Que estàs buscant?
Les classes de l'assignatura es faran principalment en català, tot i que la bibliografia i el material de suport podran ser en altres llengües (castellà i anglès)
E4_Dissenyar, planificar, editar, programar i comercialitzar aplicacions multimèdia interactives
E10_Aplicar processos, mètodes i tècniques per a desenvolupar la creativitat i la innovació en la realització audiovisual, en el desenvolupament multimèdia i en la programació de videojocs
En arribar a aquesta assignatura, els alumnes han treballat els conceptes d'algorísmica bàsica i estructuració de dades mitjançant llenguatges de marques en assignatures prèvies. Prenent aquests coneixements com a base, aquesta assignatura àmplia l'espectre de possibilitats per a capacitar l'estudiant en la producció d'aplicacions interactives que utilitzen diferents mitjans audiovisuals per generar resultats multimèdia reactius que poden ser inclosos en diferents mitjans.
Tema 1.- Algorísmica bàsica
1.1.- Peculiaritats de la llibreria gràfica (p5js)
1.2.- Eines bàsiques de dibuix
1.3.- Variables, condicionals i seqüencialitat
1.4.- Interacció
1.4.1.- Interacció amb ratolí
1.4.2.- Càlcul de col·lisions
1.4.3.- Interacció amb el teclat
1.4.- Bucles
Tema 2.- Imatges i vídeo
2.1.- Precàrrega d’arxius multimedia
2.2.- Reproducció de vídeos
2.3.- Filtres
2.4.- Manipulació píxels
2.5.- Gestió del streaming de vídeo
2.6.- Audio
2.6.1.- Reproducció d'arxius d'audio
2.6.2.- Oscil·ladors i filtres
2.6.3.- Streaming d'audio
2.6.4.- Anàlisi d'audio
Tema 3.- Animacions
3.1.- Framerate, velocitat i acceleració
3.2.- Punts d'ancoratge i transformacions
3.3.- Push i pop
Tema 4.- Altres funcions d’utilitat
4.1.- Posicions relatives
4.2.-La function map
4.3.- Interpolació lineal
4.4.- Oscil·lacions amb sinus i cosinus
4.5.- Soroll, aleatoris i Perlin
La qualificació final és la suma ponderada de les qualificacions de les següents activitats:
A1: Examen final (50%)
A2: Pràctica de laboratori 1 (13%)
A3: Pràctica de laboratori 2 (13%)
A4: Pràctica de laboratori 3 (13%)
A5: Activitat de classe 1 (2%)
A6: Activitat de classe 2 (2%)
A7: Activitat de classe 3 (2%)
A8: Activitat de classe 4 (5%)
Consideracions:
• Per aprovar l'assignatura és imprescindible que la nota de teoria sigui 5 o superior.
• L'examen de recuperació tan sols recupera la nota de teoria.
• Es responsabilitat de l'alumne evitar el plagi en totes les seves formes. En cas de detectar plagi en alguna activitat, independentment del seu abast, equivaldrà a tenir una nota de 0. En aquest cas el professor comunicarà al cap d'estudis la situació per a que es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador.
• L'assistència a pràctiques es obligatòria.
McCarthy Lauren, Reas Casey, & Fry Ben (2015). Getting started with P5. js: Making interactive graphics in JavaScript and processing. Maker Media, Inc.
Arslan Engin (2018). Learn JavaScript with P5. js: Coding for Visual Learners. Apress.
Bohnacker Hartmut, Gross Benedikt, Laub Julia, Lazzeroni Claudius (2018). Generative design: visualize, program, and create with JavaScript in p5.js
Shiffman Daniel (2023). The coding train. https://thecodingtrain.com/tracks/code-programming-with-p5-js
Shiffman Daniel (2012). The Nature of Code: Simulating Natural Systems with Processing.