Informació general


Tipus d'assignatura: Optativa

Coordinador: Joan Triadó Aymerich

Trimestre: Primer trimestre

Crèdits: 4

Professorat: 

Màrian Buil Fabregà

Curs acadèmic: 2024

Curs d'impartició: 4

Llengües d'impartició


  • Català

L'idioma d'impartició és el que es determini en cada activitat en la què es participa.

Competències / Resultats d'aprenentatge


Competències específiques
  • CE1: Capacitar per la resolució dels problemes matemàtics que es puguin plantejar a l'enginyeria. Aptitud per aplicar els coneixements sobre: ¿¿àlgebra lineal; geometria; geometria diferencial; càlcul diferencial i integral; equacions diferencials i en derivades parcials; mètodes numèrics; algorítmica numèrica; estadística i optimització.

  • CE2: Comprensió i domini dels conceptes fonamentals sobre les lleis generals de la mecànica, termodinàmica, camps i ones i electromagnetisme i la seva aplicació en la resolució de problemes propis de l'enginyeria.

  • CE3. Tenir coneixements bàsics sobre l'ús de la programació d'ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics d'aplicació en l'enginyeria.

  • CE4: Comprendre i aplicar els principis dels coneixements fonamentals de la química general, química orgànica i inorgànica i les seves aplicacions en l'enginyeria.

  • CE5: Capacitar per a la visió espacial i el coneixement de les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador.

  • CE6: Conèixer el concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses.

  • CE7: Tenir coneixements de termodinàmica aplicada i transmissió de calor. Els seus principis bàsics i la seva aplicació a la resolució de problemes d'enginyeria.

  • CE8: Conèixer els principis bàsics de la mecànica de fluids i la seva aplicació a la resolució de problemes en el camp de l'enginyeria. Calcular canonades, canals i sistemes de fluids.

  • CE9: Conèixer els fonaments de la ciència, tecnologia i química de materials. Comprendre la relació entre la microestructura, la síntesi o processat i les propietats dels materials.

  • CE11: Coneixements dels fonaments de l'electrònica.

  • CE10: Coneixement i utilització dels principis de la teoria de circuits i les màquines elèctriques.

  • CE12: Coneixements sobre els fonaments dels automatismes i dels mètodes de control.

  • CE13: Coneixements dels principis de la teoria de màquines i mecanismes.

  • CE14: Coneixement i utilització dels principis de la resistència de materials.

  • CE15: Tenir coneixements bàsics dels sistemes de producció i fabricació.

  • CE16: Coneixements bàsics de les tecnologies mediambientals i sostenibilitat.

  • CE17: Coneixements aplicats d'organització d'empreses.

  • CE18: Conèixer l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes.

  • CE19: Capacitat per a aplicar l'electrotècnia.

  • CE20: Conèixer els fonaments i aplicacions de l'electrònica analògica.

  • CE21: Conèixer els fonaments i aplicacions de l'electrònica digital i els microprocessadors.

  • CE22: Conèixer les aplicacions de l'electrònica de potència.

  • CE23: Conèixer les aplicacions de la instrumentació electrònica.

  • CE24: Capacitar per dissenyar sistemes electrònics analògics, digitals i de potència.

  • CE25: Capacitar per al modelat  i la simulació de sistemes.

  • CE26: Conèixer la regulació automàtica i les tècniques de control i la seva aplicació a l'automatització industrial.

  • CE27: Conèixer els principis i aplicacions dels sistemes robotitzats.

  • CE28: Aplicar la informàtica industrial i les comunicacions.

  • CE29: Capacitar per dissenyar sistemes de control i automatització.

Competències transversals
  • CT1: Que els estudiants coneguin una tercera llengua, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit i d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats en cada titulació.

  • CT2: Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles.

Presentació de l'assignatura


  • L’assignatura fomentar l’actitud emprenedora per fer a l’estudiantat més empleable 

  • L’actitud emprenedora es resumeix en portar les idees a l’acció (execució)

  • Té com a resultat emprendre nous projectes 

           -per compte propi (emprenedoria)

           -o dins les organitzacions (intraprenedoria)

  • S’han de realitzar 6 Activitats en l’àmbit de l’emprenedoria i/o l’intraprenedoria. 

  • NO es cursa en un trimestre en concret.

  • Es cursen en un o dos cursos acadèmics depenent del calendari de les activitats a les que es vol participar i el ritme de l’alumnat.

  • Es poden incloure activitats anteriors a la matrícula de l’assignatura. 

  • Un cop finalitzades les 6 activitats, l’estudiantat passa per dues fases : 

1.- Certificar la competència emprenedora : 

  • Presentació de la seva infografia davant de tribunal ( calendari exàmens tercer trimestre) 

  • Obtindrà un certificat addicional al seu títol universitari.

2.- Avaluació assignatura optativa Itinerari emprenedor 

  • Les activitats poden ser organitzades per Tecnocampus o d'altres entitats reconegudes en l'àmbit d'emprenedoria, la innovació, l’economia social i/o l’economia circular. 
  • L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfones, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens podem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.

Continguts


  1. Competències emprenedores 

  2. Mentora

  3. Networking: Accelera la teva Xarxa emprenedora

  4. Repte emprenedor i premis

  5. PREINCUBADORA: Projecte propi

  6. Elevator Pitch: Infografia emprenedora

Activitats i sistema d'avaluació


15% FITXA 1:  Competències emprenedores 

15% FITXA 2: Mentora

15% FITXA 3 :Networking: Accelera la teva Xarxa emprenedora

15% FITXA 4: Repte emprenedor i premis

15% FITXA 5: PREINCUBADORA: Projecte propi

25% FITXA 6: Elevator Pitch: Infografia emprenedora

Bibliografia


Bàsic

De Bes, F. T. (2005). El libro negro del emprendedor. Guia il· lustrada on es mostra els principals problemes que tenen els emprenedors a la hora de passar de la idea al desenvolupament de la mateixa.

Ries, E. (2014). El método lean startup. Leader Summaries.