Enviat per Anònim (no verificat) el
ID API
138414
Descripció

Dotzena Edició del Projecte Aula-Empresa per a

l'elaboració d'un Pla de Màrqueting

Aconsegueix un pla de màrqueting per a la teva empresa amb el projecte Universitat-Empresa

Inscripcions obertes des del 15 de juliol fins al 10 de setembre de 2025

 

Després de l'èxit obtingut els cursos passats, el departament d'Empresa del Centre Universirari Tecnocmapus obre una nova convocatòria del programa i us convidem a participar-hi.

La novena edició d'aquest projecte tindrà lloc enguany durant el primer trimestre acadèmic (de setembre a desembre) de 2025/26.

IMPORTANT: QUÈ ESPEREM DE LES EMPRESES?

  • L’empresa ha d’estar operativa des de fa almenys 1 any i amb una cartera de clients activa.
  • En cas de ser seleccionada pels alumnes, la qual cosa es comunicarà com a molt tard el 1 d'octubre, facilitar màxim el 7 d'octubre, en format Excel les vendes per producte i tipus de client d'almenys el darrer any.
  • L'empresa ha de poder mantenir una primera reunió amb els alumnes durant el mes d'octubre, per facilitar i especificar clarament el seu model de negoci i el seu pla de negoci (en cas que el tingui desenvolupat). 
  • Hi ha d’haver personal disponible amb coneixements sobre l’àmbit de l’empresa a treballar i subministrar la informació necessària durant el desenvolupament de projecte (entre 10 i 15 hores de treball actiu amb l’alumne en 2 mesos).
  • És important que tota la informació sigui accessible als alumnes per a les activitats que aniran executant a mesura que avanci el projecte. Sempre es treballarà emparat per un acord de confidencialitat entre alumne / empresa / universitat.
  • Preferible (però no imprescindible) que les empreses es trobin a Barcelona o la zona del Maresme per facilitar el contacte i accés dels alumnes a l’empresa.
  • Un cop seleccionada, signar el conveni de participació en el projecte.  

QUÈ OBTÉ L'EMPRESA A CANVI?

  • Disseny i execució d’un pla de màrqueting sobre l'empresa. 
  • Interactuar amb les activitats acadèmiques dins el marc de participació universitat – empresa del TecnoCampus i, per tant, actualitzar i conèixer les eines més actuals d’anàlisi de mercat.
  • Participarà directament com a supervisor d'un projecte acadèmic pràctic amb repercussió professional.
  • Coneixerà directament als estudiants que es troben a la recta final del seu grau com a potencials candidats a formar part de la futura plantilla de l'empresa.

EN QUÈ CONSISTEIX EL PROJECTE I QUÈ ÉS UN PLA DE MÀRQUETING? 

El projecte consisteix a elaborar un Pla de Màrqueting per part dels alumnes a l'empresa seleccionada. Per això, caldrà que l'empresa col·labori i faciliti la informació necessària (vegeu la secció què esperem de les empreses).

El Pla de Màrqueting és un document on es fixen els objectius, es determina l'estratègia i es detalla el pla d'acció per mantenir i augmentar els clients de l'empresa. L'índex del qual consisteix en:

1 – Fase analítica

  • Anàlisi interna (empresa, producte, vendes, model de negoci, digitalització)
  • Anàlisi externa (PESTEL 4.0, canal digital, consumidor, competidors)
  • Diagnòstic de situació (DAFO + CAME)
  • Reunió 1: Diagnòstic inicial

2 – Fase estratègica

  • Objectius (SMART)
  • Pla estratègic (STP, proposta de valor, avantatge competitiu)
  • Reunió 2: Alineació d’objectius (presentació intermèdia)

3 – Fase operativa

  • Tàctiques i accions (pla d’acció)
  • Calendari
  • Pressupost
  • Monitorització (KPIs i seguiment)
  • Reunió 3: Resultats finals i avaluació (presentació final)

COM PARTICIPAR?

  1. Llegir i estar d'acord amb l'apartat "Què esperem de les empreses?" 
  2. Emplenar i signar l'arxiu que es troba a la pestanya "documentació": Declaració de participació al projecte. 
  3. Una vegada que l'empresa hagi estat escollida per un equip d'alumnes, un representant de l'equip us farà arribar el conveni per signar i segellar. El representant de l'equip enviarà el conveni a la professora de l'assignatura.

PROCÉS DE SELECCIÓ

  • Les empreses que compleixin les condicions explicades anteriorment, seran presentades als alumnes de l'assignatura durant la primera setmana de classe.
  • Els alumnes conformaran equips de treball i podran escollir entre les empreses presentades o proposar alguna empresa coneguda per ells pel que no garantim que totes les empreses interessades siguin seleccionades.

TENS DUBTES?

Poden comunicar-se amb la professora Vera Butkouskaya pel correu vbutkouskaya@tecnocampus.cat

¡Gràcies per la vostra participació!

Data inici
Data final
Ubicació
Fundació Tecnocampus
Latitud
41.527973175049
Longitud
2.434534072876
Timezone
Europe/Madrid
Tipus
Nom facultat
Fundació Tecnocampus
Privat
Off
URL Imatge Agenda
https://agenda.tecnocampus.cat/_files/_event/_138414/_header_img/_204097.jpe