Que estàs buscant?
.
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les competències que cal demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic o ètic
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees,problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E10_Reconèixer i comprendre els mecanismes d'innovació i emprenedoria i desenvolupar iniciativa emprenedora a través de models teòrics que s'ajustin a una idea de negoci.
E11_Analitzar i valorar adequadament l'entorn científico-tecnològic i econòmic, tant per buscar oportunitats innovadores com per establir els processos necessaris per adaptar l'organitzacio a aquest entorn.
E12_Generar habilitats estratègiques contemplant l'entorn operatiu com a un projecte i establint pautes a llarg plaç i a gran escala
E13_Crear connexions entre persones, col.laboradors i empreses, posant en contacte a gent que en circumstàncies normals no coincidirien.
E14_Identificar els sectors emergents i les estratègies d'innovació empresarial aplicades en aquests sectors i comparar-les entre elles.
E15_Reunir i interpretar dades significatives per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants en l'àmbit empresarial i ser capaç d'elaborar un document que permeti transmetre informació o una proposta empresarial innovadora.
E5_Analitzar contextes empresarials, identificar mercats i clients i establir estratègies de màrqueting mitjançant la utilització de tècniques avançades i innovadores.
E7_Elaborar projectes i propostes d'empreses innovadores establint principis de responsabilitat social en la gestió i integrant la prespectiva de gènere com a indicadors de qualitat i innovació.
G1_Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant enfront opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements
G2_Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant del canvi i estar disposats a reavaluar els vells models mentals que limiten el pensament
T1_Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dies llengües oficials a Catalunya
T3_Mostrar habilitats emprenedores de lideratge i direcció, que reforcin la confiança personal i redueixin la por al risc
T4_Dominar les eines informàtiques i les seves principals aplicacions per a l'activitat acadèmica i professional ordinària
L’objectiu general de l'assignatura és adquirir els coneixements, habilitats i competències bàsiques per desenvolupar projectes innovadors mitjançat el treball col·laboratiu i eines creatives.
S’analitzaran els conceptes bàsics relacionats amb la gestió de la innovació, la seva terminologia i les tipologies d’innovacions. A continuació, l’alumne farà un viatge a través del procés creatiu des de la identificació d’oportunitats en el mercat, la generació de noves idees, el prototipatge i el test amb els potencials usuaris i clients.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
1 Introducció a la Innovació
2. La filosofa de la Innovació des del mercat
3. Introducció a la Creativitat
4. Tècniques per fomentar la creativitat
5. Avaluació i selecció d’idees
6. Prototipatge
7. Claus per presentar una proposta innovadora
Sistema d’avaluació:
SE1. Participació en les activitats plantejades dins de l’aula |
20% |
SE2. Treballs individuals i/o en grup |
20% |
SE3. Exposicions |
20% |
SE4. Examen final |
40% |
Avaluació durant el trimestre d’ impartició de l’assignatura:
Cal superar l’avaluació continuada amb una nota mínima de 5. Els alumnes han d'aprovar obligatòriament l’avaluació continuada poder aprovar l’assignatura sencera
Avaluació en el període de recuperació:
Un alumne que no s'hagi presentat a la primera convocatòria NO pot presentar-se a la recuperació.
Pressman, Andrew. (2018). Design thinking: A guide to creative problem solving for everyone. Routledge.
Schilling, Melissa A. (2023). Strategic management of technological innovation (7th ed.). McGraw Hill.
van den Ende, Jan. (2021). Innovation Management. Macmillan Education Limited
¿Cómo fomentar la creatividad en el trabajo?, gener 2021. Recuperat de https://www.innovationfactoryinstitute.com/blog/como-fomentar-la-creatividad-en-el-trabajo/
¿Cuál es el verdadero valor del Design Thinking para las empresas?, setembre 2018. Recuperat de https://www.innovationfactoryinstitute.com/blog/cual-es-el-verdadero-valor-del-design-thinking-para-las-empresas/
¿Qué es el Design Thinking?, octubre 2013. Recuperat de https://www.innovationfactoryinstitute.com/blog/que-es-el-design-thinking/
¿Qué metodología de innovación es más adecuada para mi empresa?, febrer 2017. Recuperat de https://www.innovationfactoryinstitute.com/blog/que-metodologia-de-innovacion-es-la-mas-adecuada-para-mi-empresa/
¿Qué principios de la psicología social pueden inspirar el proceso de Design Thinking?, maig 2021.
Amabile, Teresa M. (1998). How to Kill Creativity Harvard Business Review 76(5): 76-87
Amabile, Teresa M. (2012) The componential theory of creativity, Harvard Business School working paper to appear in Kessler, E.H. (Ed.) Encyclopedia of Management Theory, in press (Sage Publications, 2013)
Amabile, Teresa M. (2013). Componential theory of creativity. In E. Kessler (Ed.), Encyclopedia of management theory. (pp. 135-140). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, Inc. doi: http://dx.doi.org/10.4135/9781452276090.n42
Amabile, Teresa M. (1988). A model of creativity and innovation in organizations. Research in organizational behavior, 10(1), 123-167.
Amabile, Teresa M. (1996). Managing for creativity. Boston: Harvard Business School.
