Que estàs buscant?
Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà o anglès.
B4_Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tan especialitzat com no especialitzat
V2. Dissenyar les mecàniques, regles, estructura i narrativa de videojocs seguint els criteris de jugabilitat i balanceig per oferir la millor experiència de joc possible.
T2_Que els estudiants tinguin capacitat per a treballar com a membres d'un equip interidisciplinar ja sigui com un membres més, o realitzant tasques de direcció amb la finalitat de contribuir a desenvolupar projectes amb pragmatisme i sentit de la responsabilitat, assumint compromisos tenint en compte els recursos disponibles
L’assignatura d’Introducció al Disseny de Jocs suposa la primera aproximació a la ideació, prototipat i creació d’un joc en el marc de la matèria de Disseny i Creació de Jocs. Es treballa des de la perspectiva del joc analògic en aspectes com les mecàniques, les dinàmiques i l’estètica. L’assignatura consta de sessions teòriques, sessions de joc i sessions de prototipat. Per assolir els coneixements l’assignatura s’avalua per un costat la creació d’un prototip en grup i per un altre els coneixements teòrics de manera individual.
Tema 1. El joc analògic i el dissenyador de jocs
1.1. El joc de taula contemporani: evolució i tipologies
1.2. De jugar a crear: tipologies i funcions del dissenyador de jocs.
Tema 2. Elements dels jocs
2.1. El joc com a sistema
2.1.1. Les mecàniques: les regles com accions
2.1.2. La jugabilitat o gameplay: el sistema de loops
2.1.3 L’experiència de joc: l’usuari en el centre del sistema
2.2 Elements nuclears del joc
2.2.1. Estructura i reptes
2.2.2. Torn de joc
2.2.3. Accions i recursos
2.2.4. Resolució
2.2.5. Condicions de victòria i finalització
Tema 3. Introducció a la Teoria del Joc
3.1. Segons l'estructura
3.1.1. Jocs simètrics i asimètrics
3.1.2. Jocs de suma zero i suma no zero
3.1.3. Jocs d'estratègia, incertesa i atzar
3.2. Segons el coneixement i l'estratègia guanyadora
3.2.1. Dilema del presoner i Equilibri de Nash
3.2.2. Criteris "Maximin" i "Minimax"
3.2.3. Models d'informació
Tema 4. El disseny de jocs com a disciplina
4.1. Metodologies de disseny d’alt nivell
4.2. Mètodes o eines de disseny
Tema 5. Creació i prototipat de jocs
5.1. D'on vénen les idees? Brainstorming i altres estratègies
5.2. Escollint una perspectiva de disseny: de mecànica a tema, de tema a mecànica
5.3. El prototipat analògic
La nota de cada alumne es calcularà seguint els següents percentatges:
A1. Exercicis a realitzar a classe o a casa: Anàlisi de mecàniques i jugabilitat en jocs analògics 30%
A2. Treball en grup: Disseny i implementació d’un prototip de joc analògic 30%
A3. Activitat avaluativa: competència transversal Ciutadania Global 10%
A4. Examen final 30%
Nota final = A1 0,3 + A2 0,3 + A3 0,1 + A4 0,3
Consideracions Generals:
Recuperació:
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria.
Fullerton, Tracy (2014). Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. Abingdon: CRC press.
Salen, Katie & Zimmerman, Eric (2003). Rules of Play: Game Design Fundamentals. Cambridge: MIT Press.
Zubek, Robert (2020). Elements of game design. Cambridge: MIT Press.
Anthropy, Anna & Clark, Naomi (2014). A game design vocabulary: Exploring the foundational principles behind good game design. London: Pearson Education.
Brathwaite, Brenda & Schreiber, Ian (2009). Challenges for game designers. Boston: Nelson Education.
Colleen, Macklin & Sharp, John (2016). Games, Design and Play: A detailed approach to iterative game design. Boston: Addison-Wesley.
Engelstein, Geoffrey & Shalev, Isaac (2019). Building Blocks of Tabletop Game Design: An Encyclopedia of Mechanisms. Abingdon: CRC Press.
Ham, Ethan (2015). Tabletop Game Design for Video Game Designers. Abingdon: CRC Press.
Koster, Raph (2013). Theory of fun for game design. Sebastopol: O'Reilly Media.
Rogers, Scott (2014). Level Up! The guide to great video game design (2nd Edition). West Sussex: John Wiley & Sons.
Salen, Katie & Zimmerman, Eric (2005). The Game Design Reader: A Rules of Play Anthology. Cambridge: MIT Press.
Schell, Jesse (2014). The Art of Game Design: A book of lenses (3rd Edition). Abingdon: CRC Press.
Selinker, Mike (2011). The Kobold guide to board game design. Kirkland: Kobold Press.
Suter, Beat; Kocher, Mela & Bauer, René (Eds.)(2018). Games and Rules. Game mechanics for the "magic circle". Bielefeld: Transcript Verlag.
Woods, Stewart (2012). Eurogames: The design, culture and play of modern European board games. Jefferson: McFarland.