Que estàs buscant?
B4. Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
E13. Identificar les eines bàsiques de l'e-Màrqueting.
E14. Aplicar els coneixements adquirits a la gestió de comunitats digitals.
E1. Reconèixer l'entorn en què opera l'organització, el funcionament de l'empresa i les seves àrees funcionals i els instruments d'anàlisi.
E5. Reconèixer les particularitats de l'activitat de màrqueting en sectors d'activitat amb característiques específiques.
G1. Ser capaç de treballar en equip, participant activament en les tasques i negociant davant opinions discrepants fins arribar a posicions de consens, adquirint així l'habilitat per aprendre conjuntament amb altres membres de l'equip i crear nous coneixements.
G2. Ser capaç d'innovar desenvolupant una actitud oberta davant el canvi i estar disposats a re-avaluar els vells models mentals que limiten el pensament.
T1. Comunicar amb propietat de forma oral i escrita en les dues llengües oficials a Catalunya.
T5. Desenvolupar tasques aplicant els coneixements adquirits amb flexibilitat i creativitat i adaptant-los a contextos i situacions noves.
El màrqueting de continguts és una estratègia que consisteix en oferir continguts interessants i útils per apropar-nos als nostres clients. Es tracta de textos llargs o curts, vídeos, imatges, podcasts, infografies... segons les característiques de l'audiència i també de la pròpia empresa. És un plantejament 2.0 que fuig de demanar als clients i potencials clients que comprin determinats productes o serveis i aposta per compartir amb ells continguts que els ajudin a resoldre els seus problemes i els facilitin la feina o un aspecte concret de la seva vida.
L’assignatura capacita l'alumne a entendre els diferents continguts generats per a qualsevol empresa en l'entorn digital, de manera que es pugui relacionar amb els principals stakeholders (empleats, clients, accionistes, mitjans de comunicació, mitjans digitals, bloggers, comunitats, etc.).
L'alumne aprendrà a redactar continguts corporatius i a crear continguts en diferents formats multimèdia.
L'alumne serà capaç d'integrar els continguts en una narrativa transmèdia i reconeixerà les tècniques d'storytelling.
L'alumne treballarà amb textos i vídeos corporatius reals i analitzarà les principals claus, encerts i errades.
Comunicar el procés a través de Comunicació Integrada Corporativa mitjançant l'elaboració d'un Pla de Comunicació Estratègic, a través del coneixement de la realitat de l'empresa i adaptat a les xarxes socials
El plantejament de l'assignatura serà sensible a incorporar la perspectiva de gènere en totes les vessants possibles, des del continguts a les dinàmiques de treball i participació de l'alumnat. S’empraran metodologies que propiciïn la igualtat de gènere i les actituds no sexistes que facilitin la intervenció a l'aula tant dels alumnes com de les alumnes.
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
El Tecnocampus posarà a l’abast del professorat i l’alumnat les eines digitals necessàries per poder dur a terme l’assignatura, així com guies i recomanacions que facilitin l’adaptació a la modalitat no presencial.
Tema 1: Introducció al màrqueting de continguts
Tema 2: El context comunicatiu del màrqueting
Tema 3: Storytelling
Tema 4: Elaboració de continguts i escriptura
Tema 5: Eines del màrqueting no intrusiu
Tema 6: Formats multimèdia
Tema 7: El transmèdia al màrqueting de continguts
Tema 8: Noves tendències
SE2: Treball grupal (bloc de continguts). 30%
SE2: Activitats avaluables. 20%
SE3: Exposicions: Presentació del treball grupal. 10%
SE4: Examen final. 35%
SE5: Portafoli de continguts. 5%
• L'assignatura és presencial i s'ha de seguir des del principi del curs.
• Les pràctiques entregades fora del període establert i pel canal establert no computen nota.
• Si un alumne/a és expulsat/da de classe té l'assignatura suspesa directament sense possibilitat de recuperació.
• Per aprovar l'assignatura és necessari aprovar l'examen final, independentment que la mitjana global de l'assignatura resulti aprovada (no així el treball grupal)
Eva Sanagustín (2013). "Marketing de contenidos". Madrid: Anaya Multimedia.
Mario Tascón (dir.) (2012) “Escribir en Internet. Guía para los nuevos medios y las redes sociales”. Barcelona: Galaxia Gutenberg.
SANAGUSTÍN (2017), Eva. Manual de blogging. Guía para crear y rentabilizar tu blog. Barcelona: UOC.
Christian Salmon (2008). “Storytelling”. Barcelona: Ediciones Península.
HOUGHTON, Robin (2014). Blogging: Escritura creativa. Barcelona: Océano.
SANAGUSTÍN, Eva (2017). Plan de contenidos para medios sociales. Barcelona: UOC.
FREIRE SÁNCHEZ, Alfonso (2017). ¿Cómo crear storytelling de marca? De la teoría a la práctica profesional. Barcelona: UOC.
CAMUS, Albert (1942). L’Estrany.
CANO PLÁ, Luis María (2007). El poder del ingenio: Estrategias creativas de éxito en marketing y publicidad. Madrid: Centro de Estudios Financieros.
LORÁN HERRERO, María Dolores (2017). La comunicación audiovisual en la empresa. Formatos, nuevas fórmulas y usos. Barcelona: UOC.
GUALLAR, Javier; LEIVA-AGUILERA, Javier(2013) .El Content curator: guía básica para el nuevo profesional de Internet. Barcelona: Editorial UOC.
ZEISER, Anne (2015). Transmediamarketing: From film and tv to games and digital media. Ed.Focal Press.
ESCALONA, Núria DigiTalk: Del màrqueting directe a la comunicació 2.0. Barcelona:Editorial UOC.