Amabile, Teresa M. (1996). The Motivation for Creativity in Organizations. Harvard Business School. Background Note, 396-240.
Amabile, Teresa M. (2000) "A Model of Creativity and Innovation in Organizations." In Research in Organizational Behavior. Vol. 22, edited by B. Staw and R. Sutton. Elsevier Science.
Assink, Marnix. (2006). Inhibitors of disruptive innovation capability: a conceptual model. European journal of innovation management, 9(2), 215-233.
Baker, Kathryn "Innovation," www.au.af.mil/au/awc/awcgate/doe/benchmark/ch14.pdf
Bessant, John; Tidd, Joseph (2007). Innovation and entrepreneurship. John Wiley & Sons.
Brown, Tim (2008) Design Thinking: Thinking like a designer can transform the way you develop your products, services, processes- and even strategy. Harvard Business Review.
Brown, Tim; Katz, Barry. (2010). Change by design. Lian Jing/Tsai Fong Books.
Chandy, Rajesh K.; Prabhu, Jaideep C. (2010). Innovation typologies. Wiley international encyclopedia of marketing.
Chesbrough, Henry William (2003) Open innovation: the new imperative for creating and profiting from technology. Harvard Business School Press. Boston.
Christensen, Clayton (1997) The Innovator’s Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail. Harvard Business Press. Boston.
Csikszentmihaly, Mihaly. (1996) Creativity: Flow and the Psychology of Discovery and Invention, Harper Perennial.
Csikszentmihalyi, Mihaly (1998) Creatividad. El fluir y la psicología del descubrimiento y la invención. Paidós. Barcelona.
Descubre el Design Thinking, la metodología de trabajo que arrasa en las compañías punteras del mundo, gener 2017.
Drucker, Peter F. (1998). The discipline of innovation. Harvard Business Review, 76(6), 149-157.
Fernández Romero, Andres (2005) Creatividad e Innovación en empresas y organizaciones. Técnicas para la resolución de problemas. Díaz de Santos. Madrid.
Gallo, Carmine (2014). Talk like TED: the 9 public speaking secrets of the world's top minds. Pan Macmillan.
IDEO. Human Centered Design Toolkit. http://www.ideo.com/work/human-centered-design-toolkit/
Johnson, Steven (2010) Where Good Ideas Come From. The Natural history of Innovation. Riverhead Books. Nueva York.
Kaufman, James C.; Beghetto, Ronald A. (2009). Beyond big and little: The four c model of creativity. Review of general psychology, 13(1), 1-12.
Kim, Kyung H. (2006) Can we trust creativity tests? A review of the Torrance Test of Creative Thinking (TTCT), Creativity Research Journal, 18(1): 3 –14.
Komori, Shigetaka. (2015). Innovating out of crisis: How Fujifilm survived (and Thrived) as its core business was vanishing. Stone Bridge Press, Inc..
Lehrer, Jonah. (2008). The eureka hunt. The New Yorker, 28, 40-45.
Martínez Casanovas, Matilde; Miralles, Francesc; García Escarré, Rafael; Gómez, Marcos. Innovation Factory Brainstorming: improving idea generation through experiential learning training. XXII ISPIM Conference: Sustainability in Innovation.
Mazzucato, Marianna. (2013). The entrepreneurial state: Debunking public vs. Private sector myths.
Mazzucato, Marianna. (2018). The value of everything: Making and taking in the global economy. Hachette UK.
Mazzucato, Marianna. (2021). Mission economy: A moonshot guide to changing capitalism. Penguin UK.
Miller, Paddy; Brankovic, Azra. (2011). Building a creative culture for innovation. IESE Insight, 11, 51-58.
Miziolek, John. Design Thinking Starts At The Top. Fast Company, 2 de noviembre de 2012. http://www.fastcompany.com/3002635/design-thinking-starts-top
Osborn, Alex F. (1957). Applied Imagination: Principles and procedures of creative problem-solving, (Revised Ed.). New York: Charles Scribner's Sons.
Popadiuk, Silvio.; Choo, Chun Wei (2006). Innovation and knowledge creation: How are these concepts related?. International journal of information management, 26(4), 302-312.
Robinson, Ken.; Aronica, Lou. (2016). Creative schools: The grassroots revolution that's transforming education. Penguin books.
Rosenthal, Stephen R., & Capper, Mark (2006). Ethnographies in the front end: Designing for enhanced customer experiences. Journal of Product Innovation Management, 23(3), 215-237.
Torrance, Ellis P. (1966) The Torrance Tests of Creative Thinking-Norms-Technical Manual Research.
Udwadia, Firdaus E. (1990). Creativity and innovation in organizations: Two models and managerial implications. Technological forecasting and social change, 38(1), 65-80.
Varios autores (2010) Manual de la Creatividad Empresarial, Crea Business Idea.
de Bono, Edward. (1994) El pensamiento creativo: el poder del pensamiento lateral para la creación de nuevas ideas. Paidós Ibérica (12ª ed). Barcelona.
de Bono, Edward. (1999) Lateral Thinking: Creativity Step by Step. New York, NY: Harper and Row.
de Brabandere, Luc.; Iny, Alan. (2012). Thinking in New Boxes. Own the Future: 50 Ways to Win from the Boston Consulting Group, 279-283.