Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Judith Turrión Prats

Trimestre: All quarters

Crèdits: 20

Professorat: 

Judith Turrión Prats
Enric Camón Luis 
Maria Dolors Celma Benaiges 

Curs acadèmic: 2024

Curs d'impartició: 4

Llengües d'impartició


  • Català

Competències / Resultats d'aprenentatge


Competències bàsiques
  • B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteixi de la base de l'educació secundària general, i es sol trobar a un nivell que, si bé té suport en llibres de texte avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi

     

  • B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi

     

  • B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic

     

  • B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat

     

  • B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis postriors amb un alt grau d'autonomia

     

Competències específiques
  • E1_Interpretar els principis del turisme en la seva dimensió espacial, social, cultural, política, laboral i econòmica i identificar tipologies i destinacions turístiques

  • E2_Analitzar els impactes que genera el turisme en els seus aspectes econòmics, socials i mediambientals i aportar solucions innovadores

  • E3_Analitzar les principals estructures politicoadministratives turístiques i interpretar el marc legal que regula les activitats turístiques

  • E4_Convertir un problema "empíric" en un projecte d'investigació i elaborar conclusions

  • E5_Aplicar una marcada orientació de servei al client i manejar tècniques de comunicació

  • E6_Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiu de la seva explotació a través de models de gestió innovadors

  • E7_Analitzar, sintetitzar i resumir críticament la informació economicopatrimonial de les organitzacions turístiques

  • E8_Dirigir diferents tipus d'entitats turístiques definint objectius, estratègies, polítiques comercials i gestionant els recursos financers

  • E9_Treballar en mitjans culturals diferents, aportant solucions als diferents problemes que es presenten

  • E10_Emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de l'àmbit empresarial i elaborar un document per transmetre informació o proposta empresarial innovadora en turisme

  • E11_Gestionar els espais territorials turístics d'acord amb principis de sostenibilitat

  • E12_Dominar els procediments operatius de les empreses d'allotjament, restauració i intermediació turística

  • E13_Interpretar l'estratègia, els objectius i els instruments públics de la planificació turística

  • E14_Reconèixer i aplicar les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) en els diferents àmbits del sector turístic

  • E15_Interpretar un pla públic en matèria turística i les oportunitats que es deriven per al sector privat

  • E16_Planificar i gestionar els recursos humans de les organitzacions turístiques

  • E17_Reconocer detalles del funcionamiento de los destinos, estructuras turísticas y sus sectores empresariales a nivel mundial

  • E18_Comprendre les característiques de la gestió del patrimoni cultural i ser capaços d'elaborar iniciatives innovadores per a la seva posada en valor com a atractiu turístic

  • E19_Detectar les necessitats per a la planificació tècnica d'infraestructures i instal·lacions turístiques

  • E20_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en almenys una llengua estrangera

  • E1_Interpretar conceptes econòmics bàsics i el raonament econòmic, així com el funcionament microeconòmic i macroeconòmic.

  • ADE_E9_Utilitzar instruments matemàtics i eines avançades d'estadística per a la presa de decisions i per al contrast d'hipòtesis econòmiques diverses.

Competències generals
  • G1_ Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de concens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements

  • G3_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament

  • G4_Integrar els valors de justicia social, d'igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació controbueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i que es basa en la cultura del diàleg i de la pau

     

  • G2_Ser capaç de generar idees i solucionar problemas, tant de manera individual com col·lectiva

Competències transversals
  • T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya

  • T2_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional

     

  • T3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments

  • T4_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc

     

  • T5_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària

  • T6.Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic

  • T7_ Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.

Presentació de l'assignatura


El TFG comporta la realització, per part de l’estudiant, d’un projecte, un estudi, una memòria o un treball en què s’apliquin, s’integrin i es desenvolupin els coneixements, les capacitats, les competències i les habilitats adquirits en el grau.

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres

Continguts


  • Elaboració d'un treball escrit en alguna de les modalitats següents:
    • un projecte de recerca científica de l'àmbit de coneixement del Grau
    • un projecte emprenedor de creació d’una empresa o un projecte intraemprenedor dintre d’una empresa existent o
    • un projecte d’intervenció en una empresa/territori, etc. o
    • un pla de màrqueting d’una empresa real 
  • Presentació i defensa del treball davant d'un tribunal
    • tribunal de seguiment a meitat de curs
    • tribunal final

Activitats i sistema d'avaluació


La qualificació final del TFG s’obtindrà a partir de diferents avaluacions:

  • Informes del tutor de TFG: 20% de la nota final
  • Tribunal de seguiment: 20% de la nota final
  • Tribunal Final del TFG: 50% de la nota final
  • Sessions de Formació: 10% de la nota final

Tot el procediment detallat sobre l’avaluació del TFG està recollit a la “Normativa reguladora TFG” del Centre Universitari Tecnocampus, que està disponible a l’aula virtual del TFG i a la web del TecnoCampus. 

La regulació específica del funcionament del TFG dels estudis del Departament d'Empresa està disponible a l'aula virtual.

Bibliografia


Bàsic

Amat, Oriol y Rocafort Alfredo (2017). "Com fer recerca". Barcelona: Profit Editorial

Ferrer, Virgina, Carmona, Moisés y Soria, Vanessa. (2013). "El trabajo fin de grado. Guía para estudiantes, docentes y agentes colaboradores". McGraw-Hill.

Pajo, Bora. (2022). "Introduction to research methods: A hands-on approach". Sage publications.

Complementària

Irízar, Iñazio. (2012) "El plan de negocio en la práctica". Netbiblo

King, Gary, Robert O. Keohane, and Sidney Verba. (2007). "El diseño de la investigación social". Alianza.

McGregor, Sue L. (2017). "Understanding and evaluating research: A critical guide". Sage Publications.

 

Philips, Richard and Johns, Jennifer (2023).  "Fieldwork for Social Research: A student's Guide". Sage Publications