Que estàs buscant?
K7. Identificar els principis bàsics de la termodinàmica i la transmissió de calor (conducció, convecció i radiació) que s'apliquen a la resolució de problemes d'enginyeria d'instal·lacions reals.
K8. Reconèixer els principis bàsics de la mecànica de fluids que s'apliquen en l'enginyeria.
S7. Aplicar els principis bàsics de la termodinàmica i la transmissió de calor (conducció, convecció i radiació) que s’apliquen en la resolució de problemes d’enginyeria d’instal·lacions reals.
S8. Aplicar els principis bàsics de la mecànica de fluids en la resolució de problemes d’enginyeria d’instal·lacions reals (càlcul de canonades, canals i sistemes de fluids).
C9. Aplicar les normes ortogràfiques i gramaticals, distingint els principals registres comunicatius orals i escrits en un entorn acadèmic.
C27. Avaluar amb perspectiva de gènere solucions en l’àmbit de l’enginyeria tècnica industrial, considerant també les desigualtats derivades de qualsevol altra diversitat existent en la nostra societat i essent sensible a aquesta realitat.
L’assignatura de Termodinàmica i Mecànica de Fluids es desenvolupa en dos apartats diferenciats. El primer fa referència a l'estàtica i dinàmica dels fluids on s’expliquen els principis fonamentals de la mecànica general aplicada al comportament dels fluids, tan en repòs com en moviment. Aquests principis són els de la conservació de la matèria, l'energia i les lleis de moviment de Newton aplicades a l'estudi de fluids incompressibles. Els camps d’aplicació dins l'enginyeria són molt diversos: transport de fluids en conduccions, fluids biològics, vaixells, etc.
L’altra part fa referència a l'estudi de les propietats termodinàmiques dels sòlids, líquids i gasos. Aplicant els principis de conservació de la matèria i l'energia es desenvolupen els tres principis de la termodinàmica tant en el seu contingut teòric com pràctic.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
1. ESTÀTICA DE FLUIDS |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
El sistema d’avaluació consta de tres parts identificades de la següent manera. Un examen en finalitzar el trimestre en què s’avalua tot el contingut de l’assignatura. Es realitza una sessió de problemes resolts de forma individual a mitjan trimestre. Una presentació en grup relacionat a un tema concret que es proporcionarà al grup.
La qualificació final és la suma ponderada entre l’examen final, els problemes resolts i la presentació en grup, amb els següents pesos:
NOTA FINAL = EXAMEN x 0,6 + PROBLEMES x 0,2 + PRESENTACIÓ x 0,2
Hi haurà una sessió de recuperació extraordinària de l'examen per a tots els estudiants que no superin l’assignatura en l’avaluació ordinària.
La qualificació d’aquesta recuperació substituirà la nota d’examen obtinguda en l’avaluació ordinària.
L’assignatura s’imparteix en mode presencial i, per tant, l’assistència a classe és fonamental. De la mateixa manera que és indispensable la presencia a les activitats pràctiques.
Apunts de Termodinàmica i Mecànica de Fluids. Carles Paul
Mecánica de Fluidos. Fundamentos i Aplicaciones. Yunus A. Çengel, John M. Cimbala. Ed. Mac Graw Hill
Termodinàmica. Yunes A. Çengel, Michael A. Boles. Ed. Mc Graw Hill.
Mecánica de Fluidos. Robert L. Mott. Ed. Pearson