Que estàs buscant?
L'assignatura s'imparteix en català, però tant les aportacions a classe com els treballs es poden fer en català, en castellà o en anglès.
Els materials podran proporcionar-se tant en català com en castellà o anglès.
V1. Demostrar coneixements de la història dels videojocs i analitzar els videojocs referents amb arguments fonamentats en base a criteris d'avaluació contextualitzats en el marc històric i cultural.
V2. Dissenyar les mecàniques, regles, estructura i narrativa de videojocs seguint els criteris de jugabilitat i balanceig per oferir la millor experiència de joc possible.
V5. Escriure les especificacions d'un joc i comunicar-les eficaçment a l'equip d'artistes i desenvolupadors i d'altres membres involucrats en la creació i desenvolupament del joc.
L’assignatura Disseny de Jocs I és la via d’entrada de l’alumne en el rol del dissenyador de jocs digitals. Els continguts estan orientats a ampliar l’horitzó creatiu de l’alumne per a poder començar a documentar correctament i de forma professional les idees que més tard es convertiran en un joc. Per assolir els coneixements l'assignatura s'avalua amb treballs individuals i grupals i un examen escrit.
Tema 1. Els gèneres del videojoc
1.1. Els gèneres: conceptes i elements centrals
1.2. Propostes de taxonomies
1.3. Gèneres i tipologies de jugadors
Tema 2. Disseny i documentació de videojocs
1.1. El procés de disseny de videojocs
1.2. El Game Concept i el Game Proposal
1.3. El Game Design Document
1.4. Altres documents de disseny rellevants
1.5. Presentació oral de la documentació
Tema 3. Mecàniques de jocs segons gèneres (I): Plataformes
3.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
3.2. Mecàniques centrals del gènere
3.3. Estudi de casos
Tema 4. Mecàniques de jocs segons gèneres (II): Rol
4.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
4.2. Mecàniques centrals del gènere
4.3. Estudi de casos
Tema 5. Mecàniques de jocs segons gèneres (III): Estratègia i Simulació
5.1. Evolució històrica del gènere des de la perspectiva del disseny
5.2. Mecàniques centrals del gènere
5.3. Estudi de casos
La nota de cada alumne es calcularà en base als següents percentatges:
Nota final = A1 0,15 + A2 0,15 + A3 0,4 + A4 0,3
Consideracions:
Recuperació:
Qualsevol forma de frau acadèmic serà sancionada d’acord amb la normativa d’avaluació del centre. En cas que es detectin indicis de frau, inclòs l’ús indegut d’eines d’intel·ligència artificial generativa, el professorat de l’assignatura podrà convocar l’estudiant a una entrevista individual amb l’objectiu de verificar-ne l’autoria. En aquest sentit, a l'assignatura de Disseny de jocs no s'admet l'ús d'intel·ligència artificial en cap de les seves activitats.
Anna Anthropy & Naome Clark (2014), A Game Design vocabulary. Boston:
Addison-Wesley.
Caillois, R. (2001). Men play and games. University of Illinois Press.
Ernest Adams & Joris Dormans (2012), Game Mechanics, Advanced game design.
Berkeley: New Riders Games.
Jesse Schell (2011), The Art of game design: a book of lenses. Amsterdam:
Elsevier/Morgan Kaufmann.
Katie Salen (2003), Rules of Play: Game Design Fundamentals. Massachuset: The MIT Press.
Planells, A. J. (2015). Videojuegos y mundos de ficción: De "Super Mario" a "Portal". Ediciones Cátedra
Scott Rogers, Level Up!: The Guide to Great Video Game Design, Wiley; 2 edition (April 28, 2014).
Tracy Fullerton, Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games, Third Edition, A K Peters/CRC Press; 3 edition (March 5, 2014).
Brenda Brathwaite and Ian Schreiber, Challenges for Game Designers, Cengage Learning; 1 edition (August 21, 2008)