Que estàs buscant?
K26. Identificar lleis, reglaments i normes en l’àmbit de l’enginyeria tècnica industrial.
S16. Aplicar les tecnologies ambientals i els principis i objectius del desenvolupament sostenible en el desenvolupament industrial i humà i en la protecció del medi ambient.
S30. Utilitzar especificacions, reglaments i normes en l’àmbit de l’enginyeria tècnica industrial.
S31. Detectar, plantejar, analitzar, modelitzar, prendre decisions i resoldre problemes en els àmbits social, econòmic i mediambiental.
S32. Utilitzar les eines i tecnologies per intervenir en la direcció de la sostenibilitat.
S33. Desenvolupar una tecnologia respectuosa amb l’entorn i integrar-la en els treballs d’enginyeria.
S38. Aplicar especificacions, lleis, reglaments i normes en l’àmbit de l’enginyeria tècnica industrial.
C1. Organizar proyectos en el ámbito de la ingeniería técnica industrial.
C2. Aplicar criteris de sostenibilitat i els codis deontològics de la professió.
C5. Desenvolupar un projecte emprenedor o intraemprenedor i dur-lo a terme amb iniciativa, creant equip i motivant els altres, essent capaç de gestionar recursos de manera eficient, planificar i executar el projecte, anticipant-se i adaptant-se a les condicions canviants de l’entorn.
C11. Operar de manera adequada per comprendre i elaborar un text escrit, oral o audiovisual, així com interpretar i entendre la relació plurilingüe, multilingüe i intercultural de la seva realitat propera.
C19. Avaluar i implementar les accions necessàries per corregir les possibles desviacions respecte al que s’ha planificat i executar amb eficàcia el rol assignat dins de l’equip.
C28. Desenvolupar i presentar treballs i altres activitats, incorporant la perspectiva de gènere com una variable a tenir en compte en l’anàlisi d’aquesta realitat i en la presa de decisions.
Assignatura emmarcada en la matèria de Metodologia de Projectes. L’assignatura pretén capacitar l’estudiant en la realització de projectes d’enginyeria, tant en els processos de desenvolupament de la solució tècnica com en la gestió de les diferents fases del projecte. En aquesta assignatura s’estudien les primers fases del cicle de vida d’un projecte d’enginyeria, en concret la generació d’idees i l’enginyeria bàsica. A banda dels continguts teòrics estudiats, els estudiants desenvolupen en grup un avantprojecte industrial, incloent la identificació del problema, els estudis de viabilitat, i la planificació i pressupostació del desenvolupament de l’enginyeria de detall que realitzaran a l’assignatura de Gestió de Projectes II de quart curs.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Títol contingut 1:Tipologia i cicle de vida de projectes
Títol contingut 2: Avantprojecte o projecte preliminar
Títol contingut 3: Planificació de projectes
Títol contingut 4: Oficina tècnica
La qualificació final és la suma ponderada de les qualificacions de les activitats
Activitat 1 - Identificació d'un problema a resoldre (Entrega Avantprojecte 1): 15 %
Activitat 2 - Anàlisis de viabilitat, planificació i pressupostació d'un projecte d'enginyeria (Entrega Avantprojecte 2): 45 %
Activitat 3 - Examen final: 40 %
L’assistència a les sessions teòriques i de laboratori, i el lliurament dels informes corresponents de les activitats 1, 2 és condició necessària per a l’avaluació de l’assignatura.
La nota de l'activitat 1 es acumulativa a l'activitat 2, per tant la seva nota pot variar en l'entrega de l'activitat posterior.
Tot i que les activitats 1 i 2 s'entreguin en grup, la seva avaluació serà de caràcter individual.
Serà potestatiu dels docents impartidors de l’assignatura decidir sobre la possibilitat d’afegir activitats que permetin la recuperació de les activitats suspeses.
És obligatòria la realització de totes les activitats per a obtenir la qualificació final de l’assignatura. L’algorisme de càlcul de la nota només s’aplica si la nota de l’Activitat 3 és major o igual a 4,0; en cas contrari l’assignatura resta suspesa.
L’examen de recuperació només dona opció a aprovar l’assignatura, com a molt, amb una nota de 5, excepte en el cas en que la nota mitjana ponderada de les 2 primeres activitats sigui igual o superior a 8. En aquest cas la nota final correspondrà a la nota mitjana ponderada de totes les activitats de l’assignatura (l’examen de recuperació correspon a l’activitat 3, i la seva nota haurà de ser major o igual a 4,0).
Per a les activitats 1, 2 si els resultats de la seva avaluació no és satisfactori, o els docents ho consideren oportú podran convocar als integrant d’un grup a la realització d’una prova d’avaluació individualitzada.
GIMÉNEZ, Miquel; HORRILLO, Julián. (2024). Materials de l’assignatura de Gestió de Projectes I. TecnoCampus. Mataró.
HORINE, Gregory. (2010). Gestión de proyectos. Anaya.
PROJECT MANAGEMENT INSTITUTE. PMBOK (2013). Guía de los Fundamentos para la Gestión de Proyectos.
BURTON, Celia; MICHAEL, Norma. (1992). A practical Guide to Project Management. Kogan Page. London.
CASTRO, Manuel; COLMENAR, Antonio.; CRUZ, Francisco Javier; SANCRISTOBAL, Elio. (2010), Gestión de Proyectos con Microsoft Project 2010. Ra-ma
DÍAZ, Ángel. (2010). El arte de dirigir proyectos. Ra-ma
DAVENPORT, Thomas.; PRUSAK, Laurence. (1998). Working Knowledge: How organizations manage what they know. Harvard Business School Press.
ROSENAU, Milton. (1998). Succesful Project Management: a step-by-step approach with practical examples. 3a Edició. John Wiley.