Que estàs buscant?
Català i castellà, amb documentació en anglès.
E8. Representar de forma visual conceptes i/o dades per a la ideació i creació de videojocs.
G1. Demostrar tenir i comprendre coneixements avançats de la seva àrea d'estudi que inclouen els aspectes teòrics, pràctics i metodològics, amb un nivell de profunditat que arriba fins a l'avantguarda del coneixement.
G3. Reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
T2. Treballar com a membre d'un equip interdisciplinari ja sigui com un membre més o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos i tenint en compte els recursos disponibles.
L'assignatura presenta el marc teòric del disseny d'interfícies en general, així com específic de videojocs dins de la matèria de Creació Artística. L’estudiant aprendrà a analitzar i dissenyar interfícies gràfiques d’usuari i, específicament, interfícies d’usuari per videojocs.
Tema 1: Introducció a les interfícies d’usuari (UI)
1.1 Definició i historia
1.2 Components
1.3 Característiques
1.4 Evolució
1.5 Experiència d’usuari (UX)
1.6 Procés en el disseny d’una UI per a Videojocs
Tema 2: Teoria del color, regles de composició i Wireframing
2.1 El color i els cercles cromàtics
2.3 Psicologia i propietats del color
2.5 Regles de composició
2.6 Wireframing
Tema 3: Usuari i referències
3.1 Persona profile
3.2 Accessibilitat
3.3 Benchmarking
Tema 4: Mockup
4.1 Definició
4.2 Dispositius
4.3 Artboards
4.4 Optimització
4.5 Ancors
Tema 5: Flowchart
5.1 Definició
5.2 Elements
5.3 Tipus
Tema 6: Biblia d’estil
6.1 Definició
6.2 Elements
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Exercici a casa: Moodboard 5%
A2. Exercici a casa: Wireframe i Mockup 10%
A3. Pràctica de laboratori – Individual: Persona profile, Moodboard, Benchmarking 10%
A4. Pràctica de laboratori – Individual: Flowchart 15%
A5. Pràctica de laboratori – Individual: Mockup de vàries pantalles 25%
A6. Exercici a classe: Mockup animat 5%
A7. Treball individual: Disseny de UI 30%
Nota final: A1 0,05 + A2 0,1 + A3 0,1 + A4 0,15 + A5 0,25 + A6 0,05 + A7 0,3
Consideracions:
- Cal obtenir una nota igual o superior a 5 al treball individual per a aprovar l’assignatura.
- Una activitat no entregada o lliurada amb retard i sense justificació (citació judicial o assumpte mèdic) compta com un 0.
- És responsabilitat de l’alumne evitar el plagi en totes les seves formes. En el cas de detectar un plagi, independentment del seu abast, en alguna activitat correspondrà a tenir una nota de 0. A més, el professor comunicarà al Cap d’estudis la situació per a que es prenguin mesures aplicables en matèria de règim sancionador.
Accesibilitat
http://gameaccessibilityguidelines.com/
Krug, Steve. (2005). Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability. Addison Wesley.
Nielsen Norman Group
https://www.nngroup.com/
Nielson, Jakob. (2000). Designing Web Usability: The Practice of Simplicity. New Riders Publications Pearson.
Saunders, Kevin and Novak, Jeannie. (2012). Game Development Game Interface Design. Delmar Cengage Learning.
Scolari, Carlos Alberto (2018). Las leyes de la interfaz. Barcelona: Gedisa Editorial.
Shimpeno, Peter. (2014). Improving the User Interface through Gestalt Design Principles, MFA User Experience Designer The 26th Annual IEEE Software Technology Conference.