Novena edició del Projecte Universitat-Empresa per a
l'elaboració d'un Pla de Màrqueting
Aconsegueix un pla de màrqueting per a la teva empresa amb el projecte Universitat-Empresa
Inscripcions obertes des del 5 fins al 19 de setembre de 2023
Després de l'èxit obtingut els cursos passats, el departament d'Empresa del Centre Universirari Tecnocmapus obre una nova convocatòria del programa i us convidem a participar-hi.
La novena edició d'aquest projecte tindrà lloc enguany durant el primer trimestre acadèmic (de setembre a desembre) de 2023/24.
MPORTANT: QUÈ ESPEREM DE LES EMPRESES?
- L’empresa ha d’estar operativa des de fa almenys 1 any i amb una cartera de clients activa.
- En cas de ser seleccionada pels alumnes, la qual cosa es comunicarà com a molt tard el 4 d'octubre, facilitar màxim el 13 d'octubre, en format Excel les vendes per producte i tipus de client d'almenys el darrer any.
- L'empresa ha de poder mantenir una primera reunió amb els alumnes durant el mes d'octubre, per facilitar i especificar clarament el seu model de negoci i el seu pla de negoci (en cas que el tingui desenvolupat).
- Hi ha d’haver personal disponible amb coneixements sobre l’àmbit de l’empresa a treballar i subministrar la informació necessària durant el desenvolupament de projecte (entre 10 i 15 hores de treball actiu amb l’alumne en 2 mesos).
- És important que tota la informació sigui accessible als alumnes per a les activitats que aniran executant a mesura que avanci el projecte . Sempre es treballarà emparat per un acord de confidencialitat entre alumne / empresa / universitat.
- Preferible (però no imprescindible) que les empreses es trobin a Barcelona o la zona del Maresme per facilitar el contacte i accés dels alumnes a l’empresa.
- Un cop seleccionada, signar el conveni de participació en el projecte.
QUÈ OBTÉ L'EMPRESA A CANVI?
- Disseny i execució d’un pla de màrqueting sobre la empresa.
- Interactuar amb les activitats acadèmiques dins el marc de participació universitat – empresa del Tecnocampus i per tant, actualitzar i conèixer les eines més actuals d’anàlisi de mercat.
- Participarà directament com a supervisor d'un projecte acadèmic pràctic amb repercussió professional.
- Coneixerà directament als estudiants que es troben a la recta final del seu grau com a potencials candidats a formar part de la futura plantilla de l'empresa.
EN QUÈ CONSISTEIX EL PROJECTE I QUÈ ÉS UN PLA DE MÀRQUETING?
El projecte consisteix a elaborar un Pla de Màrqueting per part dels alumnes a l'empresa seleccionada. Per això, caldrà que l'empresa col·labori i faciliti la informació necessària (vegeu la secció què esperem de les empreses).
El Pla de Màrqueting és un document on es fixen els objectius, es determina l'estratègia i es detalla el pla d'acció per mantenir i augmentar els clients de l'empresa. El índex del qual consisteix en:
- Fase analítica
- Anàlisi interna
- Presentació empresa/producte
- Anàlisi de les vendes per producte i per tipus de client
- Descripció model de negoci
- Nivell de digitalització
- Anàlisi externa - macroentorn
- Anàlisi PESTEL 4.0.
- Anàlisi canal digital
- Anàlisi externa - microentorn
- Anàlisi del consumidor/usuari
- Anàlisi competidors
- Mapa de posicionament
- Diagnòstic de situació
- DAFO
- CAME
- Anàlisi interna
- Fase estrategica
- Objectius
- Pla estratègic
- Fase operativa
- Tàctiques i accions
- Calendari
- Pressupost
- Monitorització
COM PARTICIPAR?
- Llegir i estar d'acord amb l'apartat "Què esperem de les empreses?"
- Emplenar i signar l'arxiu que es troba a la pestanya "documentació": Declaració de participació al projecte.
- Una vegada que l'empresa hagi estat escollida per un equip d'alumnes, un representant de l'equip us farà arribar el conveni per signar i segellar. El representant de l'equip enviarà el conveni a la professora de l'assignatura.
- El registre per participar està obert des del 5/9/23 fins al 19/9/23.
PROCÉS DE SELECCIÓ
- Les empreses que compleixin les condicions explicades anteriorment, seran presentades als alumnes de l'assignatura durant la primera setmana de classe.
- Els alumnes conformaran equips de treball i podran escollir entre les empreses presentades o proposar alguna empresa coneguda per ells pel que no garantim que totes les empreses interessades siguin seleccionades.
TENS DUBTES?
Poden comunicar-se amb la professora Cristina Del Ramo pel correu cdelramo@tecnocampus.cat