Que estàs buscant?
L'assignatura s'imparteix íntegrament en anglès.
E3_Editar i animar personatges i escenes 3D, aplicant les tècniques i processos que porten a la producció de curtmetratges lineals d'animació i videojocs interactius
E5_Dissenyar i realitzar un producte audiovisual (format per imatges fixes o en moviment), atenent tant als seus aspectes tècnics com artístics, en tots els seus components
E11_Aplicar les regles musicals i els llenguatges per a la creació musical i la gravació de so en la producció musical i la creació de música electrònica pel seu ús com a bandes sonores en produccions audiovisuals
E13_Aplicar els principis de disseny visual i sonor per a la creació dels elements de presentació que s'utilitzen en productes sonors, audiovisuals, televisió i espectacles
E14_Adquirir els coneixements de la història, estètica, evolució i dinàmica del cine, televisió, ràdio, premsa, Internet i videojocs, aixó com reconèixer l'estètica a través del visionat i l'anàlisi
E15_Dimensionar i gestionar recursos humans, tècnics i econòmics necessaris pel desenvolupament d'un projecte audiovisual o multimèdia optimitzant temps, costos i qualitat
T1_Que els estudiants coneixin un tercer idioma, que serà preferentment l'anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit, d'acord amb les necessitats que tindran les graduades i els graduats de cada titulació
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per treballar com a membres d'un equip interdisciplinar ja sigui com a un membre més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
Atès que l'anglès és l'idioma internacional compartit en la majoria de les àrees tecnològiques i científiques, el camp dels mitjans audiovisuals l'utilitza com una eina de comunicació essencial per a tots els professionals i acadèmics que desitgen desenvolupar les seves carreres en els nombrosos i variats sectors audiovisuals. Els estudiants del Grau en Mitjans Audiovisuals han de millorar les seves habilitats en anglès per poder acomplir plenament tasques relacionades amb els mitjans en contextos internacionals. Per tant, aquesta assignatura està enfocada a desenvolupar les quatre habilitats comunicatives lingüístiques en les àrees clau dels mitjans de comunicació: cinema, televisió, ràdio, periòdics, revistes i publicitat, basant-se en materials didàctics autèntics. D'aquesta manera, els estudiants reben molta pràctica en l'idioma i es preparen per a situacions que els ajudin a preparar-se per a la vida laboral real.
L'aula (física o virtual) és un espai segur, lliure d'actituds masclistes, racistes, homòfobes, trànsfobes i discriminatòries, ja sigui cap a l'alumnat o cap al professorat. Confiem que entre totes i tots puguem crear un espai segur on ens puguem equivocar i aprendre sense haver de patir prejudicis d'altres.
Unit 1: Film
1. Making a film glossary. Understanding and using the technical vocabulary of filming.
2. Understanding the features of a written dialogue: incomplete sentences, missing subjects, repetition, short sentences, simple linking words, use of shared knowledge to leave things unsaid.
3. Writing the logline of a film you have seen recently. Practicing complex noun phrases and relative clauses for the description of films. Identifying film genres.
4. Pitching successfully a film idea. Students will present their pitch in class, summarising key points and using persuasive language.
5. Writing a film review. Understanding the language of film reviews. Using connectors. Using ‘s and relative clauses. Using passive voice. Asking questions about the plot: Who is involved in the scene? Where and when does it take place? What is happening? How do the protagonists feel?
Unit 2: TV
1. Understanding the pre-production process: understanding and using the language of TV production. -ing/-ed participles. Job titles. Expressing modality: possibility, ability, giving advice/recommendation, necessity/lack of necessity
2. Organizing a live programme. Understanding and using the vocabulary of filming procedures and equipment. –ing/-ed participles. Using future forms (will, going to, present continuous, simple present).
3. Editing a TV project. Understanding and using the vocabulary of editing a television project.
Unit 3: Radio
1. Understanding the Language of Radio Presenters: using the appropriate verbal tenses in the presentation of a radio program. Identifying radio genres. Analysing a radio commissioning brief.
2. Understanding the Production Process: learning and using the vocabulary of radio production. Giving instructions in the newsroom. Using phrases followed by nouns, infinitives, or gerunds
3. Practicing Interview and Podcast Skills: researching the topic and planning the interview. Practicing question forms (open questions, closed questions, negative questions, and echo questions). Arranging, preparing, and recording an interview
4. Giving Post-Production Feedback: useful phrases for giving feedback. Practicing phrasal verbs (transitive and intransitive, transitive separable or transitive inseparable).
Unit 4: Newspapers and magazines
1. Understanding and writing headlines: understanding English headlines and subheads. Turning sentences into headlines. Creating eye-catching headlines.
2. Analysing newspaper articles: identifying slant and bias in texts. Newspaper writing techniques: cohesive devices and passive voice, complex noun compounds, shortening of relative clauses
3. Planning and writing a journalistic article: writing introductions and conclusions, using appropriate language and technical register.
