Que estàs buscant?
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especilitzat
B5_Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
E6_Valorar el diagnòstic de cures de fisioteràpia segons les normes i amb els instruments de validació reconeguts internacionalment
E8_Executar, dirigir i coordinar el pla d'intervenció de fisioteràpia, utilitzant les eines terapèutiques propies i atenent a la individualitat de l'usuari
E11_Proporcionar una atenció de fisioteràpia eficaç, oferint una assistència integral als pacients
E13_Capacitat per treballar en equips professionals com a unitat bàsica en la que s'estructuren de forma uni o multidisciplinar i interdisciplinar els professionals i altra personal de les organitzacions assistencials
E23_Identificar els efectes de la pràctica de l'exercici físic sobre els aspectes psicològics i socials de l'ésser humà
E24_Entendre els fonametns del condicionament físic per la pràctica de l'activitat física i l'esport
T2_Demostrar capacitat d'organització i planificació
T3_L'estudiant ha de ser capaç de desenvolupar habilitats en les relacions interpersonals i siguin capaços de treballar dins d'un equip intra i interdisciplinar
Aquesta assignatura té com objectiu mostrar el diferents entorn on és possible realitazar un tractament de Fisioteràpia. És treballarà sobre el medi aquàtic i sobre la teràpia assitida amb cavallas, focalitzant-se en l'Hipoteràpia.
Els beneficis que s'obtenen de L'aigua és un entorn que ofereix diferents possibilitats a l'hora de treballar. Els pacients relaten la sensació que en aquest medi poden realitzar activitats que fora no poden dur a terme. La feina del fisioterapeutes és descobrir i pautar aquestes propostes i fer que siguin útils fora de l'aigua.
L'Hipoteràpia, és un tècnica bastant innovadora que s'està utilitzant per tractar pacients amb diferents patologies. És una teràpia multidisciplinar i amb aquesta assignatura es pretèn que l'alumne pugui assolir uns objectius i uns coneixements tants bàsics com profunds sobre l'Hipoteràpia.
“Aquesta assignatura disposa de recursos metodològics i digitals per fer possible la seva continuïtat en modalitat no presencial en el cas de ser necessari per motius relacionats amb la Covid-19. D’aquesta forma s’assegurarà l’assoliment dels mateixos coneixements i competències que s’especifiquen en aquest pla docent.”
Aplica, basat en el coneixement, els principis conductuals en el context educatiu, recreatiu, de la activitat física i la salut i de l’entrenament esportiu.
Escull tècniques de modificació de conducta que es poden utilitzar en els diferents àmbits d’actuació professional.
Analitza les expectatives del pacient respecte a la seva evolució, demanda i necessitats.
Estableix el protocol d’intervenció en funció de la negociació conjunta entre terapeuta i pacient.
Realitza el diagnòstic fisioterapèutic per a determinar les disfuncions i minusvalies que requeriran d’una intervenció específica de fisioteràpia.
Interactua amb els altres professionals de la salut i de l’activitat física per fonamentar un pla d’intervenció basat en els diagnòstics clínics específics de cadascuna de les professions.
Identifica els principals tractaments utilitzats en les intervencions de fisioteràpia per a cadascuna de les especialitats clíniques. Classificar-los segons la seva importància i establir ordre de prioritats en la seva aplicació terapèutica.
Analitza els efectes produïts per les intervencions. Avalua beneficis i riscos i estableix un criteri d’intervenció en funció de les prioritats i efectes perseguits.
Analitza les expectatives del pacient per a cadascuna de les especialitats clíniques respecte a la seva evolució, demandes i necessitats.
Identifica les principals patologies respiratòries, cardíaques i neurològiques. Aprèn les intervencions médico-quirúrgiques, efectes i resultats. Aportació de la fisioteràpia en el tractament i milloria de les intervencions mèdiques i/o quirúrgiques.
Aplica les teràpies adequades en cada situació per a poder obtenir el benefici més alt amb la major eficàcia. Aplica les tècniques manuals i instrumentals per al tractament de les disfuncions derivades de la pràctica esportiva. Avalua els resultats i els efectes adversos.
Dissenya i aplica programes de prevenció mitjançant l’activitat física per a subjectes amb factors de risc o amb patologia crònica.
Tipologia | Hores | Presencialitat |
Classes teòriques | 8,25 hores | 100% |
Seminaris / Tallers | 3 hores | 10% |
Classes pràctiques | 26,25 hores | 100% |
Estudi i treball en grup | 2 hores | 10% |
Estudi i treball autònom, individual | 60,5 hores | 0% |
Total | 100 |
Bloc Teràpia aquàtica
Bloc Hipoteràpia
Sistema de qualificació (Real decreto 1125/2003, de 5 de septiembre) que estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions a les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa a tot el territori estatal:
0 - 4,9: Suspès
5,0 - 6,9: Aprovat
7,0 - 8,9: Notable
9,0 - 10: Excel·lent
L'avaluació final de l'assignatura ponderarà segons:
Cal aprovar cada bloc amb un 5.
Bloc teràpia aquàtica:
Activitat | Ponderació |
Portafoli electrònic | 40% no recuperable |
Exposición oral | 30% |
Autoevaluación | 30% no recuperable |
La nota final serà la mitjana ponderada de les qualificacions.
Bloc Hipoteràpia
Activitat | Ponderació |
Portafoli electrònic | 40% no recuperable |
Exposición oral | 20% no recuperable |
Examen | 40% |
La nota final serà la mitjana ponderada de les qualificacions.
La participació a les activitats a l’aula i en les discussions, s'avaluaran sempre i quan l'assistència a classe sigui com a mínim del 80%. Si no s'assoleix aquest mínim, la qualificació de l'assignatura serà "No presentat/da" i no es tindrà dret a recuperació.
Si l’alumne suspèn l’assignatura, en períodes de recuperació es realitzarà l’examen final corresponent a cada bloc, que ponderarà amb les notes de les activitats anteriors.
“La còpia total o parcial en qualsevol de les activitats d'aprenentatge significarà un "No Presentat" en l'assignatura, sense opció a presentar-se a la prova de recuperació i sense perjudici de l'obertura d'un expedient per aquest motiu.”
Güeita, J; Alonso, M; Fernández, C. Terapia Acuatica. Elsevier, 2015
Güeita-Rodríguez J et al. Rev Neurol 2019; 68: 181-9.
Castillo, FJ. Fisioterapia acuática. Editorial Formación Alcalá. Jaén, 2012.
Falke, G. (2009). Equinoterapia. Enfoque clínico, psicológico y social. Revista de la Asociación Médica Argentina, 122(2), 16-19.
Cole, AJ & Becker, B. Comprehensive Aquatic Therapy. Butterworth Heinemann. Philadelphia, 2004.
Colado, JC. Acondicionamento Físico en medio acuático. Ed.Paidotribo. Barcelona, 2004
Casady,R.L. & Nichlos-Larsen, D.S. (2004).The effect of hippo therapy on ten children with cerebral palsy. Prediatr Phys Ther, 16(3), 165-172.
Pérez, L., Rodríguez, J. y Rodríguez, N. (2008). La equinoterapia en el tratamiento de la discapacidad infantil. Centro Provincial de Información de Ciencias Médicas de Camagüey, 12(1), 1-8.