Informació general


Tipus d'assignatura: Obligatòria

Coordinador: Judith Turrión Prats

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 6

Professorat: 

Joan Sorribes Sánchez

Curs acadèmic: 2024

Curs d'impartició: 3

Llengües d'impartició


  • English

El contingut de l'assignatura també pot tenir parts català i en castellà.

Competències / Resultats d'aprenentatge


Competències bàsiques
  • B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi

     

  • B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic

     

Competències específiques
  • E8_Dirigir diferents tipus d'entitats turístiques definint objectius, estratègies, polítiques comercials i gestionant els recursos financers

Competències generals
  • G1_ Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de concens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements

  • G4_Integrar els valors de justicia social, d'igualtat entre homes i dones, la igualtat d'oportunitats per a tots i especialment per a les persones amb discapacitat, de manera que els estudis d'Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació controbueixin a formar ciutadans i ciutadanes per a una societat justa, democràtica i que es basa en la cultura del diàleg i de la pau

     

Competències transversals
  • T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya

  • T2_Mostrar disposició per conèixer noves cultures, experimentar noves metodologies i fomentar l'intercanvi internacional

     

  • T3. Formular raonaments crítics i ben argumentats, emprant per a això terminologia precisa, recursos especialitzats i documentació que avali aquests arguments

  • T4_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc

     

  • T5_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària

  • T6.Desenvolupar tasques de manera autònoma amb una correcta organització i temporalització del treball acadèmic

  • T7_ Desenvolupar la capacitat d'avaluar les desigualtats per raó de sexe i gènere per dissenyar sol·lucions.

Presentació de l'assignatura


L'assignatura està pensada per aprendre com organitzar una empresa turística de manera transversal i com, posteriorment, competir en un mercat de productes pel turisme. L'assignatura és molt pràctica i es basa en l'aplicació dels conitnguts obtinguts durant els diversos anys a més d'informació nova per a millorar l'administració d'empreses turístiques. 

L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes / misògines, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.

Continguts


  1. Administració d’empreses
  2. Client / Usuari
  3. Investigació de mercat
  4. Publicitat
  5. Producció i preu
  6. Comptabilitat empresarial
  7. Simulador

Activitats i sistema d'avaluació


Avaluació continuada (60%)

  • Seminaris (on és obligatòria l'assistència): 30%
  • Nota simulador: 30%

Avaluació final (40%)

  • Test final: 20%
  • Informe d'organització: 20%

Bibliografia


Bàsic

Casanueva Rocha, Cristóbal y Gallego Águeda, Mari Ángeles (2012). Empresas y organizaciones turísticas (3ªEd.). Editorial Pirámide.

Evans, Nigel (2015). Strategic management for tourism, hospitality and events (2ª Ed). Routledge.

Gallego Águeda, Mari Ángeles y Casanueva Rocha, Cristóbal (2016). Dirección y Organización de Empresas Turísticas (2ª Ed.). Editorial Pirámide.

Complementària

Garcia Isa, Isabel (2018). Organización de Empresas Turísticas. Editorial Síntesis.

 

Jones, Gareth R. (2008). Teoría organizacional: diseño y cambio en las organizaciones (5ª Ed). Pearson Educación.

Robbins, Stephen P. y Judge, Timothy A. (2011). Organizational behavior (15 Ed.). Hoboken.

Roberts, John (2006). La empresa moderna: organización, estrategia y resultados. Antoni Bosch editor.