Que estàs buscant?
B5. Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
E13. Identificar les eines bàsiques de l'e-Màrqueting.
E14. Aplicar els coneixements adquirits a la gestió de comunitats digitals.
E5. Reconèixer les particularitats de l'activitat de màrqueting en sectors d'activitat amb característiques específiques.
G1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
G2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
T5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
Aprofundir en el dret fonamental a la protecció de dades.
Entendre els canvis ocorreguts a partir del segle XXI i les característiques de la nova economia i entorn cultural i social
Sessions teòriques
MD1.Classe magistral: Sessions de classe expositives basades en l'explicació del professor en la qual assisteixen tots els estudiants matriculats en l'assignatura
MD3. Presentacions: Formats multimèdia que serveixen de suport a les classes presencials
MD4. Càpsules de vídeo: Recurs en format vídeo, que inclou continguts o demostracions dels eixos temàtics de les assignatures.
Aprenentatge dirigit
MD6. Debats i fòrums: Converses presencials o online, segons els objectius que el professor responsable de l'assignatura persegueixi.
MD7. Estudi de casos: Dinàmica que parteix de l'estudi d'un cas, que serveix per contextualitzar a l'estudiant en una situació en concret, el professor pot proposar diferents activitats, tant a nivell individual com en grup, entre els seus estudiants
Aprenentatge autònom
MD9. Resolució d'exercicis i problemes: Activitat no presencial dedicada a la resolució d'exercicis pràctics a partir de les dades subministrades pel professor
MD10. Recerca i lectura crítica d'articles. Els estudiants parteixen d'una hipòtesi de treball que van a desenvolupar, seguint les fases de la metodologia de recerca, entre les quals la lectura crítica d'articles
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent. El TecnoCampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
Bloc 1. Protecció de dades personals i màrqueting
Bloc dedicat a l'estudi dels principals conceptes en matèria de protecció de dades i privacitat. Començarem per un recorregut per la normativa europea i nacional en aquesta matèria. Posteriorment farem un repàs dels principals conceptes i principis de la normativa. Un cop haguen pogut integrat els esmentats objectius es treballaran les tècniques de màrqueting més comuns, els riscos legals que impliquen i les recomanacions que s'han d'implementar perquè les estratègies de màrqueting que desenvolupem en la nostra vida professional compleixin amb la legalitat.
Tema 1. Introducció: Normativa bàsica i organització institucional
Tema 2. Conceptes bàsics en matèria de protecció de dades
Tema 3. Tractament de dades per activitats de publicitat i drets dels titulars de les dades
Tema 4. Règim jurídic de les comunicacions comercials electròniques
Tema 5. Noves tendències en Màrqueting i influència de la normativa de protecció de dades
Bloc 2. Contractació a distància de béns i serveis
Bloc dedicat a l'estudi dels principals conceptes en matèria de contractació a distància de béns i serveis. Analitzarem els requisits legals que s'han de tenir en compte a l'hora d'implementar eines que permetin la contractació electrònica.
Tema 6. Normes bàsiques venta a través d’Internet o mitjans equivalents
Bloc 3. Protecció de la propietat intel·lectual en el món digital
Bloc dedicat a l'estudi dels principals conceptes en matèria de propietat intel·lectual. Debatrem entorn als reptes que planteja l'ús massiu de les tecnologies de la informació i de la comunicació així com les mesures de protecció d'obres a Internet i les millors pràctiques per no infringir drets de propietat intelectual. Finalment farem un recorregut pels conceptes de competència deslleial i de defensa de la competència.
Tema 7. Conceptes bàsics
Tema 8. Protecció dels drets de propietat intel·lectual
Tema 9. Normes reguladores de la competència
Bloc 4. Protecció de les marques i noms comercials
Bloc dedicat a l'estudi dels signes distintius i la seva regulació legal. Analitzarem les diferents formes de protecció de marca i de la seva gestió en l'entorn digital. Finalment, farem un recorregut pels tipus de conflictes més habituals que poden sorgir entre marques i noms de domini.
Tema 10. La protecció de la marca en l’entorn digital
AF1. Sessions teòriques
AF4. Treball individual i grupal
AF5. Estudi personal
SE1. Participació a les activitats plantejades dins l'aula - 10%
SE3 Assistència a classe - 10%
SE2 Trabajo individual i/o en grup - 30%
SE4. Examen final - 50%