Enviat per Anònim (no verificat) el
ID API
137363
Descripció

Des de TecnoCampus seguim apostant per a les competències tècniques  dins l’àmbit de la salut.  Es vol potenciar la qualitat docent mitjançant l’adopció de metodologies actives i centrades en l’estudiant que afavoreixen un aprenentatge significatiu i basat en l’experiència. Dotar el professorat de competències específiques per al disseny, implementació i avaluació de sessions de simulació clínica, incloent-hi la gestió de l’escenari, l’ús de maniquins o actors, i la conducció d’un debriefing estructurat.

L’objectiu del curs es:

  • Conèixer els fonaments de la simulació clínica com a metodologia docent, incloent els seus principis pedagògics, beneficis i aplicacions específiques en fisioteràpia.
  • Identificar els diferents tipus de simulació (alta, mitjana i baixa fidelitat, simulació amb pacients estandarditzats, simulació híbrida) i la seva adequació segons els objectius d’aprenentatge.
  • Dissenyar escenaris de simulació bàsics adaptats a la formació en fisioteràpia, tenint en compte les competències a desenvolupar, el nivell dels estudiants i la complexitat clínica.
  • Aprendre a gestionar una sessió de simulació: preparació de l’escenari, briefing, execució i conducció del debriefing.
  • Adquirir habilitats per a la conducció del debriefing, promovent una reflexió crítica, segura i orientada a l’aprenentatge de l’alumnat.

El contingut del curs és el següent:

BLOC 1. Introducció a la simulació clínica

  • Fonaments teòrics de la simulació clínica
  • Objectius de la simulació clínica
  • Tipus de simulació (baixa, mitjana i alta fidelitat)
  • SimZones (0-1-2-3-4)
  • Estructura de la metodologia en simulació clínica
  • Estàndards de qualitat en la pràctica de simulació clínica
  • Beneficis i limitacions de la simulació a l’educació en salut
  • DAFO simulació clínica

BLOC 2. Prebriefing i debriefing

  • Què és el prebriefing? Estratègies per promoure un entorn segur i de confiança
  • Què és el debriefing? Eines per desenvolupar l’aprenentatge reflexiu
  • Models de debriefing
  • El rol del docent durant la simulació: facilitador vs. avaluador
  • Instruments d’avaluació (rúbriques, checklists)

BLOC 3. Disseny d’escenaris en simulació

  • Components clau d’un escenari: objectius, guió, briefing, simulació i debriefing.
  • Guions de simulació; construcció pas a pas ( alumnat, facilitador, ator/actriu)
  • Adaptació dels escenaris al nivell de l’estudiant
  • Materials i recursos necessaris.
  • Taller pràctic: Disseny col·laboratiu d’un escenari senzill

BLOC 4. Execució d’un escenari de simulació

  • Taller pràctic: Prebriefing i Debriefing

Informació de la sessió:

DURADA DE LA FORMACIÓ: 8 hores  
DIES: dimarts 15, dijous 17 i dilluns 21 de juliol
HORARI: 15/07 i 17/07 de 10h a 13h i el 21/07 de 09:30h a 11:30h
MODALITAT: Presencial 
LLOC D'IMPARTICIO: Aula 613 TCM6
DESTINAT A: Al PDI permament i PDI associat de Fisioteràpia 

FORMADOR: Anabel Casanovas i Marc Terradellas Professor/a doctor/a al Grau en Fisioteràpia i a la Doble titulació Grau en Fisioteràpia i Grau en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport

 

T'hi esperem! 

 

 

Data inici
Data final
Ubicació
Fundació Tecnocampus
Latitud
41.527973175049
Longitud
2.434534072876
Timezone
Europe/Madrid
Nom organitzador
Formació Interna
Tipus
Etiquetes
Privat
Off
URL Imatge Agenda
https://agenda.tecnocampus.cat/_files/_event/_137363/_header_img/_121976.jpg