Que estàs buscant?
Material: Català i castellà
B5 Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E10 Realitzar programes per a les organitzacions i entitats esportives en l'àmbit de l'Oci, Turisme, el Lleure, i l'Espectacle Esportiu
E12 Gestionar instal·lacions esportives
G1 Identificar l'objecte d'estudi de les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
G11 Elaborar textos escritos y audiovisuales relacionados con las Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
T4 Aplicar los conocimientos a su trabajo de forma profesional con la elaboración y defensa de argumentos y de resolución de problemas dentro del área de las Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
La organització del món de l’esport s’ordena mitjançant la creació d’entitats mercantils o entitats sense ànim de lucre. Gestionar aquestes entitats esdevé un objectiu prioritari per garantir la seva continuitat en el temps. Hi ha múltiples factors que intervenen en la gestió i direcció d’un organisme d’aquestes característiques. En aquesta assignatura, l'estudiant podrà analitzar els estats financers d’una empresa i conèixer la situació financera i patrimonial d’aquesta entitat. Coneixerem les diferències entre el compte de pèrdues i guanys i la generació de tresoreria i estudiarem tècniques que ens permetin comparar estats financers de diferents entitats. També aprendrà el sistema de contractació laboral i la gestió bàsica de recursos humans en una empresa esportiva.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
PART I.- BASES ECONÒMIC-FINANCERES
Tema 1. Introducció.
Tema 2. Balanç de Situació (Inversions i Financiació)
Tema 3. Compte de Resultats
Tema 4. Pressupost de Tresoreria
PART II.- CONTRACTACIÓ
Tema 1: Les Relacions laborals:
Drets i deures dels treballadors.
Les fonts laborals: Estatut dels treballadors i Conveni col·lectiu.
Règim especial dels esportistes professionals.
Tema 2: Gestió i administració dels RRHH
Contractació: Clàusules.
Jornada de treball: horaris,vacances i HHEE
Llei de prevenció Riscos Laborals.
Suspensió i extinció de la Relació Laboral individual
La figura del voluntariat: aspectes legals
Tema 3: La Retribució i Seguretat social
Salari i nòmina
IT i Atur.
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
Cada part de l’assignatura compta de la següent manera: Part I.- Bases econòmic-financeres representa un 66,6% (4 ECTS) de la nota global i la Part II.- Contractació representa l’altre 33,4% (2 ECTS) de la nota global. Cal que es tregui una nota mínima de 4 sobre 10 en cada part per tenir dret a fer nota mitja. En cas que alguna part o totes dues no superin aquest 4 sobre 10 no es superarà l’assignatura. En cas de suspendre una de les dues parts, no es guarda cap nota d’un any per l’altre.
PART I.- BASES ECONÒMIC-FINANCERES
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Treballs en grup |
20% |
E12, T4 |
Treballs individuals |
20% |
E10, T4 |
Examen final |
60% |
B5, G1, G11 |
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Examen |
60% |
B5, G1, G11 |
ASPECTES PARTICULARS DE LA PART I
L'examen a fi de trimestre suposa el 60% de la nota (40% pràctic + 20% teòric). L’examen teòric consisteix en preguntes tipus test amb quatre respostes possibles de les quals una única resposta és vàlida. El mètode de valoració serà el següent: 1 punt si la resposta és correcta, -0,25 si és incorrecta i 0 si no es respon la pregunta. Es necesita treure una nota mínima de 4 en el pràctic i un 4 en el teóric perquè es pugui fer mitjana entre elles, cas contrari, l'examen trimestral es considerarà suspès.
El 40% que resta es formarà a partir dels treballs efectuats en les activitats col·lectives a classe (20%) i amb la realització de les tasques individuals (20%). Es valorarà la defensa en públic, l'explicació davant els companys dels dubtes i preguntes formulades i la resolució de les dificultats proposades.
En recuperació només es podrà fer la prova final que computarà el 60 % de la qualificació final, ja que es conservaran les notes de les activitats.
D'acord amb la normativa vigent, només es pot optar a la recuperació, si s'ha suspès l'assignatura. Si la qualificació és de No presentat/da, no es podrà optar a la recuperació.
PART II.- CONTRACTACIÓ
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Treballs en grup |
40% |
E12, T4 |
Examen final |
60% |
B5, G1, G11 |
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Examen |
60% |
B5, G1, G11 |
ASPECTES PARTICULARS DE LA PART II
L'examen a fi de trimestre suposa el 60% de la nota
L’examen consisteix en preguntes teòriques i pràctiques a desenvolupar.
Cal treure una nota mínima de 4 en la part de l'examen per ser sumat el 40% de les activitats avaluades de treballs.
En recuperació només es podrà fer la prova final que computarà el 60 % de la qualificació final, ja que es conservaran les notes de les activitats.
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
AMAT, O. (2008): Análisis integral de empresas. Profit Editorial
AMAT, O. (2008): Análisis de estados financieros. 8ª edición. Gestión 2000
Articles i bibliografia complementària que s'anirà facilitant per temes a través de l'aulari.
Curso Básico del derecho del trabajo(para titulaciones no jurídicas). Juan M. Ramírez Martínez. últimes edicions. Mínim edició 2011
Curso de derecho de Trabajo. Manuales de Tirant lo Blanch. Director Juan M. Ramírez Martínez. últimes edicions. Mínim edició 2011
Derecho del trabajo. Alfredo Montonya Melgar. Editorial Tecnos. Ultimes edicions.Mínim edició 2011
Derecho del trabajo. Antonio Martin Valverde, Rodríguez-Sañudo Gutiérrez, Fermín, García Murcia, Joaquín. Editorial Tecnos. Últimes edicions. Mínim edició 2011
Laboral: Material elaborat per la professora en Powerpoints per matèries.
Legislació Social básica Ed Civitas o Lex Nova que inclogui la següent normativa bàsica: Estatut del treballadors. Llei General de la Seguridad Social. Llei de Prevenció de Riscos Laborals. Llei de Procediment Laboral i Llei Orgànica de Llibertat Sindical.
MUÑOZ MERCHANTE, A. (2021): "Introducción a la Contabilidad". Editorial Sanz y Torres, S.L. Depósito legal: M-756-2021.
PLAN GENERAL DE CONTABILIDAD DE PEQUEÑAS Y MEDIANAS EMPRESAS (2021): Reial Decret 1/2021, 30 de gener.
SOLÀ ,Magda.; VILARDELL, Inmaculada. (2009): Introducción a la contabilidad general. McGrawHill
ALBELDA, E. y SIERRA, L. (2014): Introducción a la contabilidad financiera. Ejercicios básicos. Pirámide.
DIÉGUEZ, J. (Coord.) (2015): Contabilidad financiera. El Plan General de Contabilidad. Pirámide.
LOSILLA, M.F. (2011): Prácticas de contabilidad financiera. Madrid: Garceta.
MONTESINOS JULVE, VICENTE (2009): Introducción a la contabilidad financiera: un enfoque internacional. Ariel. 6ª edición corregida y puesta al día adaptada al Plan General de Contabilidad.
Memento pràctico Francis Lefebre. Social. Últimes edicions. Maig 2010.
PLAN GENERAL DE CONTABILIDAD (2021): Reial Decret 1/2021, 30 de gener.
Práctica Laboral y de Seguridad Social. ANTONIO FERNANDEZ DIEZ, JOSE F. MARTINEZ SEPTIEN. Editorial Lex Nova
pàgines web:
www.gencat.cat/treball
www.mtas.es
www.seg-social.es