there has been an exponential increase in sporting events in our country due to changing habits and increased sport population.
The objective of this course is to give students general knowledge and tools needed to plan and organize a sports event, whether by directing a project or part of a professional team, in order to ensure safety, performance and success event.
We will discuss each of the different areas that make a sporting event through real and close to visualize what that entails organizing and planning an event for it to be viable from an economic and legal cases, and you can take out
This is a blended learning subject. This means that there is a part of the subject that is done in person, in the classroom, with different activities in groups of students and another part of the subject that is worked independently, outside the the classroom.
The methodology in semipresencial subjects requires the responsibility of the student, and of his good management of the time.
The methodology of the subject will be carried out by combining class time, with autonomous working hours, with support of the virtual learning environment. The percentage of time spent by the student is distributed as follows:
Activitats |
ECTS |
|
Theoretical sessions |
Face-to-face sessions in which the teacher presents the contents, usually with the support of multimedia presentations. |
1.2 |
Autonomous work |
Resolution of 4 tasks related to the development and design of a project for sports and sports facilites. |
4.8 |
Each ECTS is equivalent to 25 hours of student dedication, considering the time spent on the total of the activities related to face-to-face time and the autonomous working time, which the teacher of the subject guide, as well as reading, Search for information, connection to the Virtual Classroom, elaboration of work.
ORGANIZATION OF SPORTS DEVELOPMENTS
UNIT 1: INTRODUCTION
1.1. What is a sports event? What is organizing?
1.2: Elements of the organization.
1.2. Subjects of the sports organization.
1.3. How to organize a sports event.
1.4. Capacitat de desenvolupament de l'esdeveniment esportiu.
1.6: Motivation, decision maker and problem solving.
UNIT 2. THE VOLUNTEER
2.1. Who forms the volunteer?
2.2. Legal aspects that we must take into account
2.3: How to create a volunteer team
TOPIC 3: LEGALITY
3.1. Legislation on esport (insurance, permits, etc.)
3.2. The legal requirements for the realization of sports events.
UNIT 4: THE ECONOMY
4.1. Financial plan for sports development.
4.2: Resource planning.
4.3. The tax regulations subject to esdeveniments esportius.
4.4: The financing of sports events.
UNIT 5: MARKETING
5.1. Marketing concept.
5.2. Els mitjans de comunicació.
5.3. Marketing study.
UNIT 6: EQUIPMENT AND LOGISTICS
6.1: Logistics.
UNIT 7: SECURITY, RISKS
7.1. Safety in a sports event.
7.2: Main causes of accidents.
7.3. The coordination between all the agents involved in guaranteeing security.
7.4: The security of all the participants of the sports event.
MANAGEMENT OF FACILITIES AND SPORTS COMPANIES
UNIT 1: INTRODUCTION
1.1. What do we understand per sports facility?
1.2. Typologies of sports facilities and business models
1.3: Status of the sports facilities industry
1.4: Regulations
UNIT 2: ORGANIZATION OF A SPORTS FACILITY
2.1. Areas, departments of a sports facility
2.2. Structure and organization
2.3. Strategic definition
UNIT 3: CONTROL OF THE BUSINESS OF A SPORTS FACILITY AND ORGANIZATION CHART
1.1. Indicators
1.2. Quadre de comanament integral
1.3. Data interpretation and decision making
1.4. Income, expenses and operating comptes
UNIT 4: MANAGEMENT OF THE TECHNICAL DEPARTMENT OF A SPORTS FACILITY
4.1: Equipment and distribution
4.2: Offer of services
4.3: HR Management
UNIT 5: SALES, LOYALTY AND CUSTOMER EXPERIENCE
5.1. User generation system
5.2. User loyalty systems
5.3: Customer experience
5.4: Marketing in sports facilities
UNIT 6. TEAM MANAGEMENT AND LEADERSHIP
6.1. The management of people at sports facilities
6.1. soft skills
The activities of the subject follow the system of continuous evaluation, that is to say, that during the quarter the teacher raises several activities, that the students have to solve and deliver. The work of each of the activities allows students to evaluate, follow-up on the subject and the elements of improvement, based on the comments and notes that the teacher will do about the activities.
The activities that may arise may be individual or in work groups. The teacher gives the instructions so that students can prepare them and deliver them. All the activities that are raised are designed so that the student has a practical perspective on the topics that are carried out during the ten weeks of the quarter.
Qualification system (Royal Decree 1125/2003, of September 5), which establishes the European Credit System and the system of qualifications for university degrees of official character and valid throughout the state territory:
0 - 4.9: Suspended
5.0 - 6.9: Approved
7.0 - 8.9: Remarkable
9.0 - 10: Excellent
Assessment Activity |
Weighting |
Skills evaluated |
Resolution of individual tasques |
40% |
CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, T1,T2,T3,T4, T5, T6, G1,G2,G3,G4,E1,E2, E3,E4,E6 |
Resolution of group tasques |
20% |
CB1,CB2,CB3, CB6, CB7, T1,T2,T3,G3, G4, E1, E2, E3, E4, E5,E6 |
Presentation group work |
40% |
CB1,CB2,CB3, CB6, CB7, T1,T2,T3,G3, G4, E1, E2, E3, E4, E5,E6 |
REQUIREMENTS TO PASS THE CONTINUOUS ASSESSMENT:
In order to pass the subject, students must:
obtain, at least, an average grade of 5 for the tasks to be carried out during the subject. These tasks can be individual or group.
make the final group presentation with a minimum grade of 5 points to be able to make an average with the grade of the tasks
The final grade of the subject must be at least a 5.
If the continuous assessment is not passed due to non-compliance with any of the necessary requirements described above, the student will fail the subject.
Recovery
In accordance with the regulations in force, in the assessment activity, you can only opt for the recovery of the subject, if it has been suspended. In the case of Not Presented or not complying with the minimum assistance, the recovery can not be opted for.
Evaluations activity during recovery period |
Weighting |
Skills Evaluated |
Examen |
100% |
CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CB6, CB7, CB8, CB9, T1,T2,T3,T4, T5, T6, G1,G2,G3,G4,E1,E2, E3,E4,E6 |
Total or partial copying in any of the learning activities will mean a "Not Presented" in the subject, without the option to take the make-up test and without prejudice to the opening of a file for this reason.