Que estàs buscant?
Professorat :
Maria Luna-Rassa i Eva Parey Reyes
La impartició de l'assignatura pot ser en català o castellà. Les lectures en català, castellà, i alguna en anglès.
El català serà majoritàriament la llengua vehicular de les presentacions i lliurament de treballs.
S'acceptaran preguntes formulades en qualsevol dels dos idiomes co-oficials.
E1_Dissenyar i programara les interífices gràfiques de portals web estàtics o dinàmics, d'aplicacions interactives i de videojocs, seguint criteris d'usabilitat i accessibilitat
E2_Idear, dissenyar, planificar i realitzar curtmetratges i videojocs d'animació 2D
E4_Dissenyar, planificar, editar, programar i comercialitzar aplicacions multimèdia interactives
E5_Dissenyar i realitzar un producte audiovisual (format per imatges fixes o en moviment), atenent tant als seus aspectes tècnics com artístics, en tots els seus components
E6_Dissenyar, planificar i realitzar amb multicàmera, en directe i a plató, d'acord amb totes les facetes del producte (tant en l'artística de disseny i continguts com en la tècnica)
E12_Planificar estratègies empresarials relacionades amb els fenòmens econòmics i socials típics de la societat del benestar i la industria de l'entreteniment digital. Convertir idees en actes de forma creativa i innovadora
E14_Adquirir els coneixements de la història, estètica, evolució i dinàmica del cine, televisió, ràdio, premsa, Internet i videojocs, aixó com reconèixer l'estètica a través del visionat i l'anàlisi
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per treballar com a membres d'un equip interdisciplinar ja sigui com a un membre més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L'assignatura reflexiona sobre la utilització de la imatge fotogràfica per a la representació de reptes socials, polítics, econòmics, ambientals i culturals de la nostra societat actual. Tant a nivell pràctic, com des de la lectura de textos dins de l'àmbit de la fotografia documental creativa, l'assignatura planteja el desenvolupament d'exercicis fotogràfics en exteriors i en plató, així com la presentació d'una sèrie fotogràfica documental que demostri el desenvolupament de la pròpia mirada i el rigor en la cura d'aspectes tècnics, narratius i de composició fotogràfica en relació amb l'entorn.
Els treballs pràctics estan articulats a partir de l'individu, l'entorn immediat i general i l'entorn social.
Les activitats impliquen la presa d'imatges fotogràfiques d'alta qualitat i la discussió d'aquestes, la lectura de textos relacionats amb aspectes pràctics i teòrics de la fotografia, l'edició fotogràfica i la curadoria o selecció de fotos i textos així com la seva disposició gràfica per a exposicions o publicacions.
L'aula (física i virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Història
Reflexió i anàlisi
Tècnica fotogràfica
SISTEMA D’AVALUACIÓ
Avaluació continuada (70%):
Examen Final 30 % :
Individual. Per accedir a aquesta ponderació és imprescindible haver assolit una mitjana de 5 tant en l'avaluació continuada com en l'examen final.
(!) Si, el/la estudiant té una mitjana menor, en una de les parts, no accedeix a aquesta ponderació i suspèn amb la nota de la part suspesa.
La part d'avaluació continuada no és recuperable. La part d'examen és recuperable en l'Examen de recuperació. Per accedir al càlcul ponderat de la nota és necessari aconseguir una nota de 5 en la recuperació.
Els enunciats dels diferents exercicis s'aniran proporcionant al llarg del curs.
La identificació de plagi es considera una circumstància greu que pot comportar una qualificació de suspens a l’assignatura. En cas de detecció de plagi s’informarà a la coordinació del grau per tal que es puguin prendre les mesures disciplinàries corresponents.
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Cartier Bresson, Henri. (2003). Fotografiar del natural. Gustavo Gili.
Freund, Gisèle. (2002). La Fotografía como documento social. Gustavo Gili.
Newman, Cathy. (2001). Mujeres tras la cámara. National Geographic.
Baig, Xavier i Rovira, Jordi. (2022). Detrás del instante. Ana Turbau. Documental. RTVE.
Bouvereuse, Clara. (2020). Women Photographers. Thames and Hudson
Capa,Robert. (2015). Ligeramente desenfocado. La Fábrica.
Fontcuberta, Joan. (2010). La cámara de Pandora. Gustavo Gili.
Frank, Robert. (2022). Los Americanos. La Fábrica.
Friedelad, Boris. (2018). Women Photographers: from Julia Margaret Cameron to Cindy Sherman. Prestel
García Rodero, Cristina. (2024). España oculta. Edición Revisada. La Fábrica.
Klein, William. (2021). Painted Contacts. Prestel.
Lowe, Pau. (2020). Las reglas de la fotografía. Conoce las máximas de todo gran maestro. Gustavo Gili.
Lubben, Kristen. (2022). Magnum. Hoja de contactos. Blume.
Magnum Photos. Magazine. https://www.magnumphotos.com
Moon, Sara i Ikhlef, Roger. (2004). Contactos: Los mejores fotógrafos revelan los secretos de su profesión. Idea original: William Klein. Arte.
Moreno, Óscar i Rovira, Jordi. (2015). Joana Biarnes. Una entre tots. Sense Ficció. Documental. TV3-CCMA. 69 min.
Morris, John G. (2013). ¡Consigue esta foto! Una historia personal del fotoperiodismo. La Fábrica.
Nelson, Carlota. (2023). La mirada oculta. Documental. Imprescindibles. RTVE. 60 min.
Parr, Martin i Badget, Gerry. (2004). The Photobook. A history. Phaidon.
Rodríguez, Francisco. (2014). Qué es la fotografia. Lunwerg.
Rouillé, André. (2017). La fotografía. Entre documento y arte contemporáneo. Herder.
Sontag, Susan. (2010). Sobre la fotografía. Random House Mondadori
Steiner, Otto. (1981). Arte y fotografia. Gustavo Gili.
Szarowski, John. (2007). El ojo del fotógrafo. La Fábrica.
V.V.A.A. (2003). Estética fotogràfica. Gustavo Gili.
Wenders, Wim i Ribeiro Salgado, Joao. (2014). La sal de la tierra. Documental. 110 minutos.