Que estàs buscant?
Aquesta assignatura es fa en format virtual (online). El material de classe pot ser en castellà o en anglès.
B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteixi de la base de l'educació secundària general, i es sol trobar a un nivell que, si bé té suport en llibres de texte avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
E3_Analitzar les principals estructures politicoadministratives turístiques i interpretar el marc legal que regula les activitats turístiques
E6_Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiu de la seva explotació a través de models de gestió innovadors
E11_Gestionar els espais territorials turístics d'acord amb principis de sostenibilitat
G2_Ser capaç de generar idees i solucionar problemas, tant de manera individual com col·lectiva
T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya
T2_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional
T4_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc
T5_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària
T3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments
T6.Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic
T7_ Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.
Aquesta assignatura tractarà sobre el punt de vista de la seva importància al turisme i la relació amb la ciutat. La importacia de la correcta direcció i gestió dels ports esportius com a capital no només turístic sinó socioeconòmic de les ciutats portuàries
"L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres".
Conèixer la gestió empresarial dels ports esportius
Comprendre l'entramat empresarial d'un port amb aquestes característiques.
Analitzar els fluxos de negoci existents als ports esportius
Conéixer les activitats de generació de valor i activitats connexes pròpies de la vida d'un port
L'activitat turística dels ports esportius i les estacions nàutiques: Situació actual i perspectives de futur.
Estructura del mercat turístic nàutic i esportiu. Agents de l'entorn turístic i nàutic-esportiu
Planificació i gestió dels ports esportius com a activitat empresarial
Disseny i execució d'estudis de viabilitat econòmica i financera per a nous projectes d'execució
Models de Gestió de Ports Esportius
El màrqueting i la seva adaptació als ports esportius i estacions nàutiques com a producte
Durant el curs, els alumnes realitzaran activitats pràctiques d'avaluació continuada que permetran aprofundir en els coneixements.
La major part de les activitats es basarà en l'anàlisi de casos reals mitjançant el maneig de dades amb criteri acadèmic (articles científics, articles d'actualitat i anàlisi). La profunditat de l'anàlisi serà un valor que cal tenir en compte durant l'avaluació.
La nota final serà la ponderació de les qualificacions de les activitats realitzades al llarg del trimestre.
Per superar l'assignatura, caldrà que la nota final sigui superior o igual a 5 punts sobre 10
L'avaluació tindrà en compte els aspectes següents amb les valoracions que s'indiquen:
Exercicis pràctics d'avaluació virtual i fòrums obligatoris: Total 3 (tres) punts.
Un examen/treball parcial: 3 (tres) punts.
Un examen final on s'avaluarà la comprensió dels alumnes del contingut de l'assignatura: 4 (quatre) punts
Important: Caldrà que la nota de l'examen final sigui superior o igual a 5 (cinc) punts sobre 10 (deu) per poder fer mitjana amb la resta de la nota.
Només es pot recuperar lexamen final. Els estudiants que no presentin l'examen final no tenen dret a l'examen de recuperació
Capeta, S. El Charter Náutico. Todo sobre el alquiler de barcos, Editorial Juventud, S.A., 2007
El Puerto Deportivo - Soluciones Sostenibles Para Un Negocio Rentable. ISBN-13 : 978-1304620385, Ed. Lulu; 2014
Marine pollution in the nautical seaports in Croatia by the effluent of tourists. Journal Of European Transport. (2017)
Martínez Marín, Jesús. (2021) Fundamentos de Logística y Operatividad Portuaria. Ediciones JMM. ISBN13-978-8409278633 Disponible vía: http://n9.cl/xnvdo
Visions for Global Tourism Industry - Creating and Sustaining Competitive Strategies (2012). Ed. Intech, Croàcia. ISBN 978-953-51-0520-6
Martín Osante, José Manuel. 2019. Navegación de recreo y puertos deportivos: nuevos desafíos de su régimen jurídico. ISBN: 9788491237341. Editorial: Marcial Pons. Ediciones Jurídicas y Sociales. Madrid. España. Págs.: 214
Asociació Catalana de Ports Sportius
https://www.acpet.es/es/
Puertos Deportivos con más atraques: Empuriabrava (Girona) 5000 el mayor de España
https://www.nauticadigital.com/marina/puertos-deportivos-con-mas-atraques-empuriabrava-girona-5000-el-mayor-de-espana/
Ports de la Generalitat
https://ports.gencat.cat/es/