Que estàs buscant?
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científica o ètica
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
V13. Aplicar la visió sobre el negoci, el màrqueting i les vendes, l'anàlisi econòmic i el coneixement tècnic per a la producció de videojocs.
V14. Liderar equips de dissenyadors, artistes o desenvolupadors per a la consecució dels objectius especificats en el temps previst, de forma estructurada segons la metodologia establerta per a la gestió del projecte.
Anàlisi Financer i Comptable és una assignatura obligatòria de quart curs Grau en Disseny i Producció d'Videojocs que pertany a la matèria de Producció i Negoci.
L'assignatura està pensada i adaptada per als alumnes en últim any de l'grau en disseny i producció de videojocs i cal comptar amb coneixements bàsics de comptabilitat i un bon maneig de l'eina Excel.
Aquesta assignatura abasta els principals conceptes de comptabilitat financera i de l'anàlisi econòmica / financer de les empreses.
El principal objectiu de l'assignatura és proveir als alumnes amb les eines necessàries per poder comprendre els estats comptables de les empreses i per poder realitzar una anàlisi econòmica / financer de les mateixes.
Com a objectiu complementari de l'assignatura, els estudiants aprendran a realitzar el pla econòmic i financer de projectes empresarials en el sector dels videojocs.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb el Covid-19. D'aquesta manera s'assegurarà la consecució dels mateixos coneixements i competències que s'especifiquen en aquest pla docent.
Al final d'aquest curs, els estudiants seran capaços de:
L'assignatura utilitza les següents metodologies de treball:
Aquest curs, a causa de la situació generada per l'Covid-19, l'assignatura s'impartirà en modalitat de docència online a les sessions de teoria, i en modalitat de docència híbrid / rotacional en les sessions de pràctica.
1. INTRODUCCIÒ
ACTIVITAT PRÀCTICA: Simulació empresarial i comptable
2. ELS COMPTES ANUALS
ACTIVITAT PRÀCTICA: Exercicis i problemes
3. ANÀLISI FINANCER
ACTIVITAT PRÀCTICA: Anàlisi comparatiu DIGITAL LEGENDS y MERCURY STEAM.
4. PLA FINANCER
ACTIVITAT PRÀCTICA: Pla financer projecte empresarial.
.
El curs es compon principalment de sessions teòriques i sessions pràctiques. Durant les sessions teòriques el professor exposarà i explicarà els components del contingut del curs i els estudiants realitzaran o participaran en diverses activitats per consolidar la comprensió dels conceptes explicats pel professor: lectures d'articles i textos diversos, càpsules de vídeos informatius, debats oberts d'idees, sessions de brainstorming, presentacions i exposicions. En aquest curs a causa de la situació generada pel Covid-19, NO s'inclouran activitats avaluatives amb nota en les sessions teòriques.
Durant les sessions pràctiques els estudiants realitzaran en equips tres tipus d'activitats avaluatives amb nota:
A més, a la fi del curs, cada equip haurà de realitzar i presentar el treball final de l'assignatura. Per al treball final cada equip ha de realitzar i presentar el pla financer d'un projecte empresarial propi en el sector dels videojocs. Usant la plantilla Excel proveïda, cada equip haurà de confeccionar i presentar el pla financer d'un projecte empresarial propi de el sector dels videojocs.
Després de finalitzat el curs, els estudiants han de realitzar de manera individual l'examen final de l'assignatura. En l'examen final els estudiants hauran de realitzar un anàlisi econòmic / financer d'una empresa fictícia basant-se en els seus estats comptables.
Aquest curs, a causa de la situació generada per el Covid-19, les activitats seran adaptades. L'adaptació serà la següent:
Les activitats d'aprenentatge avaluatives descrites estan directament relacionades amb els resultats d'aprenentatge definits anteriorment.
Per tant, el pla d'avaluació de l'assignatura és el següent:
Per tal de fer la mitjana amb la resta de notes, l'estudiant ha de treure com a mínim un 4 a l'examen final. Si no és així, l'estudiant s'haurà de presentar a un examen de recuperació on s'examinarà de nou del contingut teòric (no es podrà recuperar nota de les pràctiques ni del treball).
A l'examen de recuperació, la nota mínima per fer la mitjana és també d'un 4. La nota de les pràctiques i del treball final no es podrà recuperar donat que formen part de les activitats d’avaluació contínua de l'assignatura. La nota final resultant del càlcul de la mitjana entre les pràctiques, el treball final i l'examen final ha de ser igual o superior a 5 per aprovar l'assignatura.
Plantilla en hoja de cálculo para la realización del plan financiero. DISPONIBLE AL CAMPUS.
Depósito de Cuentas Anuales (2016). “Digital Legends, SL.” Registro Mercantil de Barcelona. DISPONIBLE EN CAMPUS.
Amat, O. (2008). "Análisis económico-financiero". 20ª edición, Gestion 2000.
Depósito de Cuentas Anuales (2016). “Mercury Steam, SL.” Registro Mercantil de Tudela, Navarra. DISPONIBLE EN CAMPUS.
Annual Report (2016). “Ubisoft Entertainment.” https://www.ubisoft.com/en-US/company/investor_center/annual_report.aspx
Albelda, E. y Sierra, L. (2015). "Introducción a la contabilidad financiera. Ejercicios básicos." Pirámide.
Montero M. (2010). “TEMA 10. Análisis financiero de la empresa”. SlideShare. https://es.slideshare.net/martamonterobaeza/tema-10-anlisis-financiero
Montero M. (2010). “TEMA 11. Análisis económico. La rentabilidad de la empresa”. SlideShare. https://es.slideshare.net/martamonterobaeza/tema-11-rentabilidad
Amat, O. (2003). "Supuestos de análisis de estados financieros. Ejercicios y casos resueltos". Gestión 2000.
Montero M. (2010). “TEMA 9. El patrimonio y las cuentas de la empresa”. SlideShare. https://es.slideshare.net/martamonterobaeza/tema-9-patrimonio-y-cuentas-de-la-empresa
“Análisis financiero y económico de la empresa.” https://economiadelaempresa.files.wordpress.com/2011/04/unidad-10-anc3a1lisis-financiero-y-econc3b3mico-de-la-empresa.pdf
“TEMA 10. Análisis económico y financiero.” http://malaga2.sagradocorazonmalaga.com/ArchivosColegios/esclavas/scorazonmalaga2/Archivos/Economia%202/TEMA%2010.doc