Que estàs buscant?
B1_Que els estudiants hagin demostrat tenir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i es trobi en un nivell que, si es recolza amb llibres de text avançats, inclou també algun aspecte que impliqui coneixements procedents de la vanguardia del seu camp d'estudi
B3_Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi), per emetre judicis que incorporin una reflexió sobre temes rellevants de caire social, científic i ètic
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E3_Conèixer i comprendre els mètodes, procediments i actuacions fisioterapèutiques, encaminades tant a la terapèutica pròpiament dita a aplicar en la clínica per a la reeducació o recuperació funcional, com la realització d'activitats dirigides a la promoció i manteniment de la salut
E12_Intervenir en els àmbits de promoció, prevenció, protecció i recuperació de la salut
E14_Incorporar els principis ètics i legals de la professió a la pràctica professional, així com integrar els aspectes socials i comunitaris en la presa de decisions
E15_Participar en l'elaboració de protocols assistencials de fisioteràpia basada en l'evidència científica, fomentant activitats professionals que dinamitzin la investigació en fisioteràpia
E17_Comprendre la importància d'actualitzar els coneixements, habilitats i destreses i actituds que integren les competències professionals del fisioterapeuta
E19_Saber comunicar-se de manera efectiva i clara, tant de forma oral com escrita, amb els usuaris del sistema sanitari, així com amb altres professionals
T1_Adquirir la capacitat per comunicar-se en una llengua estrangera i treballar en un context internacional
Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.
Aquest curs altament comunicatiu treballa les destreses necessàries perquè un professional de la salut pugui comunicar-se de manera eficaç en un entorn relacionat amb la salut.
A més a més, atesa la quantitat d’articles acadèmics publicats en llengua anglesa dins de l’àrea de les ciències de la salut, la capacitat dels estudiants de grau de poder llegir en anglès de manera efectiva ha esdevingut imprescindible.
L’objectiu principal d’aquest curs és:
· Millorar la capacitat de l’estudiant de comunicar-se en anglès i entendre textos acadèmics en un context de la salut. L’assignatura se centra en la realització d’activitats professionals en anglès en l’àmbit de la Fisioteràpia, amb una atenció paral·lela al vocabulari pertinent i a la gramàtica.
D’aquesta manera, els resultats de l’aprenentatge són els següents:
La metodologia del curs serà de naturalesa molt pràctica. Cada sessió inclourà una varietat d'activitats dissenyades per desenvolupar les principals estratègies lingüístiques. El principal objectiu d’aquesta assignatura serà l’ús actiu de l’anglès en un ambient dinàmic.
Sinopsi:
Els continguts són altament funcionals i es vinculen a situacions reals mitjançant task-based learning. Entendre i expressar-se de forma oral en anglès.
CONTINGUTS GENERALS
· Adquirir llenguatge funcional relacionat amb els àmbits de la fisioteràpia i de les ciències de l’activitat física i de l’esport
· Treballar de manera eficaç en situacions vinculades a la feina diària d’un professional de la salut
· Millorar les tècniques de comprensió
· Adquirir vocabulari especialitzat
· Dissenyar estratègies per a la millora de la comprensió i comunicació en anglès amb persones i grups de diverses nacionalitats
CONTINGUTS ESPECÍFICS
Situation |
Contents, Skills and Functions |
Content-Based Listening (talks, conferences..) |
Orientation listening Listening for gist Listening for specific meaning |
Content-Based Reading (academic articles, reports, case studies, documentaries...) |
Meaning from context Understanding main ideas Understanding details |
The Human Body |
Skeleton Muscles Organs Functions of the body Posture and movement |
Pain and Symptoms |
Describing pain Describing symptoms Making a diagnosis |
Injuries |
Muscular injuries Bone injuries Discussing treatment Monitoring |
Health, Exercise & Nutrition |
Diet Training |
Sports Injuries |
Muscular injuries Treatment Physiotherapy |
Sports Psychology |
Performance Attitudes |
Sports Management |
Legal Aspects Rules and Regulations |
Clase magistral |
25 |
Treball en grup |
8 |
Tutoria grupal | 1.5 |
Treball autònom | 3 |
Estudi personal | 37.5 |
La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.
Activitat avaluadora |
Ponderació |
Competències avaluades |
Avaluació contínua
Presentació oral en grup: Els estudiants hauran d’escollir un tema consensuat amb el professor basat en el contingut , els materials audiovisual i els articles.
|
20% |
B1, B5, T1, E3, E11, E12, E14, E15, E17, E19 |
Participació positiu en les activitats
Els estudiants hauran de participar en les activitats de parlar, escoltar i interactiu.
|
10% |
B1, B5, T1, E3, E11, E12, E14, E15, E17, E19 |
Avaluació contínua
Treball escrit individual: Els estudiants hauran d’escollir un tema consensuat amb el professor:
|
30% |
B1, B5, T1, E3, E11, E12, E14, E15, E17, E19 |
Avaluació final
Examen final de dues parts: Part A: Comprensió auditiva Consisteix en una audició d’una situació real contextualitzada. S’ha de prendre apunts i contestar unes preguntes. Part B: Comprensió lectora Es llegeix un text de l’àmbit sanitari. S’ha de contestar unes preguntes. |
40% |
B1, B5, T1, E3, E11, E12, E14, E15, E17, E19 |
Activitat avaluadora en període de recuperació |
Ponderació |
Competències avaluades |
Avaluació final
Examen de dues parts: Part A: Comprensió auditiva Consisteix en una audició d’una situació real contextualitzada. S’ha de prendre apunts i contestar unes preguntes. Part B: Comprensió lectora Es llegeix un text de l’àmbit sanitari. S’ha de contestar unes preguntes.
|
40% |
B1, B5, T1, E3, E11, E12, E14, E15, E17, E19 |
Les qualificacions obtingudes en l’avaluació contínua seran conservades com a part de la nota final de l’assignatura, tant les superades com les no superades, per tal de preservar els criteris de l’avaluació continuada.