Que estàs buscant?
Algunes preguntes dels qüestionaris moodle estan en Català, la resta en castellà
K11. Identificar els fonaments i components de l'electrònica que s'apliquen en el funcionament general de circuits electrònics.
S12. Utilitzar els principis de components i circuits electrònics.
S28. Aplicar diferents tècniques per abordar múltiples situacions d’aprenentatge, fent un judici crític sobre el propi comportament i el dels altres en funció dels resultats obtinguts i/o de les conseqüències dels actes.
S40. Detectar les millors fonts d’informació segons les seves necessitats i utilitzar les tecnologies de la informació per compartir i generar informació.
C7. Redactar textos amb l’estructura adequada als objectius de comunicació.
C18. Desenvolupar el treball en equip de manera cooperativa, planificant la feina a executar i respectant i integrant els diferents punts de vista quan es treballa en equip.
Introducció a l’Electrònica Digital amb components discrets (portes lògiques i circuits integrats combinacionals, aritmètics i seqüencials). La teoria s’orienta al muntatge pràctic de circuits digitals. S’expliquen també els conceptes elementals d’aritmètica binària, i s’aprèn a sintetitzar i analitzar circuits que resolguin tasques senzilles.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
1. Funcions lògiques. |
|
Descripció |
Introducció Representació de nombres naturals |
Activitats vinculades |
Primera prova parcial. Resolució d’exercicis. Pràctiques de laboratori. |
2. Circuits combinacionals. |
|
Descripció |
Circuits lògics combinacionals |
Activitats vinculades |
Primera prova parcial. Resolució d’exercicis. Pràctiques de laboratori. |
3. Circuits aritmètics. |
|
Descripció |
Blocs aritmètics combinacionals per a nombres naturals: Nombres enters: representació i blocs aritmètics combinacionals: |
Activitats vinculades |
Segona prova parcial. Resolució d’exercicis. Pràctiques de laboratori. |
4. Circuits seqüencials. |
|
Descripció |
Necessitats de memòria i sincronització. Senyal de rellotge. Definició de circuit seqüencial síncron. El biestable D activat per flanc: definició i implementació amb dos multiplexors, temps de propagació i cronogrames. Regles d'interconnexió per construir circuits seqüencials vàlids. Estructura d'un circuit seqüencial (models de Mealy i de Moore). Taula de transicions i taula de sortides. Grafs d'estat per al model de Moore. Cronogrames simplificats. Anàlisi lògica: del circuit al graf d'estats. Síntesi: de l'especificació funcional al graf d'estats i d'aquest darrer a l'esquema lògic del circuit amb el mínim nombre de biestables. Anàlisi temporal: camins crítics i temps de cicle mínim. |
Activitats vinculades |
Segona prova parcial. Resolució d’exercicis. |
5. Circuits programables. |
|
Descripció |
SPLD, PAL, GAL, CPLD, FPGA. Matrius de portes, interconnexions, entrada/sortida. Tecnologies de programació. Fusible, antifusible, EPROM, SRAM. Procés de programació. VHDL. Lògica d’exploració de contorn. |
Activitats vinculades |
Segona prova parcial. |
La qualificació final serà la mitjana ponderada de les qualificacions de les activitats avaluables:
Primera prova parcial: 35%
Segona prova parcial: 35%
Pràctiques de laboratori: 30%
Examen de recuperació: 70%
Hi haurà una primera prova parcial a meitat de curs i una segona prova parcial a final de curs.
Per als estudiants que no superin l’avaluació durant el curs, es farà un examen de recuperació global.
L’examen de recuperació podrà servir per a aprovar l’assignatura amb un 5 de nota final, però no per a obtenir una nota superior a 5. Cal obtenir a l'examen de recuperació una nota mínima de 5.
És obligatori realitzar totes les activitats de l'assignatura i l'assistència a les classes de teoria i pràctiques, excepte en casos justificats validats pel professor.
Les activitats de pràctiques no són recuperables.
M. Faúndez Zanuy, Transparències de l'assignatura. 2025
Thomas Floyd. Fundamentos de sistemas digitales. Pearson, 2006. ISBN 9788483220856.
Daniel Gajski. Principios de diseño digital. Prentice Hall, 1997. ISBN 84-8322-004-0.
John Hayes. Introducción al diseño lógico digital. Addison-Wesley, 1996. ISBN 0-201-62590-3.