Globalitza't!
Aspectes clau per iniciar l'expansió internacional de la teva empresa
Vols sortir a l’exterior i no saps com? No tens una estratègia d’internacionalització? Vols augmentar les teves vendes internacionals? Has començat a vendre a través de canals digitals internacionals i vols ampliar les teves vendes digitals?
Inscriu-te en aquest curs per obtenir les eines que necessites per començar a vendre internacionalment i a través dels canals digitals.
A qui va adreçat?
- A professionals que volen conèixer les eines per internacionalitzar-se
- A empreses que volen iniciar projectes d’internacionalització o que tenen poca experiència exportadora (offline o a través dels canals digitals)
- A empreses que ja han exportat esporàdicament a diferents països però no tenen una estratègia internacional consolidada
- Empreses que ja venen a mercats internacionals però que encara no ho fan per canals digitals internacionals
Objectius
- Conscienciar i fomentar la internacionalització de les empreses del territori
- Donar les eines per començar a vendre internacionalment a través dels canals digitals o bé a internacionalitzar-se pel model tradicional
- Dissenyar i donar suport en l’elaboració del pla de promoció internacional
- Preparar l’empresa per accedir a recursos i ajuts per a la internacionalització
Metodologia
La metodologia es focalitza en la formació (tant teòrica com pràctica) dels professionals per tal de que puguin assolir els seus objectius en l’ambit internacional. Exposició del contingut amb exemples, casos pràctics i la interacció amb l’assistent.
També, es podrà obtar a assessorament personalitzat per part d’experts en internacionalització, si es cumpleix l’assistència del 80% al curs. Aquest assessorament es farà en sessions virtuals de 2h fins a un màxim de 10h d’assessorament amb un expert acreditat per Tecnocampus que es decidirà segons les necessitats de l’empresa.
Programa
1a fase: Sessions formatives (presencials al Tecnocampus)
-
Els reptes de la internacionalització (3h).
-
Sessió 1 (3h).
-
1.1. La importància d'explorar oportunitats d'exportació per al creixement empresarial.
-
1.2. Beneficis potencials de l'exportació, com l'accés a nous mercats, diversificació d'ingressos i augment de la competitivitat.
-
1.3. Riscos i desafiaments associats amb l'exportació, incloent barreres comercials, fluctuacions en els tipus de canvi, i adaptació a diferents regulacions i cultures comercials.
-
1.4. Anàlisi de l’empresa i el entorn. Introducció a la investigació de mercats internacionals tradicional i digital
-
1.5. Casos d'estudi que il·lustren tant els èxits com els obstacles enfrontats per petites empreses en exportar.
-
-
-
El plan de màrqueting internacional i digital (9h)
-
Sessió 2 (3h): Definició d’objectius i estratègies d’entrada als mercats exteriors on/off.
-
2.1. Anàlisi inicial. Tècniques d'anàlisi competitiu internacional a Internet. Entorn, sector, mercat.
-
2.2. Estratègies d'entrada en un mercat exterior a través d'Internet; a través dels e-marketplaces globals i locals - A través de la nostra pròpia web.
-
2.3. Aplicació de l'estratègia; orientació al client internacional, experiència d'Usuari UX, tecnologia de la web, confiança i seguretat.
-
-
Sessió 3 (3h): Planificació de les accions de màrqueting internacional (tant la promoció on-line com off-line)
- 3.1. Posicionament i publicitat en cercadors internacionals; SEO i SEM.
- 3.2. L’ús de les xarxes socials com a estratègia de penetració en mercats exteriors (I)
-
Sessió 4 (3h): Planificació de les accions de màrqueting internacional (tant la promoció on-line com off-line)
-
4.1. L’ús de les xarxes socials com a estratègia de penetració en mercats exteriors (II)
-
4.2. Control de les accions a Internet; l’analítica Web.
-
-
-
Ajuts i serveis en internacionalització amb ACCIÓ (2h)
-
Sessió 5 (2h): Presentació de la línia d’ajuts i cupons d’ACCIÓ en l’àmbit internacional, previstos per sortir en els propers mesos. La sessió serà presentada per l’equip d’internacional d’ACCIÓ.
-
2na fase: Assessorament addicional opcional (virtual)
Aquelles empreses que hagin atès almenys a un 80% de les sessions, podran optar a fins a 10 hores d’assessorament amb un consultor expert en internacionalització acreditat per Tecnocampus, per tal de treballar de manera personalitzada els elements que més convinguin per a la implementació d’aquest pla de promoció internacional.
Professorat
Víctor de Francisco
Llicenciat en Ciències Empresarials, especialitat Management Internacional. Màster en Finances, i Màster en Internet Management per l'Institut Català de Tecnologia (ICT). És professor de cursos i seminaris de Comerç Internacional, i Màrqueting Internacional, relacionats amb el món d’Internet, en més de 20 organismes, com les Cambres de Comerç, patronals, i universitats com la Universitat de Barcelona (UB), o l’Escola de Comerç Internacional (ESCI-UPF). Actualment és co-director del Màster en Administració de Negocis Digitals (ebusiness & e-commerce) de la Universitat de Barcelona (UB). Combina la seva tasca docent amb la direcció de l'empresa REEXPORTA, Agència de Digital Performance Marketing, que ha desenvolupat més de 300 projectes a Internet, a més de 20 països des de l'any 2004.
Remigi Palmés
Llicenciat en Ciències Empresarials, especialitat Management Internacional. Curs de direcció d’empresa per IESE. Autor del llibre "Como Usar Bien los Incoterms" Publicat per l’editorial Matge Books ISBN 84-86684-30-7. Amb una experiència de més de 30 anys en la docència, les seves especialitats són el comerç internacional, la cadena de subministrament internacional i la direcció d'empreses. A nivell empresarial, és Soci fundador y CEO de l’empresa Formació Pime S.L. des del 1989. Soci fundador en Cooperativa logistica Internacional. Cofundador del simulador de negocis Internacionals “The Suppychain Experience”.
|
Calendari: - Inscripcions: des de l’1 d’abril! - Fase 1: Sessions formatives (presencials)
- Fase 2: assesorament individualitzat (virtual)
|