Que estàs buscant?
Les classes són en català. La major part de la documentació (inclosos els enunciats de pràctiques i exàmens) són en anglès.
B2_Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements a la seva feina o vocació d'una forma professional i tinguin les comptències que demostren mitjançant l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
EFB5_Coneixement de l'estructura, organització, funcionament i interconnexió dels sistemes informàtis, els fonaments de la seva programació i la seva aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria
EIS1_Capacitat per a desenvolupar, mantenir i avaluar serveis i sistemes software que satisfacin tots els requisits de l'usuari i que es comportin de forma fiable i eficient, siguin assequibles de desenvolupar i mantenir i compleixin normes de qualitat, aplicant les teories, principis, mètodes i pràctiques de l'enginyeria del software
EIS4_Capacitat d'identificar i analitzar problemes i dissenyar, desenvolupar, implementar, verificar i documentar solucions software sobre la base d'un coneixement adequat de les teories, models i tècniques actuals
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats a cada titulació
En aquesta assignatura s'introdueixen, des d'un vessant eminentment pràctic, els conceptes, problemes i pràctiques més rellevants de la programació concurrent.
Aquesta assignatura s'hauria de cursar després d'haver superat l'assignatura Sistemes Operatius.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
1.- Conceptes fonamentals
2.- Implementació de processos i fils
3.- Interferència i el problema de la secció crítica
4.- Eines
5.- Deadlock, safety & liveness
6.- Sistemes distribuïts
La qualificació final de l’assignatura (QF) es calcularà en funció de la qualificació de les pràctiques de laboratori (Pr, 50%) i d'un examen final (Ex, 50%)
QF = Ex si Ex< 5
QF = 0.5·Ex + 0.5·Pr si Ex >= 5
Els estudiants amb QF < 5 podran realitzar un examen de recuperació que substituirà la primera qualificació Ex en el càlcul de QF. En cas d'haver de fer l'examen de recuperació, les qualificacions finals en l'interval [5, 7.5) seran arrodonides a 5. Les qualificacions finals en l'interval [7.5, 10] seran arrodonides a 7.
Les pràctiques representen una única activitat, composta de diversos apartats que tenen lliuraments distribuïts durant el trimestre.
Les pràctiques no són recuperables.
Plagi i utilització d'Intel·ligències Artificials Generatives
De forma general, TecnoCampus estableix: qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria. A més a més, pel cas particular d'aquesta assignatura, caldrà tenir present que és responsabilitat de l'alumne evitar el plagi en totes les seves formes. En el cas de detectar un plagi, independentment del seu abast, en alguna activitat avaluativa (incloses les pràctiques), s'aplicarà la normativa d'avaluació vigent i el règim disciplinari. En el cas concret de les pràctiques cal tenir present que aquestes són considerades una única activitat de manera que el frau en un lliurament serà considerat frau en tota l'activitat (pràctiques). A més, el professor comunicarà a la Direcció del centre la situació perquè en prengui les mesures aplicables en matèria de règim sancionador. En el context d'aquesta assignatura, plagi també significa utilitzar i/o adaptar codi que no s'hagi desenvolupat de manera totalment individual (o en el si del grup en el cas d'activitats grupals). Facilitar el codi que dóna lloc al plagi és també una forma de plagi i serà tractat de la mateixa manera. De manera resumida podem dir que les activitats avaluatives s'han de resoldre de manera estrictament no col·laborativa (en el cas d'activitats en grup la col·laboració no pot transcendir el si del grup). L’ús d’intel·ligències artificials generatives (IAGs) s’ha de limitar a aquells aspectes que no són fonamentals en el context de l’assignatura. Es poden utilitzar, de manera crítica, com a mecanisme per a resoldre dubtes sobre la matèria i/o per a millorar la redacció de documents lliurables i/o com ajut en la generació de codi de caràcter auxiliar que queda fora de l’abast dels temes de l’assignatura. En el segon cas (millora de la redacció) caldrà explicitar en el document la participació d’IAG en la redacció. En el darrer cas (generació de codi) serà imprescindible esmentar la seva naturalesa de “generat mitjançant IAG” explicitant-ne el model utilitzat i el prompt subministrat, fins i tot si ha estat posteriorment personalitzat i/o modificat. Les IAGs no podran ser utilitzades per a generar codi de programació, ni tan sols en forma de fragments, quan aquest codi quedi dins de l’abast dels temes de l’assignatura i/o tingui caràcter avaluable. Aquesta prohibició es manté fins i tot si el codi és posteriorment personalitzat i/o modificat. Davant dels dubtes respecte de la legitimitat o no de la utilització d’IAGs cal contactar, a priori, amb el professorat de l’assignatura.
Ben-Ari, Mordechai. Principles of concurrent and distributed programming. 2006. Essex: Pearson, 2006. ISBN 9780321312839.
Palma Méndez, José Tomás et al,. Programación concurrente. Madrid: International Thomson, 2003. ISBN 8497321847.
Magee, Jeff; Kramer, Jeff. Concurrency : state models & Java programs. 2nd ed. Chichester: John Wiley & sons, 2006. ISBN
0470093552.