Enviat per Anònim (no verificat) el
ID API
91054
Descripció

Novena edició del Projecte Universitat-Empresa per a

l'elaboració d'un Pla de Màrqueting

Aconsegueix un pla de màrqueting per a la teva empresa amb el projecte Universitat-Empresa

Inscripcions obertes des del 5 fins al 19 de setembre de 2023

 

Després de l'èxit obtingut els cursos passats, el departament d'Empresa del Centre Universirari Tecnocmapus obre una nova convocatòria del programa i us convidem a participar-hi.

La novena edició d'aquest projecte tindrà lloc enguany durant el primer trimestre acadèmic (de setembre a desembre) de 2023/24.

MPORTANT: QUÈ ESPEREM DE LES EMPRESES?

  • L’empresa ha d’estar operativa des de fa almenys 1 any i amb una cartera de clients activa.
  • En cas de ser seleccionada pels alumnes, la qual cosa es comunicarà com a molt tard el 4 d'octubre, facilitar màxim el 13 d'octubre, en format Excel les vendes per producte i tipus de client d'almenys el darrer any.
  • L'empresa ha de poder mantenir una primera reunió amb els alumnes durant el mes d'octubre, per facilitar i especificar clarament el seu model de negoci i el seu pla de negoci (en cas que el tingui desenvolupat). 
  • Hi ha d’haver personal disponible amb coneixements sobre l’àmbit de l’empresa a treballar i subministrar la informació necessària durant el desenvolupament de projecte (entre 10 i 15 hores de treball actiu amb l’alumne en 2 mesos).
  • És important que tota la informació sigui accessible als alumnes per a les activitats que aniran executant a mesura que avanci el projecte . Sempre es treballarà emparat per un acord de confidencialitat entre alumne / empresa / universitat.
  • Preferible (però no imprescindible) que les empreses es trobin a Barcelona o la zona del Maresme per facilitar el contacte i accés dels alumnes a l’empresa.
  • Un cop seleccionada, signar el conveni de participació en el projecte.  

QUÈ OBTÉ L'EMPRESA A CANVI?

  • Disseny i execució d’un pla de màrqueting sobre la empresa. 
  • Interactuar amb les activitats acadèmiques dins el marc de participació universitat – empresa del Tecnocampus i per tant, actualitzar i conèixer les eines més actuals d’anàlisi de mercat.
  • Participarà directament com a supervisor d'un projecte acadèmic pràctic amb repercussió professional.
  • Coneixerà directament als estudiants que es troben a la recta final del seu grau com a potencials candidats a formar part de la futura plantilla de l'empresa.

EN QUÈ CONSISTEIX EL PROJECTE I QUÈ ÉS UN PLA DE MÀRQUETING? 

El projecte consisteix a elaborar un Pla de Màrqueting per part dels alumnes a l'empresa seleccionada. Per això, caldrà que l'empresa col·labori i faciliti la informació necessària (vegeu la secció què esperem de les empreses).

El Pla de Màrqueting és un document on es fixen els objectius, es determina l'estratègia i es detalla el pla d'acció per mantenir i augmentar els clients de l'empresa. El índex del qual consisteix en:

  1. Fase analítica
    1. Anàlisi interna
      1. Presentació empresa/producte
      2. Anàlisi de les vendes per producte i per tipus de client
      3. Descripció model de negoci
      4. Nivell de digitalització
    2. Anàlisi externa - macroentorn
      1. Anàlisi PESTEL 4.0.
      2. Anàlisi canal digital
    3. Anàlisi externa - microentorn
      1. Anàlisi del consumidor/usuari
      2. Anàlisi competidors
      3. Mapa de posicionament
    4. Diagnòstic de situació
      1. DAFO
      2. CAME
  2. Fase estrategica
    1. Objectius
    2. Pla estratègic
  3. Fase operativa
    1. Tàctiques i accions
    2. Calendari
    3. Pressupost
    4. Monitorització

COM PARTICIPAR?

  1. Llegir i estar d'acord amb l'apartat "Què esperem de les empreses?" 
  2. Emplenar i signar l'arxiu que es troba a la pestanya "documentació": Declaració de participació al projecte. 
  3. Una vegada que l'empresa hagi estat escollida per un equip d'alumnes, un representant de l'equip us farà arribar el conveni per signar i segellar. El representant de l'equip enviarà el conveni a la professora de l'assignatura.
  4. El registre per participar està obert des del 5/9/23 fins al 19/9/23.

PROCÉS DE SELECCIÓ

  • Les empreses que compleixin les condicions explicades anteriorment, seran presentades als alumnes de l'assignatura durant la primera setmana de classe.
  • Els alumnes conformaran equips de treball i podran escollir entre les empreses presentades o proposar alguna empresa coneguda per ells pel que no garantim que totes les empreses interessades siguin seleccionades.

TENS DUBTES?

Poden comunicar-se amb la professora Cristina Del Ramo pel correu cdelramo@tecnocampus.cat

¡Gràcies per la vostra participació!

Data inici
Data final
Ubicació
Fundació Tecnocampus
Latitud
41.527973175049
Longitud
2.434534072876
Timezone
Europe/Madrid
Tipus
Nom facultat
Fundació Tecnocampus
Privat
Off
URL Imatge Agenda
https://agenda.tecnocampus.cat/_files/_event/_91054/_header_img/_120751.jpg