4. Understanding magazine elements and structure: understanding the language and layout of magazine covers. Identifying target readers. Analysing coverline features and writing cover lines. Designing a magazine cover.
5. Choosing the photos to illustrate articles and writing the photo captions.
Unit 4: Newspapers and magazines
1. Understanding and writing headlines: understanding English headlines and subheads. Turning sentences into headlines. Creating eye-catching headlines.
2. Analysing newspaper articles: identifying slant and bias in texts. Newspaper writing techniques: cohesive devices and passive voice, complex noun compounds, shortening of relative clauses
3. Understanding magazine elements and structure: understanding the language and layout of magazine covers. Identifying target readers. Analysing coverline features and writing cover lines. Designing a magazine cover.
4. Choosing the photos to illustrate articles and writing the photo captions.
5. Planning and writing a journalistic article: writing introductions and conclusions, using appropriate language and technical register.
Unit 5: Advertising
1. Selling products/services to a potential client: using the right words: ad, advert, advertise, advertisement. Identifying the different types of advertising. Reassuring and convincing a prospective client.
2. Creating a print advert: identifying advert techniques. Writing a slogan: Language devices. Choosing a product and writing a print ad
Metodologia d'avaluació
1. L'assignatura requereix una participació activa, amb exercicis escrits i treballs pràctics a realitzar com a deures, així com exercicis tant escrits com orals a realitzar en classe. Les activitats que realitzaran els alumnes i el seu percentatge en l'avaluació són les següents:
- Activitat 1: Redacció d'una crítica cinematogràfica (5%) (individual)
- Activitat 2: Pitching d'un guió (5%) (individual)
- Activitat 3: Listening (5%) (individual)
- Activitat 4: Creació d'una agenda per a un programa en directe (5%) (en grups)
- Activitat 5: Creació d'una entrevista radiofònica o d'un episodi de pòdcast (10%) (en grups)
- Activitat 6: Redacció d'un article per a un periòdic o una revista (10%) (individual)
- Activitat 7: Creació d'un anunci (5%) (individual)
2. Els estudiants també hauran de crear un crowdfunding per a un projecte de mitjans de comunicació (relacionat amb el cinema, la televisió, la ràdio o els mitjans impresos) que haurà de contenir un dossier amb la informació rellevant per al projecte, la planificació i el calendari. Serà un projecte en grup que suposarà un 15% de la nota final. Els estudiants també hauran de lliurar una presentació del projecte en video. Les presentacions s'avaluaran individualment (10%).
3. Examen final: 30%. Els alumnes hauran d'obtenir un 5 sobre 10 per a aprovar l'assignatura.
4. Examen de recuperació: 70%. És necessari obtenir un 5 sobre 10 en l'examen de recuperació per a aprovar l'assignatura. El 30% restant correspon a les notes obtingudes prèviament en els punts 1 i 2.
Normes per a la realització d'activitats:
Si alguna de les activitats, proves o exercicis no es lliura en el termini establert, es qualificarà com 0. Els alumnes no podran utilitzar apunts, dossier o diccionaris en l'examen o exàmens.
No es podrà sortir de l'aula durant les presentacions orals o projeccions.
MOLT IMPORTANT:
El plagi és una falta greu. El PLAGI consisteix a copiar text de fonts no reconegudes, ja sigui part d'una frase o un text sencer, que es pretén que sigui text propi de l'alumne. Inclou tallar i pegar de fonts d'Internet, presentat sense modificar en el propi text de l'alumne.
La identificació de plagi es considera una circumstància greu que pot comportar el suspens en una activitat. En cas de detecció de plagi, s'informarà el coordinador de la titulació perquè es prenguin les mesures disciplinàries corresponents.
També està prohibit l'ús d'eines de IA com ChatGPT.
Ceramella, Nick, and Elizabeth Lee. (2012) Cambridge English for the Media. Cambridge [etc: Cambridge University Press. Print.
Willett, Amanda. (2013). Media Production. A Practical Guide to Radio & TV. London and New York: Routledge. Print and Companion Website.
Barnwell, Jane. (2008). The Fundamentals of Film-Making, Lausanne, Switzerland: AVA Publishing,
Print.
Chandler, Daniel, and Munday, Rod. (2011). A Dictionary of Media and Communication. Oxford:
Oxford University Press. Print.
Film Reviews http://www.theguardian.com/film/film+tone/reviews
Flinders, Steve. (2002). Test Your Professional English: Business: General. Harlow, Essex, Eng: Pearson Education. Print.
Chandler, Daniel, and Rod Munday. (2011). A Dictionary of Media and Communication. Oxford: Oxford University Press. Print.
Magazines
Selection of current covers http://www.myfavouritemagazines.co.uk/
Newspapers
Latest headlines from the US and around the world http://www.1stheadlines.com/index.htm
Radio
Websites available to host home-made audio and video content: http://www.ning.com/es/
www.ted.com