Que estàs buscant?
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
EFB5_Coneixement de l'estructura, organització, funcionament i interconnexió dels sistemes informàtis, els fonaments de la seva programació i la seva aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria
EIS1_Capacitat per a desenvolupar, mantenir i avaluar serveis i sistemes software que satisfacin tots els requisits de l'usuari i que es comportin de forma fiable i eficient, siguin assequibles de desenvolupar i mantenir i compleixin normes de qualitat, aplicant les teories, principis, mètodes i pràctiques de l'enginyeria del software
EIS4_Capacitat d'identificar i analitzar problemes i dissenyar, desenvolupar, implementar, verificar i documentar solucions software sobre la base d'un coneixement adequat de les teories, models i tècniques actuals
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
En aquesta assignatura s'introdueixen, des d'una vessant eminentment pràctica, els conceptes, problemes i pràctiques més rellevants de la programació concurrent.
Si per motius relacionats amb la COVID-19 l'assignatura s'hagués d'impartir en modalitat no-presencial o en alguna modalitat que representés una disminució sensible de la presencialitat, la metodologia de les sessions s'adaptarà a aquestes circumstàncies per continuar garantit el necessari equilibri teòric-pràctic. L'objectiu darrer d'aquesta adaptació serà el de preservar al màxim l'assoliment dels coneixements i de les competències especificades en aquest pla docent.
Aquesta assignatura contribueix a alguns dels resultats d'aprenentatge especificats per a la matèria a la qual pertany (Aplicacions distribuïdes). Concretament, en acabar l'assignatura l'estudiant haurà de ser capaç de
L'assignatura estarà basada en una metodologia de classe magistral en la qual s'inseriran activitats de naturalesa pràctica. També hi haurà algunes sessions de laboratori que seran de caire eminentment pràctic. Sovint, durant les sessions, es demanarà als estudiants que resolguin i lliurin exercicis. Aquests exercicis seran una part substancial de l'avaluació de l'assignatura.
1.- Conceptes fonamentals
2.- Implementació de procesos i fils
3.- Interferència i el problema de la secció crítica
4.- Eines
5.- Deadlock, safety & liveness
6.- Sistemes distribuits
Es posa a disposició dels estudiants diverses activitats de naturalesa eminentment pràctica (exercicis curts, problemes) que són la base de les activitats d'aprenentatge de l'assignatura. Algunes d'aquestes activitats els estudiants les hauran de resoldre de manera no presencial seguint les indicacions del(s) docent(s) i també seran treballades a classe, ja sia com a exemples en les sessions de teoria, ja sia en les sessions de laboratori. Algunes d'aquestes activitats tindran caràcter optatiu mentre que d'altres tindran caràcter obligatori atès que tindran pes en el sistema avaluatiu de l'assignatura. Totes les activitats, tant les obligatòries com les optatives seran concebudes per a assolir les coneixements teòrico-pràctics de l'assignatura.
Amb l’objectiu de recollir evidència de l’assoliment dels resultats d’aprenentatge esperats es realitzaran les següents activitats de caràcter avaluatiu:
A nivell competencial aquestes tres pràctiques, que majoritàriament s’hauran de desenvolupar en temps no presencial, incideixen en totes les competències comunes i específiques de l’assignatura, especialment pel que fa a l’aplicació pràctica del coneixement que aquestes competències esmenten (quan s’escau, s’indica entre parèntesis els aspectes més rellevants de cada competència als quals l’assignatura contribueix):
Per tal de superar (aprovar) les activitats avaluatives, els estudiants hauran de demostrar
En relació a les competències bàsiques assignades a l’assignatura, aquestes queden cobertes especialment pel que fa als aspectes que s’expliciten:
Finalment, i pel que fa a la competència transversal associada a l’assignatura (CT1: coneixement tercera llengua) aquesta es treballa a partir de les fonts documentals que els estudiants han de consultar, atès que totes elles es troben en anglès. Tot el material escrit de l’assignatura (notes, enunciats de problemes, enunciats de pràctiques, ...) es distribueix exclusiva i únicament en anglès.
La qualificació final de l’assignatura (QF) es calcularà en funció de la qualificació de les pràctiques de laboratori (40%) i dels exercicis realitzats durant el curs (60%)
Ca: qualificació mitjana dels exercicis del curs
Pr: qualificació mitjana de les pràctiques
QF: Qualificació final de l’assignatura
QF = Ca si Ca< 4
QF = 0.6·Ca + 0.4·Pr si Ca ≥ 4
Els estudiants amb QF < 5 podran realitzar un examen de caràcter “final” i recuperatori. La qualificació final (QF) màxima en cas d’haver de fer aquest examen serà de 5.
Qualsevol activitat realitzada de manera fraudulenta o sense respectar les normes que per a ella s'especifiquin serà valorada amb 0 punts i podrà comportar una qualificació final (FM) de 0 punts. Això inclou, però no es limita a, la còpia i el plagi de pràctiques i exercicis independentment del rol desenvolupat (origen o destí).
Ben-Ari, M.. Principles of concurrent and distributed programming. 2006. Essex: Pearson, 2006. ISBN 9780321312839.
Palma Méndez, José Tomás et al,. Programación concurrente. Madrid: International Thomson, 2003. ISBN 8497321847.
Magee, Jeff; Kramer, Jeff. Concurrency : state models & Java programs. 2nd ed. Chichester: John Wiley & sons, 2006. ISBN
0470093552.